PETA gör Trollsens Halloween masker


PETA
ger inte upp sin kampanj mot Mary-Kate och Ashley Olsen. Nu senast har de gjort Halloween masker i form av "Trollsens" som PETA kallar dem: Hairy-Kate och Trashley, kommer ni ihåg det?
Maskerna är gratis och kan beställas direkt från PETA´s hemsida. HÄR är Trollsens egna sida, där man också beställer maskerna.

Jag tycker verkligen att PETA har gått för långt med det här. Visst, de kämpar för att folk ska sluta använda päls och det tycker jag är bra. Jag är emot pälsindustrin, men att de gör såhär mot två personer är väldigt överdrivet. Liksom HÄR kan man klä dem med döda djur och liknande.. Har de ens rätt att göra så?! HÄR kan ni läsa allt jag skrev om PETA i min förra blogg. Det finns också bilder från en protest PETA gjorde i december förra året.
Vad tycker ni om det här? Har PETA gått för långt eller är det rätt att göra som de gör?

Kommentarer
Postat av: Josie

Det är aningen överdrivet men samtidigt förstår jag dem. MK och Ash bidrar ju till att pälsindustrin fortsätter gå runt, och påverkar ju sina fans till att bära päls också. Såklart vi tar efter dem liksom (dock inte jag heller, HATAR päls) Men samtidigt är det så många andra kändisar som använder päls också, de borde isf hänga ut dem också.

2008-10-04 @ 14:33:58
URL: http://thejosie.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det är ju bra att kämpa för djuren men att peka ut två personer på det sättet är väldigt elakt, och varför just Mk och Ash det finns så många andra som okså använder päls.

2008-10-04 @ 14:38:31
Postat av: Stina

Självklart är det inte bra att folk använder päls men skärpning från PETAs sida - det här har gått för långt! Personangrepp är olagligt och det är precis tycker jag detta är.

2008-10-04 @ 15:18:37
Postat av: Anonym

PETA är idioter som tycker det är lättare att hoppa på människor än att argumentera för sin sak! Det är inte precis första gången de gör så här.. Fler männiksor borde inse att PETA är ett skämt. Jag äger själv ingen päls och tycker det är onödigt när det numera är möjligt att producera fina fuskvarianter, MEN om jag var kändis skulle jag aldrig ställa upp i en PETA-kampanj! Bara för att de saknar integritet och respektfullhet mot andra männiksors fria vilja. Så. Min åsikt:)

2008-10-04 @ 22:37:33
Postat av: Nat

Jag tycker sidan var rätt kul, och att PETA har gjort det till en rätt skön grej. Tjejerna är ju så STORA förebilder att dom faktiskt behöver tänka på vilket budskap deras kläder sänder ut.

Själv älskar jag deras klädkombinationer, allt föutom pälsarna då! sheers/ N

2008-10-05 @ 12:46:16
Postat av: Anonym

haha, hon gick över gränsen där! Jag gillar dem här tjejernas stil=)

2008-10-05 @ 20:52:34
URL: http://headoff.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0