Mary-Kate´s år med anorexia

Jag tänkte att jag skulle skriva lite om när Mary-Kate var sjuk i anorexi, och posta lite bilder och så.

2003-2004
Det var under dessa år som Mary-Kate började se allt smalare ut. Dock finns det inte alls många bilder från 2003.

Detta var 2003, innan hon började bli allt smalare. MK till vänster. Hon var ju smal här också såklart, men det här var "innan".





Sedan gick hon ner väldigt mycket i vikt, och den 10:e juni 2004 slutade MK och Ash High School. Bara några dagar senare firade de sin 18:de födelsedag, och kort därefter fick Mary-Kate diagnosen anorexi. Hon checkade in på ett rehab center i delstaten Utah, där även Lindsay Lohan vårdats (dock efter MK). Det ryktades om att hon även hade drogproblem, men det nekade MK´s rep till.

Här är en bild från Utah.

Efter sex veckors behandling checkade hon ut, och såg för ett tag mycket gladare ut. Hon var fortfarande väldigt smal, men hon sa efter behandlingen att hon mådde bättre och såg fram emot att få umgås med vänner och familj. Hon sågs ute mycket med Ashley och dåvarande pojkvännen David.


Under hösten klädde hon sig i mycket och stora kläder, och hon såg väldigt liten och smal ut. Hon började också plugga på New York University.

2005 
Under 2005 sågs hon mycket vid NYU, ofta i mjukisbyxor och andra slappa kläder. Jag tycker att Mary-Kate var mycket smalare här än vad hon var innan hon checkade in på rehab. Och det var hon nog också.




2006-2007


Under 2006 såg Mary-Kate lite hälsosammare ut, fortfarande väldigt smal dock, men inte riktigt lika benig som tidigare år.


Det var i slutet av 2006 som det började gå utför igen. I december började skvallertidningarna skriva rubriker som "Back to rehab?" och "Skinnier than Nicole..". I januari 2007 (stora bilden ovan) vägde Mary-Kate mindre än 40 kilo, och det ryktades om att hon festade hårt, tog droger och var sjuk i anorexia igen.

Men ganska snart verkade hon få balans igen, och såg glad och snygg ut! Mary-Kate har inte gjort något direkt uttal om hennes anorexi, hon har bara sagt "anorexia nearly killed me". Hon har också sagt att man får dra sina egna slutsatser, och att alla går igenom en tuff period i livet.



2008

Mary-Kate såg hälsosammare ut, och verkar nu ha lagt ätstörningarna bakom sig. Fast med tanke på att hennes nära vän Heath Ledger dog och att hon var deprimerad under året, är det starkt av henne att hon inte föll tillbaka. En sån händelse tror jag absolut skulle kunnat vara en anledning till att hon hade gått ner i vikt igen osv.



Kommentera gärna om ni har åsikter om det här, frågor eller kanske egna erfarenheter..?:)

Kommentarer
Postat av: Emma

Hej! Jag har anorexi, och följer din blogg dagligen. Är ett fan av mary-kate.



Har också varit nära döden i min anorexi, jag kan med 99 % säkerhet veta vad hon tänkte under sin sjukdomsperiod. Hur hon kände sig. Hur hon mådde. De flesta anorektiker har liksom.. samma mönster.. samma känslor / tankar kring vad som händer.



Hon är stark. Stark att gå upp i vikt i Hollywood där alla ska vara så spinkiga som möjligt för att vara populära :S helt insane!

2009-01-13 @ 21:24:26
Postat av: Paris

Mycket, mycket intressant inlägg =)



Jag har diagnosen anorexi som du kanske vet (heeeh.).



Det jag kan säga är att det syns när hon var som mest "sjuk", på kläderna. Anorektiker klär sig typ alltid i stora kläder, vet faktiskt inte varför vi gör det. Alla på kliniken där jag låg inlagd hade stora kläder på sig, och en vän till mig där sade också det:



"det syns att den där tjejen inte är anorektiker, hon klär sig inte som en sådan".



Så jag tror att det var som värst 2005 däromkring. Dom senare åren har hon annorlunda kläder på sig, mer "visa - upp - sig - kläder". Svårt att förklara, men du kanske förstår vad jag menar =P

2009-01-13 @ 23:56:20
URL: http://myanalife.blogg.se/
Postat av: ♥ HelloNicki

Hej !

Va gärna med och tävla om de "slitna" jeansen från Forever 21 i min blogg :)

2009-01-14 @ 04:40:00
URL: http://hellonicki.blogg.se/
Postat av: Sara

Precis som tidigare nämnt, hon var nog sjukast när hon hade alla stora kläder. Man gömmer sig i det då det syns mindre hur smal man är än om man skulle gå i tighta jeans. Däremot kommer hon få kämpa hårt för att inte falla tillbaka, för det är sjukt lätt att göra det. Man märker inte ens det själv.



Så jag tycker hon är stark som klarar av det när hon lever i den värld hon gör :)

2009-01-14 @ 14:09:32
URL: http://lillsaara.webblogg.se/
Postat av: Lizzy

Är skönt att se att hon har hämtat sig så bra och idag så ser hon verkligen hälsosam ut! Jag hoppas att hon fortsätter att ta hand om sig själv.

2009-01-14 @ 21:36:17
URL: http://ultimatenicole.webblogg.se/
Postat av: Astrid

skulle inte du kunna, om du hittar, posta en bättre bild på den näst sista bilden från 2006/2007 där hon har gladiatorsandaler, skinkjol, vit tshirt, röda rayban och blå väska? tycker den outfiten är så sjukt snygg och har letat efter en bra bild typ överallt! =)



är ett stort fan av din blogg och följer den dagligen! keep up the good work =)

2009-01-18 @ 22:02:58
URL: http://noelle.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag har haft anorexi. Var på vippen på att dö jag med. skulle igentligen sitta i rullstol helöa dagarna men det var det sista jag ville. Så jag tog tag i mig själv. Det absolut svåraste jag gjort i hela mitt liv. Komme med största sannolikhet alltid att vara det. Är nästan frisk nu. Mår skitbra. Aldrig mått bättre än vad jag gör nu. Ny person. Nytt liv med nya vänner.(Mina dåvarande vänner bröt iprincip vänskapen med mig under min jobbigaste tid) Jag mår super nu. Hoppas Mk också gör det. Det är ju VÄRLDENS ÄCKLIGASTE sjukdom.



/ A

2009-01-19 @ 16:13:38
URL: http://highonlife.devote.se
Postat av: elin

jag har oxå anorexia :(

ingen kul diagnos!

2011-09-23 @ 20:07:36
URL: http://wahhlgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0