Från Influence: Intervju med Karl Lager

Jag har hittat några urdrag från Mary-Kate och Ashley´s intervju med Karl Lagerfeld som finns med i Influence. Så jag översätter några saker :)

Om att han hatar långa och unga modeller..
KL: Nu för tiden börjar du modella för att du är ung. Nu är tjejerna sexton, sjutton, femton och ryska. De är som från en annan planet.
AO: De kan se väldigt bisarra ut!
KL: Jag hatar alla dessa långa kvinnor. De är alla som jättar.
MKO: Om jag bara kunde vara lite längre - det skulle göra mig glad!
KL: Du är en och femtioen. Är du längre än det?
AO: Vi är 160 cm.
KL: Oh, jag tror att mitt kontor sa att ni var 150cm eller något. Inte för att det spelar någon roll. Vad ni behöver är ett ansikte. Om ni har ett ansikte behöver ni inte längd eller en röst. Modeller vet det; det är därför de riktigt duktiga inte pratar så mycket.

..och manliga modeller
 KL: Jag gillar att jobba med modeller en längre tid. Ibland ändrar sig tjejer, men vissa jobbar jag med år efter år. Det är annorlunda med manliga modeller. Jag hatar att jobba med manliga modeller.
AO: Ah, män kommer och går.
KL: Och jag hatar att göra castings och att säga sådana saker som "nej, du är inte rätt" - det är hemskt att säga till någon. Jag gör aldrig castings. Andra gör dem och sedan ser jag resultatet av castingen. Det är förödmjukande för modellerna.

Prat om barn:
KL: Vill ni gifta er? Barn? Två perfekta mammor, ja?
[Mary-Kate och Ashley tittar på varandra]
KL: Ah! Oroa er inte, ni har tid. Ni är unga. Vill ni inte gifta er?
MKO: Jag känner inte att jag behöver gifta mig. Men Ashley vill ha barn. Jag blir en perfekt moster eller gudmor.
AO: Till mitt barn.
KL (till Ashley): Planerar du?
AO: Nej, jag har inte ens en pojkvän. Man måste planera det först, eller hur? Klura ut det först?
KL: Om du får en pojkvän betyder inte det det. Idag kan du ha en baby först! Om du vill. Jag har aldrig gillat hela iden med familjer alls. Om det är en kvinna - är det mer kul för kvinnan!

Det ska bli roligt att läsa hela den här intervju och alla andra också såklart! :)

Kommentarer
Postat av: lorina

å det skulle jag vilja se :) kan du skcila länk är du snäll!

2008-11-05 @ 21:35:36
URL: http://lorinaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0