Mary-Kate & Ashley style: Pälsar part 1


Även om jag tycker att det är fel med päls, måste jag medge att Olsen´s alla pälsar är väldigt snygga! Så jag tänkte göra några delar med alla pälsar MK och Ash har :) (Nästan alla iaf!) Man kan ju inspireras av bilderna och leta efter liknande i fuskpäls!
Jag skriver vart de kommer ifrån om jag vet det. Tyvärr gör jag inte det på dessa bilder.. Men om man är ute efter en snygg päls (äkta eller inte) tror jag att det går att hitta de snyggaste på second hand. De som MK och Ash har kommer ju oftast från några dyra designers och då måste man ju tyvärr vara beredd att betala en hel del. I alla fall, det här är nog främst för inspirationens skull :)

Vilken av dessa två ovan gillar ni bäst?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ashleys

2008-10-16 @ 18:37:35
Postat av: Niki

Jag gillar båda två väldigt bra, kort eller lång liksom. Beror lite på vad man har för andra kläder på sig just då :)

2008-10-16 @ 18:58:37
URL: http://aalwayslate.blogg.se/
Postat av: .

Inte snyggt med päls men isf ash

2008-10-17 @ 14:02:37
URL: http://vikommeralltidattvaratre.blogg.se/
Postat av: Johanna

Jag gillar Mary-Kates modell, men Ashleys färg. Btw, eftersom du säger att du tycker det är fel men pälsar, är du vegetarian också eller? Same shit.

2008-10-17 @ 17:00:09
Postat av: Hedvig

Johanna: Nej, jag är inte vegetarian. Och nej, jag tycker inte att det är samma sak faktist.. Djuren som dödas för sin päls dödas på ett helt annat sätt än de som slaktas. De flås och när de är helt förlamade, fast levande, skärs de upp och så tar man av pälsen. Sen är jag faktist inte så påläst angående slakt och så, men visst, jag tänker ibland på att bli vegetarian för jag tycker synd om djuren, men det känns inte som att de lider på samma sätt som "pälsdjuren".

2008-10-17 @ 17:17:53
URL: http://theolsentwins.webblogg.se/
Postat av: Johanna

Jag vet att det finns massvis med videos på youtube när djur blir flådda, och jag vet också att det inte går till så på riktigt. Visst dödar de djuren för pälsarna, men de flår dem inte levande. Jag ska försöka att inte låta så "fröken präktig" men kött och fisk är en viktig del av tallriksmodellen. Vegetarianer får vara noga med sin kost eftersom de inte får i sig alla näringsämnen som vi får genom köttet och fisken. Dessutom är det lite knäppt att vegetarianer skippar köttet, det är ju redan dött, så de kan lika gärna käka upp den där kotletten or whatever, får gör dem inte det så dog ju det djuret i onödan endå. "When the eating stop, the killing can to", är en bra fras, men the eating will never stop. Hur mycket kött vegetarianerna än undviker att äta, så kommer miljoner djur endå dödas och ätas världen över så det är skitsamma. REAL GIRLS EAT MEAT.

2008-10-21 @ 19:03:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0