PETA protesterar utanför boksigneringen


Igår när Mary-Kate och Ashley signerade Influence stod några från PETA utanför Barns & Noble utklädda till "Hairy-Kate och Trashley". De var där för att protestera mot att MK och Ash använder päls.
De meddelade innan att de skulle vara där, och Dan Shannon, PETA´s ansvarige för ungdomskampanjer, sa i pressmeddelandet: "Från deras hemska dräkter till deras beniga skepnader, är varje dag Halloween om du är en Olsen tvilling. Det är skrämmande hur känslolösa Mary-Kate och Ashley är - ingen industri är våldsammare eller blodigare än pälsindustrin."

Jag tycker fortfarande att det PETA gör är överdrivet..

Kommentarer
Postat av: malin

det är rätt av dom. Jag menar, pälsindustrin är hemsk! Jag älskar olsen tvillingarna men jag förstår inte varför dom måste envisas med att använda riktig päls när man kan se lika snygg ut i fejkad? samtidigt har man ju ett gott samvete när man vet att man valde bort the real thing.

2008-10-29 @ 16:01:37
URL: http://meandmrjones.devote.se
Postat av: BettY

My god!! Snacka om överdrivet!!

2008-10-30 @ 01:08:29
URL: http://ultimatenicole.webblogg.se/
Postat av: isabell

Jag menar att det inte är överdrivet när det handlar om en industri som plågar och tar livet av miljontals individer varje år.

2008-10-30 @ 23:16:20
Postat av: sara

det är inte alls överdrivet, vet du hur det går till när man gör päls?

2008-10-31 @ 14:34:25
Postat av: Hedvig

Alltså, jag tycker att PETA gör rätt som kämpar för djurens rätt, men som jag har skrivit i tidigare inlägg tycker jag att de gör fel som "hoppar på" just MK och Ash när det finns massor av andra kändisar som också använder päls. De gör liksom halloween masker som Hairy-Kate och Trashley, det är det jag tycker är överdrivet. Inte att de kämpar mot pälsindustrin, för det är rätt! :)

2008-10-31 @ 23:32:48
URL: http://theolsentwins.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0