Mary-Kate i V Magazine sommaren 2008


Mary-Kate är med i V Magazine nu i sommar. I den korta artikeln står det mest om The Wackness och lite så :)
Bilden var jättesnygg! Gillar att hon ser sådär trashig ut.
Tryck HÄR för att kunna läsa! :)

Dagens Mary-Kate look


The Wackness får pris på LA Film Festival


The Wackness visades på Los Angeles film festival förra veckan. (Hilary Duff var där och såg den.) På pris ceremonin vann regissören och författaren Jonathan Levine pris för bästa regissör! Recensenter och film festivaler älskar den här filmen.

Det ska bli jättekul att se hur det går för filmen när den släpps för allmänheten på biograferna i USA 3 juli :) Grattis till Jonathan! 

Annat: Dagens låt


Timo Räisänen - 16

Bilder från Late Show med David Letterman


Här är några bilder från Mary-Kate´s intervju med David Letterman :) Om du inte redan sett videon, kan du se den HÄR.

Dagens Ashley look


Ashley utanför sitt hus i West Village


De här bilderna togs i onsdags då Ashley kom hem till sitt hus i West Village i New York.

Mary-Kate intervjuad av Wall Street Journal

Mary-Kate är ju just nu i full gång med att göra reklam för The Wackness, och igår publicerade The Wall Street Journal en intervju med henne. Hon berättar om The Wackness, hennes karaktär Union och boken som hon och Ashley gjort tillsammans.

Om karaktären Union sa hon, "Hon är en ung individualist och hon har mycket att lära. Jag tror att alla har en fas de går igenom när de tror att de vet mer än vad de gör."
Du kan läsa hela intervjun HÄR.

Dagens Mary-Kate look


Spencer Pratt om Mary-Kate´s kommentar hos Letterman

Under Mary-Kate´s intervju med David Letterman, började de prata om High School. David frågade om det var någon känd som hon gått i skolan med och Mary-Kate sa Spencer Pratt.
Om honom sa hon, "Han har inte bra teprament. Han brukade spela i fotbollslaget ... (och) han gick ifrån några matcher. Han skulle gå av planen."

Spencer ska ha blivit lite arg över att hon sa att han har dåligt teprament i tv. Till US Magazine har han nu sagt, "Jag förstår inte riktigt varför hon använde mitt namn för att göra reklam för sin lilla indie film som ingen kommer att se. Hon borde förmodligen fokusera mer på att inte klä sig i mörkret, än mig. Jag vet att jag har klarat det i Hollywood när ett känt troll pratar om mig på Letterman. Jag förlåter henne dock. Hon måste gå igenom livet som den mindre söta tvillingen, vilket måste vara tufft."

Vad säger ni om det här? :P


Mary-Kate på LAX Airport


Dessa bilder är tagna igår, då Mary-Kate var på LAX Airport i LA. 
Hon har visst ytterligare en sån här, fast i blå. Så snygg! :)

Dagens Ashley look


Mary-Kate på Late Show med David Letterman


Jag hittade klippet direkt, hehe ;)
Intervjun var jättebra tycker jag! Mary-Kate är så söt :)

Mary-Kate anländer till David Letterman


Igår var ju Mary-Kate hos David Letterman, och här är bilderna från när hon kom dit :)
Jag tycker att hon såg jättebra ut! Klänningen var fin och jag älskar skorna! Flätan i håret var söt också:) Hoppas nu att jag hittar intervjun snart ;)

Dagens Mary-Kate look


Mary-Kate på The Wackness After Party


Mary-Kate var också på After Partyt efter premiären.
Vad tycker ni om den här klänningen då?

Mary-Kate´s modemissar enligt US Weekly

US Weekly har satt ihop ett bildspel med, enligt dem, modemissar som Mary-Kate har gjort de senaste månaderna. HÄR kan du se det.
Okej, alla outfits kanske inte är de snyggaste, men jag tycker det är lite töntigt att göra såhär. Några är faktist snygga, och dessutom verkar de inte ha någon vidare koll. En av bilderna är Ashley..

Rihanna i Elizabeth & James


Rihanna hade på sig den här fjäderblazern från Elizabeth & James när hon uppträdde på CBS Early Show förra veckan. Den kostar 765 dollar, och du kan köpa den HÄR.

Mary-Kate på premiären av The Wackness


Igår var Mary-Kate alltså på premiären av The Wackness i New York. den hölls på AMC Loews 19th Street East. Hon posade tillsammans med sina medspelare Olivia Thirlby och Josh Peck.
Jag tycker hon var jättesöt! Hon såg verkligen glad ut :) Hennes skor, som man inte ser så mycket, kommer från Sonia Rykiel och en bättre bild kan du se HÄR. De var snygga!

Dagens Ashley look


The Wackness premiär och David Letterman!

Här kommer lite roliga nyheter!

>>Ikväll har The Wackness premiär i New York och Mary-Kate kommer självklart att vara där. Se fram emot lite roliga bilder! :)
>>Imorgon (torsdag) ska Mary-Kate medverka i Late Show med David Letterman, där hon ska prata om filmen, Influence och mycket mer!

Song of the Week


Mary-Kate ska gästspela i Samantha Who!


E! Online rapporterar att Mary-Kate påbörjade inspelningen av sitt gästspel i Samantha Who? på ABC sticom igår.
Mary-Kate kommer troligtvis bara dyka upp i en episod, som en tjej som Samantha försöker att rädda. Mary-Kates karaktär påminner den nya Samantha om hennes tidigare minnesförlust, och vill förhindra Mary-Kate att ta samma destruktiva väg som hon tog.
Enligt E! är de högre personerna i Samantha Who? väldigt imponerade av Mary-Kate´s talang och professionalism än så länge. Episoden planeras att visas i oktober.

Vad roligt för MK! Ännu ett gästspel :) Det hon gjorde i Weeds var ju jättebra, det här blir kanske lite mindre, men ändå! Har ni tittat något på Samantha Who?? Det har faktist inte jag.. Men jag kommer absolut att titta på den episoden Mary-Kate är med!

Dagens Mary-Kate look


Mary-Kate och Ashley tar möten separat

New York Post´s Page Six hävdar att Mary-Kate och Ashley just nu har så många personliga problem, att de till och med tar affärsmöten separat.
"Alla möten som har med deras klädlinjer att göra, gör de inte tillsammans," påstår deras källa. "Någonting hände mellan dem, och de har inte rätt ut det. Det har pågått ett tag."

Om det är sant att de har "glidit ifrån varandra", måste det vara jättesvårt att driva två klädlinjer och ha så många projekt pågång tillsammans som de har. Men jag vet inte om jag tror att de är osams. De verkade ju ha trevligt tillsammans på Bonnaroo festivalen där de firade sin födelsedag. Dock kanske det är lite konstigt att de tar möten separat, men det kan ju finnas en annan anledning till det.

Mary-Kate och Ashley´s familj


Efter önskemål om lite bilder på Mary-Kate och Ashley´s familj har jag tagit fram några:) Alla tre är från dagen då MK och Ash fick sin Walk of Fame-stjärna.
På bilden här ovan är det Mary-Kate och Ashley tillsmmans med sin pappa David.

Från vänster: lillasyster Elizabeth ("Lizzie"), Mary-Kate, mamma Jarnette Fuller, Ashley, storebror Trent.

Från vänster: pappa David, Taylor McKenzie (Davids nya fru), MK, Ash, syster Lizzie, bror Trent
Framför: Halvbror Jake, halvsyster Taylor.

That´s it! Haha :)

Net-a-Porter köper in Elizabeth & James


Online shoppen Net-a-Porter, känd för att sälja stora berömda designers, ska köpa in Elizabeth & James till online försäljning. Du kommer att kunna köpa Mary-Kate och Ashley´s klädlinje nästa säsong.

Det här var en jättekul nyhet tycker jag, det går verkligen bra för Elizabeth & James! Net-a-Porter säljer ju liksom kläder, skor, väskor och accessoarer från alla stora designers. Spana bara in deras lista på designers!

Mary-Kate och Ashley i Allure Magazine



Jag älskar de här bilderna som är från en photoshoot med Allure Magazine! :) Som ni kanske har sett har jag ju en av dem som profilbild ;)

Dagens Ashley look


Mary-Kate´s födelsedagsfest


Mary-Kate och Ashley firade ju sin födelsedag på Bonnaroo Festivalen, men MK har också haft en fest. Nicole och Joel var där som ni kan se på bilderna :) Synd att de inte blev fotograferade tillsammans. Alla gäster hade på sig flannelskjorta, så kanske hade Mary-Kate sagt åt alla att ta på sig det, eller så var det en överaskningsfest? Det ser ut som att de hade kul i alla fall! Men jag undrar varför inte Ashley var där..

Mary-Kate och Ashley är de mäktigaste systrarna i Hollywood


In Touch Weekly har utnämt Mary-Kate och Ashley till de mäktigaste systrarna i Hollywood, tack vare deras 'billion-dollar', multimedia företag och projekt som omsätter böcker, DVDer, musik, möbler (?), smink, smycken och tre modelinjer. (Den tredje linjen måste väl vara de kläderna som säljs från Dualstar/ http://www.mary-kateandashley.com/.)
De andra systerparen på listan är Jessica och Ashlee Simpson, Britney och Jamie Lynn Spears, Beyonce och Solange Knowels, Hilary och Haylie Duff, Paris och Nicky Hilton, Venus och Serena Williams, Lindsay och Ali Lohan, Ashley och Jennifer Tisdale och Kardashian systrarna (Är de tre? Vet inte vilka de är hehe ;)).

Jag förstår att Mary-Kate och Ashley toppar den listan faktist. Kul för dem! ;)
Jag vet tyvär inte om det där är ordningen på listan..

Mary-Kate och Ashley fakta


Jag fick ett önskemål av en läsare att göra en faktaruta om Mary-Kate och Ashley, så jag tänkte göra det :) Jag får se om jag lägger in lite fakta på sidan av bloggen sen, sålänge blir det ett inlägg.

Fakta om Ashley
Fullständigt namn:
Ashley Fuller Olsen
Smeknamn: Ash
Född: 13 juni 1986 klockan 07.24 i Sherman Oaks, Kalifornien. Är två minuter äldre än Mary-Kate.
Längd: 160 cm
Ögonfärg: Blå/grön
Favorit träning: Power yoga. Gillar också dans och golf.
Favorit program: Vänner

Fakta om Mary-Kate
Fullständigt namn: Mary-Kate Olsen
Smeknamn: MK
Född: 13 juni 1986 klockan 07.26 i Sherman Oaks, Kalifornien. Är två minuter yngre än Ashley
Längd: 157 cm
Favoritträning: Ridning och fotboll
Favoritprogram: Vänner
Övrigt: Har varit inlagd  på rehab för anorexi och kokainmissbruk. Vägde bara 33 kilo vid inläggningen. Kliniken var Cirque Lodge i Utha där bland andra Lindsay Lohan och Kirsten Dunst också varit inlagda.

Gemensam fakta:
Familj: Deras föräldrar heter Jarnette Fuller och David Olsen. De fick en son, Trent, innan MK och Ash. De har också en lillasyster, Elizabeth, och en lillebror, James. (Därifrån namnet på klädlinjen Elizabeth & James.) Föräldrarna skilde sig 1996 och David gifte om sig. Han och den nya frun fick två barn: Taylor och Jake, som är Mary-Kate och Ashley´s halvsyskon.
Karriär: När Mary-Kate och Ashley var 9 månader tog deras mamma med dem till en provspelning för rollen som Michelle Tanner i serien "Huset Fullt". Producenterna föll för Mary-Kate och Ashley, så de fick rollen tillsammans. Mary-Kate spelade ofta de gladare scenerna medan Ashley gjorde de lite mer allvarligare. När "Huset Fullt" tog slut började de spela in filmer. Det resulterade i närmare 30 filmer, vissa mer kända än andra, och den senaste filmen är "New York Minute".  De gjorde också serier: "Two of a kind" och "So little time" som båda blev mycket populära. Innan Mary-Kate och Ashley hade fyllt 10 år var de USA´s yngsta miljonärer som tjänat ihop pengarna själva. Systrarna har också startat företaget "Dualstar Entertainment", som säljer smink, parfymer, böcker, filmer, skivor och kläder i deras namn. Det företaget drar in hela 2 miljarder dollar om året. Men Mary-Kate och Ashley´s karriär är inte slut än. Idag designar de kläder och har skapat två klädlinjer. "Elizabeth & James" och "The Row". Tvillingarna samarbetar just nu med Robert Lee Morris för en smyckeskollektion till "Elizabeth & James" som släpps i höst. Något annat som också släpps i höst är deras bok, "Influence", som de skrivit själva. Det är en bok om deras personliga stil bla. och de har intervjuat människor som gjort mycket intryck och gett dem inspiration. Allt detta har de hunnit med och är idag bara 22 år!

Är det någon mer fakta ni skulle vilja veta som inte finns med? :)
Om någon skulle vilja ta texten eller så kan ni väl länka till mig? Det vore snällt ;) Jag tänkte också göra ett inlägg om Mary-Kate och Ashley´s pojkvänner under åren, låter det bra? :)

Mary-Kate style: Hermés Bag


Den här snygga väskan som Mary-Kate hade på LAX flygplats igår, är en Hermés Kelly Bag. Skitsnygg! :)

Dagens Mary-Kate look


Det här är så snyggt! En av mina favoriter faktist! Louboutinskorna är sjukt snygga och kavajen är det ju inget fel på heller ;)
Synd bara att man inte ser framifrån..

Mary-Kate på LAX Airport


Igår anlände Mary-Kate på LAX Airport.
Hon ser jättebra ut på bilderna tycker jag! Väskan var snygg :) Synd om henne bara att alla papparazzis går så nära..

Mary-Kate har försäkrat sin garderob?


Star Magazine rapporterar att Mary-Kate har försäkrat sin garderob. Enligt tidningen är hennes garderob värd mer än 2 miljoner dollar och hon vill skydda den.

Tror ni att det här är sant? Som alla vet ska man ju inte lita på Star Magazine, men att Mary-Kate´s garderob är full av dyra kläder från stora designers är det ju ingen tvekan om så om det stämmer var det väl ganska smart gjort?

Dagens Ashley look



>>Jag la in tre bilder till på Ashley och Justin HÄR :)

Bisarra krav för att intervjua Mary-Kate och Ashley?

Caroline Tell från WWD, som nyligen intervjuade Mary-Kate och Ashley om deras kommande smyckeskollektion, har bloggat om den upplevelsen. Hon berättar att hon var tvungen att intervjua systrarna separat och hur deras publicist bad henne att inte prata om dem som "tvlillingar" eller "systrar" i artikeln.
Hon beskriver också de olika intervjuerna - Ashley var väldigt affärslik och proffesionell, medan Mary-Kate var mer slarvig och hektisk.

Många tycker att deras krav om att inte bli kallade tvlillingar eller systrar i artiklar är bisarra, men jag kan faktist förstå att de i samanhang med deras projekt och jobb (alltså klädlinjerna, smyckeskollektionen osv.) inte vill bli kallade "systrarna Olsen". Det låter ju seriösare med Mary-Kate och Ashley Olsen. Sedan kanske de inte har något emot att man kallar dem tvlillingarna Olsen om de har varit ute på stan eller så, men just i artiklar om deras projekt. Vad tror ni?
Jag ska tänka på det faktist, eftersom att jag ofta skriver om dem ;)

Cry Baby Musical


Jag hittade den här bilden på Mary-Kate. Jag vet inte när den är tagen eller så, men under bilden stod det "Cry Baby musical on Brodway". Så jag antar att hon kanske har varit och tittat på den musikalen? De två andra personerna ser ju ut lite som skådespelare.

Annat: Glad Midsommar!


Hoppas att ni får en riktigt trevlig och rolig midsommar! :)
Jag är tillbaka med uppdates imorgon förhoppningsvis.

Pussar! :)

Mary-Kate och Ashley för Badgley Mischka (2006)



År 2006 blev Mary-Kate och Ashley fotograferade för märket Badgley Mischka, och det här är bilderna.
Jag tycker att de är supersnygga! MK och Ash ser jättebra ut! :) Vilken gillar ni bäst?

Dagens Mary-Kate look


Mary-Kate och Ashley ute i NYC



Här är Mary-Kate och Ashley ute i New York City. De hade precis varit och köpt en tavla.
Jag gillar bådas skor! Jättesnygga! :)

Video: Mary-Kate och Ashley på konsert under Bonnaroo festivalen

En av konserterna Mary-Kate och Ashley var på under Bonnaroo Music Festival, var Jack Johnson´s.
Här ovan kan ni se en video där de "dansade" lite :)

Många skvallersidor har nu påpekat tjejernas dans och skrivit att de inte har någon rytm alls. Vilket är väldigt löjligt enligt mig. Det var ju liksom ingen musik man dansar till, utan kanske "gungar" lite mer, som de gjorde.


Dagens Ashley look


Fler bilder: Ashley på premiär med Justin Barta




Ashley var ju på premiären av filmen Trumbo tillsammans med Justin Barta. Och här är lite fler bilder. (De jag har postat tidigare kan ni se på min gamla blogg, HÄR.)
Ashley och Justin gick separat på röda mattan, men innan och efter sågs de tillsammans.

Jag tror faktist att de är ett par! Det var kul att se en bild på dem tillsammans efter alla rykten osv. Även om de inte har gått ut offentligt med någonting, så tycker jag att det verkar som att det är nåt ;) Jättekul för Ashley!
Så vad tycker ni om Justin? Hot or not? ;)


>>La in tre bilder till :)

Robert Lee Morris for Elizabeth & James i butik i september!


Enligt WWD kommer smyckeskollektionen Robert Lee Morris for Elizabth & James att anlända i butikerna nu i september. Kollektionen består av över 80 guld och silver smycken som är lika Mary-Kate och Ashley´s efna unika stil.
Det kommer att vara mycket kors och 'daggers' och pärlor - väldigt mycket som Mary-Kate bär nuförtiden.
"Vi gillade idén att ha lekfulla inslag tillsammans med tidlösa delar," sa Ashley om linjen. "Symbolerna är fästbara och du kan ta smycket och göra hur du själv vill. Det är stela silver- och guld smycken att bära när som helst, smycken som du tar på dig och har överallt."

Priserna kommer att ligga på 65-700 dollar och smyckena ska säljas på varuhus som Holt Renfrew, Intermix, Lane Crawford och On Pedder.
Och den bästa nyheten! Mary-Kate och Ashley har fler mode projekt pågång! De planerar att även designa skor och väskor!

Det här låter jättebra! Jättekul att de har planer på att designa skor och väskor!
Jag ser fram emot att se den här smyckes kollektionen :) Skulle vara kul att ha något! Det kanske kommer säljas på någon webbutik också? ;)

Välkommen!


Det här är min blogg om Mary-Kate och Ashley Olsen! Jag hade den tidigare på Blogger, men jag kände att det skulle vara kul med någonting nytt! Adressen är ny också, så numera är adressen theolsentwins.webblogg.se.

-Paulina har hjälpt mig med designen! :) Det är bara några få saker kvar att ändra :)

Här postar jag i alla fall de senaste bilderna på tvillingarna och uppdaterar er med de senaste nyheterna! Ibland även lite annat kul.
Enjoy!

RSS 2.0