Annat: Mamma Mia the Movie


Igår såg ju jag Mamma Mia the Movie på bio, så jag tänkte att jag kunde berätta vad jag tyckte och så :)
Filmen har samma handling som musikalen Mamma Mia. Några som sett den? Det gjorde jag för några år sedan, men jag kom inte ihåg så mycket av vad som hände så jag tycker inte alls att det blev tråkigt och förutsägbart att se filmen när jag sett musikalen. Lite kortfattat vad filmen handlar om då: Sophie (Amanda Seyfried) bor med sin mamma Donna (Meryl Streep) på en grekisk ö, där de driver ett litet hotell. Sophie, som ska gifta sig med Sky (Dominic Cooper), vill att sin pappa ska leda henne upp för altaret och lämna över henne. Problemet är att hon inte vet vem sin pappa är. Men Sophie letar upp sin mammas dagbok från sommaren då hon kom till, och finner tre möjliga kandidater. Sam Carmichael (Pierce Brosnan), Harry Bright (Colin Firth) och Bill Andersson (Stellan Skarsgård). Hon bjuder in dem till bröllopet, men låtasas att breven är från Donna..
Jag tyckte filmen var jättebra! Musiken är ju så himla bra! :) Det var riktigt roligt att få se alla (kända) skådespelare sjunga också! De flesta sjöng faktist riktigt bra och gick verkligen in för det. Det var mer musik än vad jag trodde att det skulle vara, men det var bara bra! Sedan var ju miljön så himla vacker, men troligtvis kommer ön de var på att förstöras i och med att så många turister troligtvis åker dit.
I alla fall var den riktigt underhållande, och det var kul att se Amanda göra så bra ifrån sig bland alla stora skådespelare! Skrattade en hel del också :) Jag glömde förresten att nämna Donnas vänner där i texten.. De var riktigt roliga hehe ;)
Jag tycker absolut att ni ska se filmen! Den var superbra :)

Kommentarer
Postat av: Frida

Vad bra den verkar! ska faktist se den i början på nästa vecka nån gång, ser fram emot det :D

2008-07-12 @ 13:34:09
URL: http://celebertylife-gossip.blogspot.com
Postat av: Hedvig

Frida: Vad roligt! Ja som sagt, den var jättebra! :)

2008-07-12 @ 13:54:15
Postat av: AnnaP

Jag såg den också igår! Den var skitbra :D



Fast musikalen var nästan bättre =) men den var så himla gullig och söt och SKY var så HIMLA het! :D

2008-07-12 @ 22:23:09
URL: http://myanalife.blogg.se/
Postat av: BettY

Vad kul att du gillade den! Det tror jag att jag också gör:)

2008-07-13 @ 00:42:42
URL: http://ultimatenicole.webblogg.se/
Postat av: Hedvig

AnnaP: Jaa, Sky var snygg! :) Jag kommer inte ihåg så mycket från musikalen, men jag tror jag gillade filmen bättre hehe ;)

Betty: Jaa, det tror jag också! :)

2008-07-13 @ 19:01:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0