Annat: Gott Nytt År!


Gott Nytt År på er alla läsare! Hoppas att ni får en rolig kväll, och en bra start på 2009!:)

xoxo

Tillbakablick på 2008!

Jag tänkte sammanfatta året som gått genom att skriva ett inlägg med några av de största händelserna i Mary-Kate och Ashley´s liv 2008.

*I början av året, närmare bestämmt den 22 januari, dog Heath Ledger. Mary-Kate och han kände varandra väl och enligt vissa källor var de påväg att bli ett par. Heath Ledger´s massös, som hittade kroppen, ringde MK flera gånger innan hon ringde 911. Detta har förundrat utredarna och MK blev inblandad. Dock blev inte fallet helt löst, och i höstas lades utredningen ner. Men MK har haft ett jobbigt år, och varit väldigt deprimerad och ledsen över Heath´s död.

*Mary-Kate har satsat på sin skådespelarkarrär, och medverkat i filmen The Wackness och tv-serien Samantha Who? där hon gjorde ett gästspel.

*Mary-Kate och Ashley har båda fått pojkvänner. Mary-Kate är tillsammans med konstnären Nate Lowman, och Ashley med skådespelaren Justin Bartha.

*Elizabeth & James har blivit populärare. Linjen säljs på fler webshoper och MK och Ash har lanserat den i Paris, London, Hong Kong och Australien. Många kändisar bär kläder från E & J, vilket ger bra reklam!

*Även The Row har det gått bra för. I början av året visade Ashley upp linjen på olika platser i landet, och det är också klart att 64-åriga Lauren Hutton kommer att vara modell för The Row.

*Mary-Kate och Ashley skriver en bok, Influence, som innehåller intervjuer med stora designers och andra människor som påverkat dem. Det är också privata bilder och en massa annat. Den släpptes 28 oktober, och MK och Ash hade boksigneringar i NY och LA.

*Smyckesdesignern Robert Lee Morris gjorde ett samarbete med Elizabeth & James. Det resulterade i en smyckeskollektion bestående av halsband, armband, örhängen och ringar i silver och guld.

*Djurrättsorganisationen PETA har fortsatt sina protester mot att Mary-Kate och Ashley bär päls. De har skapat Hairy-Kate och Trashley, eller The Trollsens, och utifrån det gjort Halloweenmasker, spel på Internet och demonstrationer utanför deras boksigneringar.

*Mary-Kate var en av dem som kunde blivit nominerad till en Emmy. MK för sitt gästspel i tv-serien Weeds hon gjorde 2007. Tyvärr räckte det inte ända till en nominering.

Det har ju hänt en hel del detta år, framförallt inom deras karriärer! :) Jag har inte tagit med händelser som MK´s bråk med Spencer Pratt eller Ashley´s långa resa (läs försvinnande) till Grekland i sommras, men då skulle det bli så himla mycket ;)
Vilken av dessa händelser tycker ni har haft störst betydelse?

Mary-Kate med ett fan


Här är en bild från inspeningen av The Wackness då Mary-Kate poade med ett litet fan! :)

Dagens Mary-Kate look


Events 2008

Här är bilder på alla events MK och Ash varit på i år. Såklart har de varit på en del andra events som middagar, visningar och liknande, men jag har inte vagit med alla.
Tryck på bilderna för att se dem större.

Mary-Kate:

Ashley:

Mary-Kate och Ashley tillsammans:

Har ni några favoriter av outfitsen Mary-Kate respektive Ashley haft? Jag tycker helt klart att Ash har klätt sig bättre, och jag älskar verkligen den HÄR looken! Hon var riktigt snygg där. Gillade det inte riktigt i början men ju mer jag tittar på det ju snyggare blir det :)


Mary-Kate och Ashley´s klädlinjer med på lista över de bästa kändislinjerna 2008


The Examiner har satt ihop en lista med de 5 bästa kändislinjerna 2008. Båda Mary-Kate och Ashley´s linjer kom med på listan: The Row på 3:e plats, och Elizabeth & James på 5:e! The Examiner gillar den prydliga och sofistikerade looken som är The Row´s signatur, och det ungdomliga och hippa hos Elizabeth & James.

Hela listan:
1. Chloe Sevigny for Opening Cermony
2. Twenty8Twelve (Sienna och Savannah Miller´s)
3. The Row
4. Kate Moss for Top Shop
5. Elizabeth & James

Mary-Kate och Ashley har verkligen gjort framsteg i år med sina klädlinjer! De har lnserats i flera olika länder och är uppskattade av många kändisar och liknande :) Dock förvånar det mig att The Row är högre plaserad än Elizabeth & James. Det skrivs ju mer om E & J och det säljs på fler webshopar.. Men men, jag är jätteglad för deras skull! :)

Dagens Ashley look


Mary-Kate festar på nattklubb i Hollywood




I fredags var Mary-Kate ute och festade på nattklubben Teddy´s i Hollywood. Inte ofta det kommer bilder såhär från nattklubbar, men MK ser ut att ha roligt! :)

Dagens Mary-Kate look


Gamla bilder: Mary-Kate på Golden Globe Awards (2006)




De här bilderna är från 2006då Mary-Kate var på Golden Globe galan. Hon var riktigt söt här tycker jag! Klänningen är jättefin, men hon ser kort ut i den. Iofs är hon ju väldigt kort (ca. 157), men håller ni inte med om att den får henne att se väldigt kort ut?
Håret är sjukt snyggt! Gillade när hon hade sådär långt och vågigt hår :) Sminkningen var fin också!

Annat: Dagens låt


Eva Cassidy - Fields of Gold

Himla vacker låt! Ni har säkert hört den:)

Dagens Ashley look


Annat: Ny design

>>Jag har ändrat designen nu, och denna gången själv! :) Jag har börjat lära mig lite nu hehe, så hoppas att ni tycker det blev fint! Jag vet att det bara är Ash på headern, men det blev bäst så. Nästa gång kanske det bara är MK? :)

Mary-Kate med på listan över de största kändiscomebackerna 2008


Yahoo tittade på de 10 största kändiscomebacker, och Mary-Kate kom på en 7:e plats. De var imponerade över hennes skådespelarcomeback, då hon varit med i Weeds, The Wackness och Samantha Who?. Och att hon skrivit Influence med hennes syster och bara att hon sett mycket gladare och hälsosammare ut än vad hon gjort på länge.

Hela listan:
1. Britney Spears
2. Robert Downey Jr.
3. Pink
4. Serena Williams
5. "Sex and the City"
6. Anne Hathaway
7. Mary-Kate Olsen
8. Shannen Doherty
9. Simon Baker
10. Rachel Zoe

Jag tycker absolut att Britney är värd första platsen! Hon har verkligen gjort comeback, och med tanke på vad hon gått igenom de senaste åren är det så starkt av henne att fortsätta kämpa och spela in ny musik :)
MK har ju faktist också haft ett väldigt bra år!

"Nakenbild" på Mary-Kate


Den här bilden hittade jag på Perez Holton´s blogg med rubriken "Naked photo of Mary-Kate Olsen hits the Internet". Hehe, jag vet inte om jag tycker att det där är en nakenbild? :P Vad säger ni? Bilden är ju söt! :)

Mary-Kate festar med Kirsten Dunst


Trots deras lilla gräl i Miami för några veckor sedan, verkar det som att Mary-Kate och Kirsten Dunst är sams igen. People såg dem tillsammans på Bardot Hollywood tidigare i veckan. De dansade tillsammans och viskade till varandra hela natten.

Det här kan mycket väl stämma, eftersom att MK var på Bardot, se HÄR. Jag tror att grälet i Miami bara var ett dumt rykte för att de sågs ute tillsammans. Bara det räcker för att pressen ska börja sprida rykten. Roligt att/om de två är kompisar i alla fall! :)

Dagens Mary-Kate look


Härlig bild, eller hur? Haha ;)

Hade ni en bra julafton? Fick ni några fina paket? :)

Annat: God Jul!


Vill bara önska er söta läsare en riktigt God Jul! Hoppas att ni får en supermysig dag med nära och kära! :)

XOXO

Annat: Dagens låt


Peter Jöback - Ave Maria

Han sjunger ju så himla fint och låten är underbar att lyssna på såhär i jul! :) Jag älskar verkligen dagen (läs kvällen) innan julafton. Tända ljus, glögg, julmusik, och de sista julklapparna som slås in och läggs under granen. Älskar det!

One more pic


Här är ännu en bild från ICA 360 eventet! :) Se det jag har postat tidigare HÄR och HÄR.

Mary-Kate på Los Angeles flygplats


Samma dag som Ashley kom även Mary-Kate till Los Angeles efter att ha varit i New York ett tag. Deras jul ska alltså firas i LA :)

Ashley på Los Angeles flygplats



I lördags landade Ashley och Justin i Los Angeler för att nu stanna där och fira jul. Undrar om Justin ska fira med Mary-Kate och Ashley´s familj? :)
Ashley´s kofta/jacka var jättefin! Och hon har en snygg blond färg i håret nu.

Dagens Ashley look


Mary-Kate handlar på rea


Page Six såg Mary-Kate handla massor på all rea på Barneys New York förra veckan. Tack vare lågkonjunkturen har julpriserna blivit nedskurna och även kändisar handlar på rean.
"Det är väldigt tråkigt - lågkonjunkturen är överallt. De har i alla fall bra reor," sa Mary-Kate till tidningens källa. "Det var där jag fick den här! Lågkonjunkturen!"

Det märks verkligen att det är lågkonjunktur! Alla affärer har ju rea nu innan jul och så brukar det ju inte vara. Rean är ju alltid efter jul.

Mary-Kate åker skridskor i New York



I fredags var Mary-Kate ute och åkte skridskor i New York! Så mysigt! Om jag åker till NY någongång under julen ska jag helt klart åka skridskor haha! :)

Dagens Mary-Kate look


>>Som svar på frågan om jag inte kan lägga ut en bild på mig själv, så vill jag inte det än.. Jag förstår att ni gärna vill se hur jag ser ut och så, men jag är inte säker på att jag vill lägga upp en bild. Jag kan tänka på det. Dock tror jag inte att det kommer än på ett tag. Men den som väntar på något gott.. ;)

Mary-Kate lämnar ett uteställe West Hollywood



Igår på kvällen var Mary-Kate ute och festade med kompisar på Bardot Lounge i West Hollywood. MK hade ett par gula plastglasögon med en tomte på sig när hon gick därifrån, hehe :P

När de skulle lämna stället var paparazzina närgångna, och trots att säkerhetsvakterna sa åt dem att lämna plats så att bilen kunde passera, blockerade dem vägen för att försöka få bilder. Se på videon nedan. 
Så himla jobbiga! Kan de inte bara hålla sig på lite avstånd?
 

Mary-Kate style: Långa koftor


Såna här långa cardigans, som faktist liknar filtar lite, har Mary-Kate synt med tre gånger nu. Senast igår, och de andra gångerna var för några år sedan. Tycker att de ser jättesköna och mysigta ut! :)
Vad tycker ni om dessa "koftor"? Och vilken av MK´s tycker ni är snyggast?

>>Se bilden större HÄR.

>>Update: Jag fick en kommentar om att det finns en till, en beige, är den den nedan du menade?:) Jag tänkte inte på den bilden, men det är faktist Ashley.

Mary-Kate och Ashley har gått upp i vikt tack vare pojkvännerna


The Bosh rapporetar att Mary-Kate och Ashley nu vänder ryggen åt sina kroppsfixeringar, och att de har gått upp några välbehövliga kilon. Det tack vare en diet bestående av kärlek.

Ashley är tillsammans med skådespelaren Justin Bartha och Mary-Kate med konstnären Nate Lowman. De bådas självrespekt har fått en skjuts åt rätt håll med hjälp av deras stöttade pojkvänner. Nu har de alltså tillslut lagt ner alla dramatiska dieter.
"Viktökningen beror på att tjejerna är så glada tillsammans med deras nuvarande pojkvänner," berättade en kompis. "De är mer självsäkra med sina kroppar nu och de har släppt sina problem med maten. De är jättesnygga nu. Alla säger åt dem att hålla vikten!"

Jag håller med om att Mary-Kate och Ashley ser mycket bättre ut nu, speciellt MK som ju var riktigt smal för några år sedan. Jag tror absolut att Justin och Nate har haft bra inverkan på deras självförtroende och sättet att se på sina kroppar. Jag är glad för att de båda har hittat pojkvänner och mår bra nu! :)

Mary-Kate utanför ett café i LA



Igår var Mary-Kate och åt lunch med några kompisar på Cafe Vida i Pacific Palisades, som är en stadsdel i LA. På bilderna väntar hon på sin chaufför som kom och hämtade upp henne.
Tydligen har det varit kallt i Los Angeles nu, så hon värmde sig med en lång filtliknande kofta. Ringen är från Robert Lee Morris for Elizabeth & James, går att köpa HÄR för 195 dollar.

Dagens Ashley look


Mary-Kate och Ashley hade planer på att bedriva ett band

Sommaren 2007 gjorde Mary-Kate och Ashley en 'Battle of the Bands' på deras hemsida. Det kanadensiska indie pop bandet Bad Flirt vann med deras roliga, upbeatade och orginella rock sound. Efter det märkte man aldrig av någon Olsen relation med bandet. MK och Ash gör bara sina Song of the Week nu, och den här sommaren blev det ingen Battle of the Bands.

"Det bara hände," sa sångaren Jasmine White-Gluz om Battle of the Bands i en intervju med The National Post. "De hade tonårsröstningar. Det var så dumt, men det var coolt."
Det har gått bra för Bad Flirt. De har blivit ganska kända och har turnerat konstant de senaste två åren. Igår skrev The National Post om dem, och de avslöjade en intressant sida av deras relation med DualStar - tydligen var Mary-Kate och Ashley från början intresserade av att sköta och bedriva Bad Flirt!
"För ett tag ville Mary-Kate och Ashley bedriva vårat band, men sedan ingenting," berättar Jasmine för tidningen. "De lade ner oss så fort. Jag antar att de inte gillade oss i slutändan. Vi gjorde en lågbudget video till dem som aldrig såg dagens ljus. Sedan, 'c´est tout."

Det låter som att MK och Ash lade ner deras samarbete på ett dåligt sätt. Jag kan tänka mig att de var fullt uppe med att starta klädlinjen Elizabeth & James, för det var ungefär då, och att de ville sköta bandet kanske bara rann ut i sanden. Dock måste bandet blivit rätt sura då. Fast de verkar ju ha klarat sig ändå! Kul att det går bra för ett band som vunnit en tävling på Mary-Kate och Ashley´s hemsida! :)

Dagens Mary-Kate look


Ashley med på listan över bäst klädd i klackar 2008


The Examiner har valt ut 10 kändisar som burit klackar bäst under 2008, och Ashley kom på 6:e plats. De som burit klackar bäst, innebär de som inte fotograferats i flip flops eller uggs ungefär.. :P Lite töntig lista kanske hehe.

1. Kelly Ripa
2. Rihanna
3. Gwyneth Paltrow
4. Sex and the City-tjejerna
5. Heidi Klum
6. Ashley Olsen
7. Katie Holmes
8 och 9. Kiera Knightley och Sienna Miller
10. Jessica Alba

Nya photoshootbilder från Influence!
















Det har släppts nya bilder från photoshooten Mary-Kate och Ashley gjorde till Influence! Bilderna är riktigt snygga! Älskar stilen och stylingen! MK och Ash ser verkligen bra ut :)
Tyvärr tyvärr tyvärr är de taggade, precis som de andra bilderna jag postade HÄR. De har inte heller släppts utan taggar, och jag tvekar på att de kommer att göra det.. Skulle vara så roligt att ha de i stort format utan text på!

Dagens MKA look


Tar en på båda idag! :)

Annat: Lily Collins



Den här tjejen är verkligen vacker tycker jag! Lily Collins heter hon, och är dotter till artisten Phil Collins. Hon är 19 år och modellar en del. Hon bor i Kalifornien och pluggar journalistik, och hennes mål är at få en egen talkshow. Hon är väldigt framgångsrik, hon skriver redan lite för Teen Vogue och är proglamledare på Nickelodeon.
Hennes utseende är riktigt vackert tycker jag, unikt. Hon känns så naturlig på något sätt. Sjukt snyggt hår också!
Tänk att vara 19 år och ha så mycket på gång samtidigt! Att plugga till journalist samtidigt som man är modell, programledare och skriver för en tidning måste vara tufft! Det verkar som att hon jobbar för sina pengar själv och vill bli framgångsrik. Dock har hon ju haft lite "förtur" eftersom att hennes pappa är en framgångsrik musiker..
HÄR hittar ni hennes MySpace.


Quote


"I was mortified to have to actually interview these people. I´ve never interviewed anyone before, until this book. The tables were turned."

-Mary-Kate om att ha intervjuat ikoner som Karl Lagerfeld, Terry Richardson, Richard Prince, John Galliano och Francisco Costa till boken Influence.

The Wackness släpps på DVD


The Wackness kommer att släppas på DVD nu den 6:e januari!
Med på DVD:n finns också borttagna scener och två mini dokumentärer: "Keeping it real" som visar hur en vanlig dag i regissören Jonathan Levine´s liv kan se ut, och "Time in a bottle" som visar olika behind the scenes klipp från inspelningen a filmen. Den kommer också att innehålla den första episoden av "The Luke Shapiro Show" och så kommentarer från regissören Jonathan och Josh Peck som är en av skådespelarna.

Jag tycker det var tråkigt att MK var med så pass lite i filmen, för det skrevs ju väldigt mycket. Men jag har faktist inte sett hela än.. Har ni sett den? Och vad tyckte ni i så fall?

Den finns att förbeställa på Amazon, HÄR, för 21.99 dollar. Jag vet inte, men det borde ju komma till Sverige också? :)

PETA gör ett snöbollsspel


Nu när det närmar sig jul har PETA gjort ett spel där man ska försöka träffa pälsbärande kändisar med snöbollar. De är Donna Karan, Madonna, Charlton Heston, Colonel Sanders, Larry Jones, Sarah Palin och Mary-Kate och Ashley. Varje kändis är värd en viss poäng och ju fler bollr du träffar, ju längre i spelet kommer du. 

"Vi har skrivit artiga brev, vi har skickat vidoklipp till dem, vi har hållt protester - kanske är en snöboll i ansiktet vad som behövs för att få in lite vett i huvudet på dessa pälsbärande kändisar,"
sa ansvarige Dan Matthews i en press release.

Ni kan spela spelet HÄR. Hehe, prova! I did :P

Det här tycker jag ändå var ett ganska bra sätt att nå ut med sitt budskap på, eller vad säger ni? :)

Dagens Ashley look


Mary-Kate för Harper´s Bazaar (2007)






Ni kommer väl ihåg den här photoshooten Mary-Kate gjorde med Harper´s Bazaar hösten 2007. Jag gillar dessa bilder starkt! Lite roligt att hon har en orange peruk på sig, och miljön är ju också så himla fin! Visst är den översta bilden så fin på MK? :)
Lauren Hutton är med på några bilder också. Hon är ju en god vän till MK och Ash, och hon är även modell för The Row!

Annat: Dagens låt


Britney Spears - I´m not a girl, not yet a woman

Älskar den här gamla låten! Så fin! Britney är så söt på vidon ovan också :)
Se musikvideon HÄR.

Mary-Kate och Nate på en balkong i Miami



Hittade de här bilderna som är från när Mary-Kate och Nate var i Miami. Vet inte vart de är, men någon fest kan jag tänka mig ;)

Ashley ute i New York



Igår var Ashley ute i New York där hon gjorde några ärenden med en kompis. Hon hade en snygg enkel svart outfit, sin krokodilsskinnväska från Fendi och s ett par sneakers från Nike. De finns att köpa HÄR om någon är intresserad av ett par likadana :) Jag tycker att det kan vara rätt snyggt med ett par såna här joggingskor till vardags om man bär dem på rätt sätt. I Ashleys fall hade det nog varit snyggare med tex hennes stövlar från Balenciaga?:)

Dagens Mary-Kate look


Mary-Kate & Ashley style: Balenciaga skor

Skor från Balenciaga är något Mary-Kate och Ashley har mycket av, så jag tänkte göra ett inlägg med alla som de har :)

Först ut är såklart de berömda ankelbootsen, som man antingen älskar eller hatar ungefär :P Jag tycker att de är skitcoola, skulle gärna ta emot ett par! Sedan gäller det ju att matcha de rätt! MK har dem i brunt också, och i en annan modell med spännen på:)

Här är en liknande sko som den ovan, fast i stövelmodell! Det är bara Ashley av tvillingarna som har använt dem faktist.

Det här är ett par Gladiator Wedges, som Mary-Kate hade när efter att hon hade spelat in Conan O`Brien 2007. De fanns att köpa HÄR för 397 dollar på rea, men nu är de slut. Det är alltså kilklack på dem. Riktigt snygga tycker jag!

De här hade Ashley på sig på ett event i våras, och modellen heter Tiedyed Gladiator Sandals.


De här känner ni ju säkert igen, jag skrev om dem för inte så länge sedan. Sjukt snygga och vääldigt höga!

De här har MK använt en gång, och det var också i våras har jag för mig. Det är ett par Metal Plate Sandals. Synd att hon inte har använt dem mer!

Det här är ett par Platform Mary-Janes. Älskar dem! Nicole Richie har ett par såna här också :) Synd att det inte var en bättre bild på Ash med dem..

Och så sist är dessa Velvet and Leather skor som Ashley hade när hon gästade David Letterman. Jag är inte så förtjust i spetsiga skor, så dessa är inte några favoriter hos mig.

Det är några stycken :) Men visst är de snygga!? Vilka är era favoriter?
Lite tråkigt bara att det inte går att hitta någonstans att köpa dem på, hade varit kul att se lite mer priser..

Mer: Ashley på eventet ICA 360



Här är två bilder till från eventet Institute of Contemporay Art Ashley var på förra veckan, skrev om det HÄR. Hennes klänning syns lite mer nu, och jag tycker den är jättesnygg! Hon har designat den själv, för The Row! :)
Här nedan är en urklipp från en tidning också. Jag vet inte riktigt vilken dock..

Dagens Ashley look


Mary-Kate´s väska från Proenza Shouler


Även den här snygga väskan som MK har kommer från Proenza Shouler. Modellen heter Python PS1 Bag. Tycker att den är jättesnygg! HÄR har jag skrivit om en annan väska hon har från Proenza Shouler, och HÄR är en liknande den på bilden fast från Chloé. Sen har hon ju den HÄR från Hermés som också är lite lik.
Gillar ni den här modellen på väskor, med långa axelbandsremmar, som MK har en del av? :)

Song of the Week


Dagens Mary-Kate look


Mary-Kate med på listan över kändisskandaler 2008


The Examiner har tagit fram en top 5 lista med kändisskandaler 2008. På andra plats kom Mary-Kate´s mystiska inblandning i följden av Heath Ledger´s död. Det är en skandal för att det fortfarande är oklart varför massösen ringde Mary-Kate innan hon ringde 911, och varför inte MK ringde 911 själv.

Top 5:
#5 Anne Hathaway´s ex-pojkvän blev arrsterad för 'money laundering' (?)
#4 Audrina Patridge anklagade Lauren Conrad för att dejta Justin-Bobby
#3 Miley Cyrus´s nära-nakenbilder i Vainty Fair
#2 Mary-Kate´s mystiska inblandning i Heath Ledgers död
#1 Britney Spear´s tuffa år och turen till sjukhus i början av 2008

Mary-Kate & Ashley style: Louis Vuitton scarf


Den här leopardmönstrade scarfen som både Mary-Kate och Ashley har haft, kommer från Louis Vuitton. Ash hade den på ett event hösten 2007, och MK hade den ju nu i veckan :)
Den finns att köpa HÄR för 1200 (!!) dollar, men det är andra färger. Snygg är den i alla fall!
Vem tycker ni matchade den snyggast? MK eller Ash? :)


Mary-Kate på förhandsvisningen av The Curious Case of Benjamin Button




I torsdags var Mary-Kate på förhandsvisningen av filmen The Curious Case of Benjamin Button i New York. Brad Pitt och Cate Blanchett spelar huvudrollerna. Eventet hölls på Tribeca Grand Screening Room och anordnades av The Cinema Society, Pamella Roland och Svedka.
Filmen är baserad på en kort berättelse från 1922 av F. Scott Fitzgerald och handlar om en man, Ben Button, som föddes med en 80-årings psykiska begränsningar och åldras baklänges. Filmen kommer att släppas för större publik på Juldagen.

Jag tycker Mary-Kate ser jättesnygg ut i nästan helt svart! Den snygga scarfen från Louis Vouitton piffade upp outfiten, och så hade hon sina grymma skor från Proenza Shouler! Väskan komer också från Proenza. MK har en hel del skor och väskor av henne, men jag förstår henne. De är riktigt snygga!:)

Mary-Kate och Ashley ska skriva barnböcker?


Star Magazine rapporterar att Mary-Kate och Ashley och deras publiceringsföretag är så imponerade av hur bra deras bok Influence säljer, att de tittar på en annan författarskapsmöjlighet för tjejerna. Den här gången i barnböcker.
Idén är att Mary-Kate och Ashley ska skriva en serie barnböcker om några tvillingar. Ashley´s uppgift blir att övervaka handlingen, och Mary-Kate ska göra illustrationerna.

Det här tror jag faktist inte på. Deras företag har redan producerat barn- och ungdomsböcker, så jag tror inte att MK och Ash är intresserade av att göra det igen. Lustigt att det var just Star som rapporterade detta.. :P

Ashley på eventet ICA 360 i Boston




Som jag skrev förra veckan skulle Ashley vara med på eventet ICA 360, Institute of Contemporary Art, och det ägde rum i Boston i onsdags. Det var alltså ett event som hyllade unga amerikanska designers, och Ash representerade The Row. Hon sa att det var en stor ära för henne att få vara där.

Adra designers som var där var Brian Reyes, Chris Benz, Elise Overland, Jason Wu, Lyn Devon, Magda Berliner, Sari Gueron, Tuleh och Mario Cornejo. Det var ett väldigt privat event, och det är därför det tagits ytterst få bilder.. Lite tråkigt, hade velat se en helbild på Ashley. Hennes klänning ser jättefin ut! :)

Full House ska inte återinspelas

HÄR skrev ju jag att det fanns planer om att göra en nyinspelning av Full House, men det stämmer inte.
E! Online rapporterar att John Stamos inte längre jobbar på en återinspelning. Utan Mary-Kate och Ashley´s deltagande, kunde han inte få tillräckligt många intresserade för att genomföra planen. "Vi kunde inte genomföra den här överenskommelsen," sa en källa, som var delaktig i projektet, till E!. "Det är helt dött just nu."

Jag tycker faktist det är bra att det inte blir någonting av det här. Det hade ändå varit svårt att göra lika stor succé igen, med risk för att göra många besvikna..

Mary-Kate och Nate på en boklansering i Miami


Nu är Mary-Kate och Nate hemma i New York från Miami, och dessa bilder är de sista (tror jag) fråg deras resa till Art Basel. Här är de på lanseringen av boken Assouline.

Dagens Ashley look


Annat: Ledsen att jag inte uppdaterat bloggen..

>>..men jag har tyvärr inte kunnat. Igår var jag inte hemma efter skolan och hade ingen tillgång till en dator, och idag har jag varit i huvudstaden. Vilket i övrigt var mycket trevligt! :)
Kika in här imorgon igen, då blir det nya inlägg! :)


Gamla bilder: Genetic Jeans Launch Party (2005)




Tänkte att jag kunde posta de här bilderna från 2005 då Mary-Kate var på ett lanserings party för Genetic Jeans. Hon var där tillsammans med Lindsay Lohan och Kelly Osbourne. Alexander McQueen scarfen hon har här är så snygg!
Visst är det kul att se bilder på kändisar tillsammans! :) Det här är nog den enda gången MK har fotograferats med Lindsay vad jag vet. Lindsay var förresten så himla söt här! Det var under tiden hon umgicks mycket med Nicole Richie. Minns det så himla väl :P

Dagens Mary-Kate look


Mary-Kate och Ashley de bästa designerna 2008!


People Magazine har satt ihop listor med vilka de tycker har varit bäst 2008. Och det är i alla kategorier: stil, undehållning, skvaller och annat. Mary-Kate och Ashley utsågs till de bästa designerna! Det tycker jag verkligen att de är värda med tanke på hur mycket tid och energi de faktist lägger ner på Elizabeth & James och The Row! Jätteroligt! :)

People har satt ihop en lista med kändisar som flitigt har använt Elizabeth & James och The Row. Dessa är Nicole Richie, Lauren Conrad, Beyoncé, Rihanna, Karina Smirnoff, Katie Holmes, Gwyneth Paltrow, Carrie Underwood, Heidi Klum, Vanessa Hudgens, Leann Rimes, Amanda Bynes och Rihanna. Alla dessa och med bilder på vad de hade på sig kan ni se HÄR.
Fler Best of 2008 kan ni se HÄR.

Dagens Ashley look


Video: I am the cute one


När Mary-Kate och Ashley var små spelade de inte bara in Full House, utan de gjorde också några låtar! Som ni vet började de ju också spela in egna filmer när de var väldigt unga.
Låten ovan heter I am the cute one, haha så gulligt! Visst är de söta i videon?! :)

>>Har inte så mycket tid eller inspiration just nu, så det blir tyvärr inte fler inlägg idag. Imorgon uppdaterar jag lite om jag hinner och om det har kommit något nytt. Jag har ett stort prov på torsdag som jag måste plugga till, hoppas att ni förstår!

Mary-Kate och Ashley för Saturday Night Live (2004)



De här bilderna på Mary-Kate och Ashley är fina! Väldigt enkla, men fina som sagt. De är tagna 2004 för Saturday Night Live när de var med där. Ska försöka hitta videon! :)
HÄR och HÄR kan ni se två bilder till från samma photoshoot.

Dagens Mary-Kate look


Quote


"I think I have to be smart about what I do next, because the next thing I do will kind of define my future in that world. I just want to stay really true to myself. I want to gain credibility as who I am today. Not as the girl people saw me as in the past."

-
Ashley till Teen Vogue 2006/2007

Fler bilder från Atlantis Opening i Dubai + videos




Här är tre bilder till från Atlantis öppningen Mary-Kate var på i Dubai tillsammans med måånga andra kändisar. De är tagna från bordet vid middagen som ni kanske ser ;) HÄR finns också två videos att se. På den första ser man att MK satt vid samma bord som Lindsay och Samantha! Kul :) Samantha är också med på de två nedersta bilderna.

Mary-Kate´s väska från Proenza Shouler


Den här väskan känner ni säkert igen? ;) Mary-Kate har haft den väldigt ofta den här hösten (bilderna ovan är bara urval), och den kommer från Proenza Shouler. Den har tidigare funnits att köpa på Barneys New York, men nu är den nog slut skulle jag tro..
Tycker att den är snygg! Den passar MK´s stil, och ser inte sådär lyxig och exlusiv ut. Vad tycker ni? :)

Mary-Kate och Nate på Grace Jones konsert i Miami



Här är dessa bilder igen, men utan taggar :) Mary-Kate och Nate var på Grace Jones konsert i Miami, och det var samma kväll som MK grälade med Kirsten Dunst.

Mary-Kate ute i Miami



Här är Mary-Kate, Nate och några fler ute i Miami. Jag tror att de lämnade någon utställning kanske? :) Mary-Kate´s glasögon ser snygga ut!

Dagens Ashley look


Mary-Kate grälade med Kirsten Dunst


Page Six rapporterar att Mary-Kate och Kirsten Dunst hamnade i ett hetsigt gräl i onsdags kväll. De båda var på Audi´s party på Delano i South Beach, Miami. "De typ stirrade länge på varandra och började sedan utbyta otrevliga ord," säger ett vittne. "Sedan reste sig Olsen upp och gick iväg. Hon har varit ute väldigt sent varje natt under Art Basel." Mary-Kate och pojkvännen Nate Lowman var också ute till gryningen tillsammans med DJ:en Paul Sevigny på klubben Bella Rose kvällen innan.
En annan som befann sig på Delano på onsdags kvällen säger: "Det såg inte ut som att hon hade borstat håret på en vecka, hon kjedjerökte hela tiden och satt som en surpuppa med sin pojkvän. Hon uppträdde väldigt besynnerligt."

Jag kan tänka mig att konstfestivaler som denna med mycket festande inte ger så mycket sömn, och det var säkert orsaken till att MK och Kirsten grälade. Om det nu är sant..? Och vad den andra källan sa kan ju mycket väl stämma. MK´s hår såg inte särskilt fräsht ut på bilderna från i onsdags och hon var säkert väldigt trött.

Annat: Dagens låt


Rihanna - Rehab

Kul att Justin är med i videon tycker jag! De har bra kemi, passar ihop :)

Mary-Kate och Nate på en middag i Miami



Här är Mary-Kate och Nate på Art Issue Celebration Dinner. Den ordnades av Interview Magazine och hölls alltså i Miami.
Jag tycker att Mary-Kate´s outfit hade varit helt ok om hon hade skippat hatten och tagit ett par andra skor.. Hon har ju så många andra snygga! :P Vad tycker ni om hennes look?

Dagens Mary-Kate look


Mary-Kate och Nate äter middag i Miami


De här bilderna är från igår kväll, då Mary-Kate och Nate var ute i Miami tillsammans med några andra par för att äta middag. Det ser ut som att en liten flicka kom fram till henne där, för att ta kort kanske? :)

Mary-Kate och Ashley med på listan över de mest förmögna under 30


Forbes har släppt en lista med de mest förmögna kändisarna under 30 år. Mary-Kate och Ashley hamnade på plats 10, efter att de tjänade 15 miljoner dollar förra året. Anledningen till Mary-Kate och Ashley´s förmögenhet är bland annat deras relativt nya klädlinjer, MK´s skådespelande och såklart varumärket mary-kateandashley med dess gigantiska utbud av kläder, filmer, möbler, smink mm mm.

Topp 10 såg ut såhär:
1. Beyoncé
2. Justin Timberlake
3. Kobe Bryant
4. LeBron James
5. Roger Federer
6. Kiera Knightley
7. Maria Sharapova
8. Daniel Radcliff
9. Miley Cyrus
10. Mary-Kate och Ashley Olsen

Se hela listan HÄR.

Full House ska nyinspelas?


Det ryktas att John Stamos, som spelade familjen Tanner´s rockiga farbror(/morbror?) Jesse i Full House, planerar att göra en nyinspelning av serien. Den nya showen ska fokusera på de äldsta systrarna DJ och Stephanie som unga kvinnor och deras nya bekymmer och prövningar.
"John har jobbat på en sista nyinspelning av Full House. Jag vet att det skulle blanda in mig och Josie Sweetin," sa Candace Cameron till OK Magazine. "Vi skulle leva upp till våra karaktärer, men idag som unga kvinnor."

Jag vet inte om jag tror att det här är sant faktist.. Om de ska göra en nyinspelning av  Full House tycker jag att de ska ha med alla skådespelare som var förr. Full House är ju en väldigt uppskattad serie, och jag tror att de skulle ha svårt att göra en lika stor succé med en nyinspelning där endast två familjemedlemar står i fokus. Alla andra skulle säkert få vara med, men då kanske bara som gästspelare. Vad tror ni om det här? Skulle ni vilja att Full House blev nyinspelat?

Mar-Kate och Ashley´s outfits


Tänkte att jag skulle skriva så ni vet exakt vad Mary-Kate och Ashley hade på sig på deras boksignering i Los Angeles :)

Ashley
var nästan bara klädd i The Row faktist! Allt utom skorna, som är från YSL, är the Row. Den grå tröjan har jag skrivit om HÄR. Skorna kostar 795 dollar HÄR, men just nu är de tyvärr slut.

Mary-Kate
hade på sig en klänning från Alexander McQueen. Jag har inte hittat just den klänningen MK har, men HÄR finns en del andra klänningar från honom. Det röda bältet är vintage, och skorna kommer från Proenza Shouler. De har hon använt fler gånger - se på bilden nedan. De är skitsnygga tycker jag!

Vem tycker ni klädde sig snyggast på LA signeringen? :)

Mary-Kate och Nate på ett event i Miami Beach



I onsdags kväll var Mary-Kate och Nate på Marcel Wanders Presents Mondrian South Beach Sneak Preview i Miami Beach. Efter det såg de på en Grace Jones konsert på The Florida Room. Andra kändisar som var där var bland andra Kirsten Dunst och David LaChapelle.
Mary-Kate och Nate passar ihop tycker jag! Hon verkar väldigt glad tillsammans med honom, och de har ju visat sin kärlek öppet nu flera gånger :) Med Max verkade hon aldrig lika glad tycker jag..


Mary-Kate och Nate i Miami: mer info och bilder

Mary-Kate och Nate är i Miami för Art Basel, som är en konst "festival". Den pågår 4:e till 7:e december och över 250 olika konstnärer från hela världen visar upp sina verk på olika gallerier. Ni kan läsa mer om Art Basel HÄR.

I tisdags kväll (den 2:e, vet inte om själva Art Basel hade börjat då?) visade Nate upp sin konst, och det är därifrån den HÄR bilden är.
På bilden jag postade HÄR (fler bilder från det tillfället nedan) var MK och Nate påväg in till Miami Beach Convention Centre. Innan hade de varit på en bank och tagit ut pengar för att kunna köpa konst.


Dagens Ashley look


Ashley ska vara med på ett event nästa vecka!


Ashley, ska tillsammans med andra modepersonligheter, vara med på eventet ICA 360, the Institute of Contemporary Art. Det är då konst och mode som firas. Flera unga designers kommer att vara med på eventet som är nästa vecka.

Vad roligt med ett nytt event! :D Ska bli kul att få se bilderna från det sen!

Mary-Kate går till en konstutställning i Miami Beach


Mary-Kate är ju i Miami nu, och här var hon påväg till det prestigefyllda Ast Basel eventet, som är en konstutställning, i Miami Beach. Hon var där tillsammans med Nate och några andra kompisar.

Jag är inte alls imponerad av hennes outfit.. Byxorna är hemska (Ashley har haft dem tidigare, kanske MK också tom?!) och hatten var visst inte heller så snygg.. Dock tycker jag skorna ser snygga ut, men hon kunde matchat de mycket bättre. Både Mary-Kate´s och Ashley´s klädstil till vardags har blivit mycket tråkigare den senaste tiden (det senaste året?!), tycker ni inte? Titta bara på deras snygga outfits från Paris 2006 HÄR! De kan ju mycket bättre! Sen är det ju såklart förståeligt att inte orka klä sig snyggt hela tiden, men det händer ju inte så jätteofta längre.. Undrar varför? De kanske tycker det är roligast att klä upp sig till event och liknande, för på deras boksigneringar tex var de ju jättesnygga! Well, vi får hoppas att de kommer att bjuda på snygga vardagsoutfits lite oftare :)

>>Hoppas på fler och bättre bilder snart!

Mary-Kate & Ashley style: Balenciaga skor


Minns ni dessa grymt snygga skor från Balenciaga? Jag har bloggat om dem tidigare på min förra blogg. Både MK och Ash använde dem flitigt under sommaren 07. Sen har vi inte sett dem så mycket, men på när Mary-Kate var på ett Halloween party hade hon dessa skor fast i vitt! Tyvärr syns de inte så mycket under klänningen, men visst är de snygga?! MK och Ash borde använda dessa snygga skor oftare! :) Vilken färg gillar ni bäst, svart eller vitt?

Dagens Mary-Kate look


Mary-Kate festar med Nate i Miami


Tydligen är Mary-Kate i Miami nu tillsammans med Nate. Bilden ovan är från en fest då :) Jag har tyvärr inte hittat några fler än, men det kanske kommer. Vi får se :)
MK ser söt ut i hatt! :) Och har ni förresten tänkt på att Nate alltid har det där ansiktsuttrycket (liknande iaf) på alla bilder!? :O:P

Mary-Kate nekar till graviditetsryktena


Nu har Mary-Kate tillslut gjort något åt graviditetsryktena som skapades av National Enquirer förra veckan.
"Mary-Kate är absolut inte gravid," sa hennes rep till US Magazine.

Vi visste ju egentligen redan att hon inte var gravid, men det var ändå skönt att få det bekräftat från henne. Hon och Nate är säkert jättelyckliga ihop, men de båda vill nog vänta med barn :)

Song of the Week


Dagens Mary-Kate look


Rihanna i Elizabeth & James


Den 10:e november när Rihanna var ute och shoppade i Sydney, hade hon på sig den här västen från Elizabeth & James. Den heter Eliza Vest och säljs på rea för 97 dollar HÄR.
Rihanna har ju burit kläder från Elizabeth & James ganska många gånger nu, vilket är jättebra! Kul när andra kändisar gör reklam :)

WWW inspireras av Ashley


WWW har lite olika guider nu till jul med förslag på paket. Denna gången till Working Girls, med Ashley som inspiration.
Gillar oufiten hon har på bilden ovan! :)

Dagens Ashley look


Mary-Kate för australienska Harper´s Bazaar (2006)






Fler kommentarer om Mary-Kate´s "graviditet"


HÄR
skrev ju jag om att National Enquirer har rapporterat att Mary-Kate skulle vara gravid, och de ryktena har fortsatt, och jag har fler kommentarer.

En källa har sagt: "Mary-Kate har sett lite rundare ut den senaste tiden. Det är bra att hon har gått upp i vikt för hon led nyligen av anorexia, men många tror att hon faktist försöker dölja sin graviditet."
MK har ju dejtat konstnären Nate Lowman sedan början på det här året, och det sägs att hon har inspirerats av att starta familj av Heath Ledger. "Mary-Kate tog verkligen Heath´s ord till hjärtat. Hon ville ha samma slags fullbordan i sitt liv som Heath hade i sitt efter att ha blivit pappa. Hon är väldigt lycklig med Nate, och är spänd över att de två ska börja starta familj tillsammans."

Jag tror fortfarande inte att MK är gravid.. Det är bara rykten om startats av att hon har gått upp i vikt. Hon är ju frisk nu (vad vi vet) från sin anorexia och väger ju normalt. Hon ser ju hälsosam ut och hon verkar ju mycket gladare nu! :) Som jag skrivit tidigare måste det vara väldigt jobbigt att läsa rykten om att man är gravid. Speciellt som tidigare anorektiker. Tänk att ha kämpat mot den sjukdomen och sen läsa att man har gått upp i vikt, ser rundare ut och är gravid.. Hoppas att hon inte läser.


Ashley ute i LA


Samma dag som Ashley tittade efter en lokal att öpnna en klädaffär i, köpte hon också lite julklappar ser det ut som. Har ni börjat köpa julklappar än? Och vad önskar ni er i år? :)

Dagens Mary-Kate look


RSS 2.0