Annat: Män som hatar kvinnor


Igår var jag på premiären av filmen Män som hatar kvinnor, som är baserad på Stieg Larssons bok med samma namn. Det har ju varit mycket skriverier om den här filmen, och den har haft väldigt höga förväntningar på sig. Och det är ju helt förståeligt eftersom att så många över hela världen har läst och hyllat böckerna i trilogin. Jag själv läste Män som hatar kvinnor för ungefär ett år sedan, och tyckte att den var jättebra. Har sett fram emot den här filmen länge nu:P

I alla fall tyckte jag att filmen var superbra! Jag var rädd för att det skulle bli segt och att jag skulle bli besviken. Men jag blev verkligen posivitvt överraskad! De flesta miljöerna och karaktärerna stämde in helt på mina uppfattningar.
Huvudrollerna Mikael Blomkvist och Lisbeth Salander, spelades av Mikael Nyqvist respektive Noomi Rapace, och de båda gjorde sina roller jättebra. Speciellt Noomi, som måste haft den svåraste karaktären att tolka. Tänk att ha så många människors uppfattningar och förväntningar att leva upp till. Detta blev helt klart hennes genombrott. Hoppas på att se mer av henne i framtiden, för hon var riktigt duktig. Andra skådespelare var Lena Endre, Sven-Bertil Taube, Peter Andersson mfl. Den enda skådespelaren som inte passade, var Peter Haber. Visst, han är väl en duktig skådespelare, men han var helt fel för sin roll! Man är van att de honom som en snäll Martin Beck, inte som den han spelade. Ni skulle förstå om ni läst boken och sedan såg filmen.. De borde valt en annan för den rollen.
Filmen innehöll en hel del våldsamma och obehagliga scener, men gud vad den var bra! Spännande hela tiden. Jag rekomenderar er verkligen att se den. Dock kan jag tänka mig att det kan bli svårt att hänga med om man inte läst boken.. Det är väldigt mycket namn och annat att hålla reda på, men det går säkert bra ändå. Det är bara vad jag tror. Filmen tog inte heller med allt som fanns med i boken, men det kan man ju inte kräva och så är det ju oftast när böcker bir film. De tog med så mycket de kunde på två och en halv timme. Det blev absolut inte långtråkigt, vilket man kanske kan tro om en sådan lång film.
Nu ser jag fram emot tvåan och trean, som tyvärr inte kommer visas på bio, utan på tv som serie istället. Lite tråkigt faktist.. Men men, full pott för Män som hatar kvinnor från mig!:)
HÄR kan ni se en trailer.


Previewbilder på Elizabeth & James herrkollektion



Hittade de här bilderna som är en liten sneak peak på Elizabeth & James herrkollektion! Det är troligtvis de som publicerades på WWD.
Det här känns lite mer relaxed än herrkläderna för The Row tycker jag. De från The Row är lite mer stiliga och exklusiva. Men det är ju det som skiljer linjerna åt, så jag tycker att det här ser jättebra ut!:) Det kommer säkert att gå hem hos många killar!  Vad tycker ni?

Dagens Ashley look


>>Ledsen att det varit dåligt med uppdateringar, men har inte haft tid helt enkelt..


Mary-Kate och Ashley släpper herrkollektion till Elizabeth & James också!


Mary-Kate och Ashley har ju designat en herrkollektion för The Row (se tre previewbilder HÄR), och nu igår har de även bekräftat att de släpper en för Elizabeth & James också!

De pratade med WomenWearDaily, och gav dem en liten sneak peak på kollektionen. Den fokuserar också på skräddarsydda plagg, och har en "rugged downtown flair" som snyggt kompletterar "boho hipster" vibbarna som tjejkollektionen ger.
"Vi visste eventuellt att det skulle bli en kille, en James," sa Ashley till WWD. Linjen är väldigt mångsidig, eftersom att "killar vill ha alternativ," sa Mary-Kate. "Och om de köper en snygg rock, vill de ha den hela tiden, från det att de köpte den."

Barneys New York kommer att sälja linjen, och priserna kommer ligga på ungefär 265 dollar och uppåt. Previewbilderna finnsatt se HÄR om du är medlem på WWD. Jag är inte det, men bilderna kommer säkert läcka ut snart ändå. Postar de här sen såklart:)
Jätteroligt att de gör en herrkollektion för Elizabeth & James också! Tror att det kommer vara skitsnygga kläder:)

Mary-Kate lämnar Four Seasons Hotel i Beverly Hills




Här lämnar Mary-Kate hotellet Four Season i Beverly Hills, där hon hade träffat och lunchat tillsammans med några kompisar. Hon hade samma klädsel som HÄR: Stella McCartney skor, svarta jeans, Alexander Wang väska och en stor killjacka. Plus hennes blå glasögon också;)
Mary-Kate lämnade 20 dollar i dricks till killen som parkerade hennes bil också, som ni kan se på en bild nedan:)

Dagens MKA look


Mary-Kate på Patrick Whitesell´s Oscar party


Här är en bild på bland andra Mary-Kate och Stavros Niarchos från Patrick Whitesell Post Oscar Party. Det ser ju ut som att de pratade med varandra och hade trevligt, det får vi hoppas i alla fall. Bra om de kan ha en bra relation trots det som hände med Paris och det där. Man kan ju dock förstå att MK blev riktigt sur på både henne och honom.. Men hon har säkert lagt det bakom sig nu. Hon har ju trots allt varit till sammans med Max och nu Nate efter honom:)

Mary-Kate´s väska från Alexander Wang


Den här väskan har Mary-Kate haft tre gånger nu, (en finns inte med på bilden ovan, men det var när hon shoppade på Barneys som hon hade den) och den kommer från Alexander Wang. Precis som hennes nitväska. Det här är en Brenda Washed Shoulder Bag, och finns att köpa HÄR för 725 dollar.
Skitsnygg tycker jag! Jag förstår att MK köper Wang´s väskor, de är skitgrymma! Vem skulle inte köpa nitväskan om man hade råd liksom?:P

Mary-Kate lämnar kontoret i LA



Här lämnar Mary-Kate kontoret i LA. Hon hade på sig en stor jacka (kanske är det Nate´s?), svarta jeans och sina skor från Stella McCartney. Hon hade också sin nitväska från Alexander Wang:)

Dagens Mary-Kate look


Bilder från South China Morning Post (2008)



Kommer ni ihåg när Mary-Kate och Ashley gjorde den här photoshooten för South China Morning Post under deras besök i Hong Kong 2008? Jag är väldigt kritisk till bilderna, de är lite för stela och kalla för min smak. Men ändå coola på något sätt. Kul såklart med lite annorluna photoshoots! Vad tycker ni om stylingen på dessa bilder?

>>Jag har förresten bytt ut bilderna i det HÄR inlägget:)

Mary-Kates style: Proenza Schouler clutches


På båda dessa event hade MK en clutch som kommer från Proena Shcouler. Det är samma modell som ni ser, men olika färger. Den svarta (som Mary-Kate har i militärgrön) heter "Leather Pouchett", finns att köpa HÄR för 895 dollar, och den vita heter "Python Pouchett". Den finns HÄR för 1735 (!) dollar.
Tycker den är jättesnygg! Lagom stor modell, och snyggt med banden som går över:)

Dagens Ashley look


Mary-Kate style: Smycken




Här är tre närbilder på alla smycken som Mary-Kate har haft de senaste gångerna hon har varit ute. Jag har inte så stor koll på var alla armband och ringar kommer ifrån, men jag kan mycket väl tänka mig att det mesta är vintage.
Vad tycker ni om att ha såhär många smycken samtidigt på handlederna och fingrarna? Jag tycker det är sitgrymt! Det blir väldigt personligt och eget, vilket jag älskar! Kul att MK vågar sticka ut:)

>>Tryck på bilderna för att se dem i större format!

Ashley på LAX flygplats


Nu är även Ashley tillbaka i Los Angeles. Undrar om hon bara ville åka hem till LA efter att ha varit i NY ett tag eller om hon har något pågång.. Vi kan ju hoppas på det sistnämda!:) Ash verkar ha fullt upp och ont om tid eftersom att hon inte gick på någon visning eller något event nu under modeveckan! Men det måste ju vara mycket jobb med två klädlinjer, en skokollektion och smyckessamarbeten, plus att hon har en pojkvän att ta hänsyn till. Hoppas i alla fall att vi får se henne ute lite mer! Något event eller en photoshoot, det var länge sedan nu.

WWW: Mary-Kate´s outfit


WhoWhatWear har skrivit om vad Mary-Kate hade på sig på Proenza Schouler visningen hon var på i onsdags. Klänningen och clutchen kommer från Proenza själv, och den vita (grymmt snygga) kavajen är från Elizabeth & James! Den finns att köpa HÄR. Skorna står det tyvärr ingenting om.

Dagens Mary-Kate look


Mary-Kate på The Independent Spirit Awards!





Igår var Mary-Kate på The Independent Spirit Awards, som är en filmgala. Den hölls i ett tält på stranden i Santa Monica i LA.
Mary-Kate såg fantastisk ut! Så himla snygg! Klänningen, som det var lite Balmain över, satt skitsnyggt på henne tycker jag! Hon passade bra i kantiga axlar sådär:) Till det hade hon en stor vit clutch, massa smycken och ett par beiga skor från Proenza Schouler. Håret var också fint! HOn hade lite silverspray i hårbotten, vilket var fint! Hon hade inte överdoserat den här gången som hon gjorde på MET galan 2008 om ni kommer ihåg..
Hon delade ut ett pris tillsammans med Ben Kingsley som hon spelade mot i The Wackness. The Wackness var förresten nominerad till ett pris för bästa filmmanus. Alla vinnare kan ni se på hemsidan HÄR.
Kändisarna fick posa på röda mattan, i troférummet (två bilder längre ner) och backstage, så jag har laddat upp en hel del bilder! Enjoy!:)






Fashion Magazine scans






Här är fyra scans från Mary-Kate´s photoshoot med Fashion Magazine! De två nedersta bilderna är nya, and I like them alot! Skitsnygga:) Jag tog också med omslaget i bättre kvalitet. Nu väntar jag bara på en scan på intervjun!

Mary-Kate på LAX flygplats



Nu är Mary-Kate i Los Angeles igen. Den här gången gick hon ju inte på överdrivet många visningar, men det var kul att se lite bilder på henne i alla fall:) Synd bara att inte Ash var ute någonting, förutom på Barneys då.. Hon kanske har fullt upp med herrkollektionen, skokollektionen, The Row, Elizabeth & James mm.
MK såg iaf i stort sätt likadan ut som på Barneys och på Wool & the Gang festen, bara att hon hade bytt skor, de kommer från Pedro Garcia, och så hade hon sin Alexander Wang väska. Hon reste dagen efter festen, så jag antar att hon bara tog på sig det som låg närmast. Snyggt är det iaf:)

Annat: Svar på frågorna

Här kommer då svaren på frågorna som ni har ställt. Det är inte så många, men whatever! Det är kul ändå:)

Hej!
Jättebra blogg.
Hur långa e tvillingarna? vad väger dem? Är MK clean nu från bulimi o droger?
tack :)

Tack! Kul att du gillar den!:) Jag vet inte helt exakt hur långa de är, det står olika överallt, men MK är ungefär 1,57 och Ash 1,60. Vikten vet jag inte heller exakt, men för inte så länge sedan stod det att MK vägde 46 kg. (Som minst har hon vägt 33 kg.) Ashley kanske väger ≈50 kg, eller vad tror ni? Svårt att gissa. Tänk på att de är väldigt korta!
Om Mary-Kate är helt frisk från sin anorexi kan vi ju inte veta, men mycket tyder ju på det! Dock kanske det aldrig släpper helt, men hon låg ju inlagd och så. Om hon varit beroende av droger är inte heller något som bekräftats, så det kan vara rykten. Hennes rep nekade till det också.


Jag har lite katergoriförslag. Att ha årtal som katergorier. Typ 2007, 2008, 2009.
Och sedan egna kategorier: Mary-kates dagens outfit och en kategori Ashleys dagens outfit. Då är de lättare för oss besökare att snabbare hitta bland allt! Och dem flesta har ju en favorit av tvillingarna så försök separera kategorierna lite!

Att flytta alla Dagens outfits från 'Mary-Kate & Ashley style' till nya kategorier skulle vara väldigt jobbigt, men jag förstår ditt önskemål om att separera dem lite! Jag ska fundera på saken, så kanske jag ändrar framöver:)


Hej jag har nu nyligen börjat läsa din blogg och jag tycker att det är roligt få läsa om det senaste som hänt med MK och Ash =)
Nu till mina frågor:
Heter deras bror Trent eller James? För jag tyckte att jag nångonstans läste att han hette Trent, men deras märke heter ju Elisabeth and James. . .

Kul att du har hittat hit, och att du gillar bloggen!:) Elizabeth & James är döpt efter deras syskon Elizabeth och James, det stämmer. Saken är den att han heter både Trent och James hehe, så jag förstår varför du undrar:P Han är döpt till James Trent Olsen, men föredrar att bli kallad Trent.:)

Är Mary-Kate och Ashley osams för tillfället? För var de inte oense om sina kärriärer eller nåt liknande?

Jo, det ryktades en hel del om att de var osams för inte så länge sedan. Att Ashley var avundsjuk på MK, att de skulle dela upp pengarna och allt jobb mm. Men det är bara dumma rykten tror jag. Rubriker som lockar läsare och sånt, det är ju inte helt ovanligt att det förekommer hehe. Det är iaf inget som de har talat ut om, och det har heller inte blivit bekräftat av deras rep. I intervjuer och liknande är det snarare så att de säger att de älskar varandra och inte skulle klara sig utan varandra. Så jag tror inte alls att de är osams. Visst, de kan säkert bråka ibland det gör ju nästan alla syskon, men det är nog inget allvarligt.


Hur är relationen mellan systrarna, jag läste för ganska länge sedan att de bråkade om pengar och jag vet inte vad.


Se ovan:)

Jag vet att de bor lite överallt, bland annat New York och LA. Men hade varit roligt att veta lite mer exakt var. Tack för en bra blogg får massa inspitation från den.

När de var yngre bodde de tillsammans i en villa i Bel Air Los Angeles, men nu tror jag att de har egna boenden både i NY och LA. I NY har de lägenheter på Manhattan. Vilken stadsdel och så vet jag tyvärr inte.. Och i LA har Mary-Kate ett hus i West Hollywood, se HÄR, och Ashley ett i Hancock Park. Se HÄR. Kul att du gillar bloggen!:)

Undrar vad de använder för produkter och procedurer för hyn i ansiktet.?

Vilka krämer osv de använder vet jag tyvärr inte, men de går till en salong ibland och får en behandling som rengör och tonar huden. (Läs HÄR.) Annars kan ni läsa vad de har i sina sminkväskor HÄR och HÄR. :)


Jag ska till london på måndag (sportlov yee!) och jag tänkte...
Elisabeth & James märket säljs i London ju, vet du exakta butiker där man kan kolla? Vore toppen ifall du svarade innan jag åker!
Kram!


Vad roligt att du ska till London! Det ska jag också i vår:) Elizabeth & James säljs på varuhuset Selfridges, som ligger på Oxford Street i London. HÄR kan du se öppettider, exakt adress och liknande. Jag ska absolut ta en titt där när jag åker dit. Skulle vara himla roligt att köpa något från Elizabeth & James!
Hoppas att du får en trevlig resa! Kram:)

Jag undrade över en sak, du skrev för ett tag sen att Mary kate var med i det fämte avsnittet av samantha who? Men det femte avsnittet gick typ förra veckan och hon var inte med i det, hon var inte heller med i avsnitt 6, så jag undrar om det kanske är femte avsnittet i säsong 2?
Jättebra blogg!

Det stämmer att det är den andra säsongen hon är med i. Jag trodde att det var den som gick på tv här i Sverige nu, men det är ju såklart första säsongen:P Ledsen för det. Kul att du gillar bloggen:)

Hej! En jätte bra blogg! :)
Undrar bara om du har koll på namnen på alla filmer som Mary-kate och Ashley medverkat i? :)


Hej! Kul att du gillar bloggen:)
Den första filmen spelade MK och Ash in 1992, innan det var det ju Full House, men jag listar alla filmer här då:

1992 - To Grandmother´s House We Go
1993 - Double, Double, Toil and Trouble
1994 - How the West was Fun
           - The Little Rascals
1995 - It Takes Two (Två skall man vara)
1998 - Bilboard Dad (Pappas nya tjej)
1999 - Switching Goals
          - Passport to Paris
2000 - Our Lips are Sealed
2001 - Winning London (Tvillingarna på äventyr i London)
          - Holiday in the Sun (Tvillingarnas äventyr på Bahamas)
2002 - Getting There
          - When in Rome
2003 - The Challenge
2004 - New York Minute (En galen dag i New York)
2008 - The Wackness (Mary-Kate)

Utöver det har de också gjort Full House som sagt, och serierna So Little Time och Two of a Kind:) MK har ju också medverkat i Weeds och ett avsnitt i samantha Who?.

Jag undrar om du har koll på vilken ordning filmerna kommer i.

Se ovan:)


Jag undrar vart man kan hitta en speciellt intervju med MK. Här är en bild från intervjun XEO68eaR6pY/SB3JFT6sb2I/AAAAAAAAAYE/rgOD12Js/s400/mksoll.jpg" rel="nofollow">http://1.bp.blogspot.com/XEO68eaR6pY/SB3JFT6sb2I/AAAAAAAAAYE/rgOD12Js/s400/mksoll.jpg

Länken funkar tyvärr inte, så jag vet inte vilken intervju du menar..

Röker dem?

Mary-Kate röker tyvärr.. Ashley har gjort det när hon blivit fotogrferad en gång, så jag vet inte helt säkert. Hoppas inte!

Sådär då:)


Mary-Kate och Ashley shoppar på Barneys New York




Samma dag som Mary-Kate var HÄR, shoppade hon och Ashley på Barneys i New York. MK hade samma outfit som på  partyt, och Ash hade en svart kappa, några chinos liknande byxor och Balenciaga bootsen. Snyggt!:) Synd att inte Ashley gått på någon visning under modeveckan.. Undrar varför? Vi kan ju hoppas att båda åker till Paris som de har gjort några gånger!:)
De små bilderna är det dålig kvalitet på, jag byter ut dem om jag hittar bättre!

>>Har bytt ut bilderna till bättre:)

Dagens Ashley look


>>De senaste dagarna har jag inte haft så jättemycket tid för bloggen, men jag har tagit vara så mycket som möjligt på mitt lov hehe:P Idag blir det en hel del uppdates, en massa nya bilder och så ska jag svara på frågorna!:)

Elizabeth & James: Spring 2009


Nu finns bilder på hela Spring 2009 kollektionen uppe på Elizabeth & James hemsida! Smyckena från Robert Lee Morris finns också med där!
Snygg lookbook de har fått till tycker jag:) Dock gillade jag bilderna för Fall 2008 bättre. (Ni får klicka er fram, det går inte att länka.) Det finns många snygga plagg i den här kollektionen, eller vad säger ni? Speciellt den vita kavajen som MK har, den är riktigt snygg!

Mary-Kate på debutfest för Wool & the Gang i NY



I torsdags var Mary-Kate på ett event i samband med att klädlinjen Wool & the Gang gjorde sin debut. Wool & the Gang är en linje med mycket trikåplagg som skapar unika baskläder gjorda av ylle, tillverkade i de Peruanska Anderna.
Partyt hölls på det nya och hippa stället, The Smile, i New York. The Smile är både ett café och en affär, som öppnar 6 mars.
Andra kändisar som var där var Kirsten Dunst, Erin Wasson, Michael Stipe, Shalom Harlow mfl. MK´s pojkvän Nate var också där. Efter partyt begav sig alla till efterfest på The Bowery Hotel, där MK och Nate sågs hångla på dansgolvet.

Mary-Kate såg jättesnyg ut i svarta byxor, vit kavaj (som är denna från Elizabeth & James!), scarf och skor från Stella McCartney.


Mary-Kate´s klänning från Proenza Schouler


Klänningen som Mary-Kate hade på Proenza Schouler visningen, kommer såklart från Proenza själv:) Det var en riktigt snygg modell tycker jag, och färgen hon hade var jättefin! Kul att se henne i något annat än svart;)

Dagens Mary-Kate look


>>Updaterade inlägget nedan med fler och bättre bilder!:)

Mary-Kate på Proenza Schouler´s Fall 2009 visning



Igår var Mary-Kate på en av hennes favoritdesigner Proenza Schouler´s visning för hösten 2009 nu under Fashion Week i New York. Hon satt front row tillsammans med Nicole Richie, precis som i höstas!:) Kul att se dem tillsammans igen!
Mary-Kate såg snygg ut i en blå klänning med en vit kavaj över, en massa armband och ringar som vanligt, och en militärgrön clutch. Skorna är jag lite tveksam till, har aldrig riktigt gillat spetsiga skor.. Men det var snyggt att det var kilklack på dem:) Skulle vara roligt att se Ashley på någon visning också!


>>Jag ska åka bort idag och kommer hem imorgon igen, så tyvärr hinner jag inte uppdatera bloggen mer. Imorgon finns det troligtvis bättre och fler bilder från det här tillfället, så jag postar dem då:) Så länge kan ni ju kommentera tidigare inlägg, eller ställa lite frågor?:) Kram!

>>Jag har uppdaterat det HÄR inlägget med bättre bilder, och lagt in fler i det HÄR :)




>>Jag bytte ut de stora bilderna längre upp till bättre, och så har jag även lagt in en del nya som ni ser!:)

Dagens Ashley look


Det här är en favorit! Älskar kombinationen av de slitna jeansshortsen, sandalerna och västen!:)

Nya smycken från Robert Lee Morris for Elizabeth & James

Det finns en del nya smycken från Robert Lee Morris for Elizabeth & James. Spana in de på bilderna nedan + en del andra på den HÄR sidan.
Gillar ringen!:)

Mary-Kate shoppar på Dualstar




Här har Mary-Kate precis shoppat på Dualstar, vilket är Mary-Kate och Ashley´s företag. Ett vittne sa att besöket gick fort, så hon visste säkert vad hon skulle ha.
Även här hade hon sin Alexander Wang väska och Balenciaga skor. Kan tänka mig att detta är tidigare samma dag som fotovisningen (se nedan).

>>La in fler bilder:)

Mary-Kate på fotovisning av Vladimir Restoin-Roitfeld



Igår var Mary-Kate på en fotovisning ordnad av franske modeprinsen Vladimir Restoin-Roitfeld, son till franska Vouge´s chefredaktör Carine Roitfeld. Han hade satt ihop en show med bilder tagna av hans tre närmsta vänner: David Muchegan, P.C. Vlamorbida och Salim Langatta.
Mary-Kate körde på helsvart, vilket alltid funkar. Hennes väska kommer från Alexander Wang, och skorna från Balenciaga. Kul att hon har plockat fram dem igen! Sjukt snygga:)


Dagens Mary-Kate look


Annat: Frågor?


Rätt ofta får jag frågor om MK och Ash, och jag har även fått en fråga om frågestund, så jag tänkte att jag kunde ha det!:)

Oftast svarar jag på era frågor bland kommentarerna, eller om personen har en egen blogg svarar jag där. Men om ni kommer på några frågor nu, så kan jag sammanställa dem sen så att alla får ta del av svaren.
Jag har ju sportlov nu så jag har en del tid, funderar även på att ändra designen men det jag får se. Är ganska nöjd med den nu:P I alla fall, en liten "frågestund" fram till slutet av veckan då? Ni behöver inte fråga just i det här inlägget:)

Mary-Kate style: Armband från Pamela Love


Det här snygga armbandet som Mary-Kate hade på en bild hon tog för Tank Magazine i höstas, kommer från Pamela Love. Det heter Eagle Claw Cuff och finns i både guld och silver. Dock är de rätt dyra. 900 respektive 1000 dollar får man betala för dem, finns att köpa HÄR.
De är riktigt grymma tycker jag! Skulle verkligen inte tacka nej till ett:)

WWW: Favoriter våren 2009


Katherine på Who What Wear har valt ut hennes favoriter nu inför våren 2009, och en kavaj från Elizabeth & James finns med:) Det är en White James IV Ruched Sleeve Blazer, och finns att köpa HÄR för 314 pund. Jag har skrivit om en liknande kavaj från Elizabeth & James HÄR.
Skitsnygg tycker jag!:)

Annat: Dagens låt


Ron Pope - A Drop in the Ocean

Mary-Kate och Ashley på övningsseminarium för The Row


Hittade den här bilden, där det står att de är på ett övningsseminaruim för The Row på Saks Fifth Avenue! Vad tror ni det innebär? Hoppas på mer info om det här, och fler och bättre bilder!
I alla fall, det är såhär det ska se ut! Skitsnygga outfits båda två:D Det känns verkligen som deras stil! Har saknat inspirerande outfits som dessa den senaste tiden.. Det kanske är för att det är modevecka nu som de har ansträngt sig lite, för det är ju såklart förståeligt att man inte orkar klä sig snygg jämt när man ska uträtta ärenden och dylikt. Hoppas att de går på några visningar nu, så vi får se fler snygga bilder:)

Dagens Ashley look


Gamla bilder: Mary-Kate och Ashley shoppar på Maxfields (2007)




De här bilderna från när Mary-Kate och Ashley har shoppat på Maxfields 2007, är så snygga! Älskar speciellt Ashley´s outfit! Det är när de klär sig såhär som de är som snyggast tycker jag:)

Preview på The Row´s herrkollektion!


Ja, här är alltså en liten tjuvtitt på Mary-Kate och Ashley´s herrkollektion för The Row!
Stiligt! Ser skitsnyggt ut tycker jag! Älskar när killar har rockar hehe;) Tror att det här kan bli mycket uppskattat. Dock ligger säkert priserna rätt högt, som de även gör på plaggen för tjejer.. Men detta har MK och Ash gjort bra! Eller vad tycker ni?:)

Dagens Mary-Kate look


Quote


"I have to say, it's easier to live in New York than in L.A... It's freezing in New York right now. In L.A., it's sunny. But I would choose freezing over being followed."

-Mary-Kate till Interview Magazine 2009

Ashley´s hus i belgiska Joepie



Dessa bilder från Ashley´s hus i Hanckock Park är med i den belgiska tidningen Joepie. Ni kan se fler och bättre bilder HÄR.
Fint hus tycker jag! Ser riktigt mysigt ut:)

Mary-Kate på Belvedere IX PETA Protest Party



Här är Mary-Kate på Belvedere IX "Screw PETA" Launch Party. Det är en Mr. Belvedere och familjen Owen som protesterar mot djurrättsorganisationen PETA för deras oseriösa och kränkande arbete.
Tydligen ska MK ha sagt om sin päls: "I´m naked underneath this, and I´m lovin it. Shove that up your rat lovin tail pipe PITA". Översätt själva.
HAHA! Så bra att de går emot PETA nu! Så oseriöst som de arbetar mot kändisar som bär päls, är det helt rätt. Om ni har läst den här bloggen ett tag vet ni nog att PETA har haft protester utanför deras boksigneringar, klottrat på deras walk of fame, gjort Halloween masker på "Hairy-Kate och Trashley" mm. mm. Bara en sådan sak att de använder ord som "Fur Hags" säger väl rätt mycket om den organistionen. Bra sagt av MK:) Vad säger ni om det här?

Dagens Ashley look


Mary-Kate ute i New York



Dessa bilder är från igår då Mary-Kate var ute i New York. Hon såg snygg ut i strumpbyxor, jeansshorts, päls och henns snygga skor från Prada! Gillar hennes röda glasögon också:)

Mary-Kate´s Interview Magazine cover


Det här tror jag är omslaget till marsnummret som MK har blivit fotograferad och intervjuad för:)
Riktigt coolt! Inte som alla andra tidningar vilket jag gillar starkt!

Mary-Kate och Ashley kandidater till årets "Fur Hags"

PETA ska göra en lista över de värst klädda kändisarna 2009. Med andra ord har de valt årets värsta "fur hags". Dock behöver de hjälp med att välja vem som var värst. Därför låter dem er rösta på någon av Mary-Kate, Ashley, Mary J. Blige, Maggie Gyllenhaal, Ashton Kutcher, Lindsay Lohan, Madonna, Demi Moore, Kate Moss, Jessica Simpson eller Kayne West.
Rösta HÄR om ni vill.

Dagens Mary-Kate look


Mary-Kate för Interview Magazine!





WOW! Här är de bilder som släppts från Mary-Kate´s fotografering med Interview Magazine! Smashing säger jag! Så sjukt coola bilder! :) Väldigt annorlunda, men riktigt snygg styling! Vad tycker ni?
MK ska vara på omslaget också som jag har förstått det, men har inte hittat det än. Det kan vara den översta bilden som är omslagsbilden. Där har hon en klänning från Balenciaga på sig, som var jättefin! HÄR kan ni förresten läsa intervjun. Den var bra tycker jag :)
Här under kan ni se en behind the scenes video, vi kan ju hoppas att det kommer fler bilder!:)
>>Skit, det funkade inte den här gången heller.. Det är nog Interview Magazine´s koder som inte funkar, hehe;) HÄR kan ni se videon:)

Dagens Ashley look


Bild från Fashion Magazine


Hittade den här bilden också, som är från Mary-Kate´s photoshoot med Fashion Magazine! Jättefin:) Snygg kavaj hade hon! Ser lite ut som den HÄR, det är bara vorlangerna jag inte känner igen, så de är nog inte den hehe;)
Letar dock fortfarande efter större scans på intervjun, men utan större framgång tyvärr.. Hoppas att det kommer snart:)

Sneak Peak på Mary-Kate och Ashley´s skor för Steve Madden!


Yes! Jag hittade en bild på två av skorna som MK och Ash designat för Steve Madden!:) De stämmer ju in på beskrivningen i alla fall!
Skitsnygga tycker jag! Speciellt den översta. Längtar tills vi får se mer! Vad tycker ni om skorna?:)

Dagens MKA look


Nate intervjuad av Interview Magazine


Interview Magazine (som det har ryktats att Mary-Kate ska pryda omslaget av i mars) har intervjuat Nate Lowman, och de pratade om hans utveckling som konstnär, hans barndom, hans senaste projekt mm.

Nate är 30 år och växte upp i Idyllwild i Kalifornien. Hans pappa drev en ideell konstskola där, vilket blev hans introduktion till konstvärlden.
Han ser sig själv som en sorts "remixer", som tar redan existerande verk och gör om dem till konst. "Många bilder jag använder, finns redan publicerade där ute," säger Nate. "Jag tar dem bara och fotograferar dem eller målar om dem. Så de har redan talat ut, redan blivit förbrukade. Jag återöppnar dem för att få fram deras andra, tredje eller fjärde budskap." För Nate handlar hans konst om vad det ger för budskap, vad de säger om vårat samhälle och till personen som utforskar verket. "Det går verkligen utför med språket. Människans största misslyckande är kommunikationsfel," försklarar han. "Vi kan inte kommunicera med varanda, men vi kan slåss, vi kan döda.. Sådana saker gör vi bra. Språk är den vackraste, men också den mest förstörande saken då den tillåter dig att föra fram ditt budskap samtidigt som det förvirrar allting."

Där uppe kan ni se ett bildspel med en bild på Nate, och två av hans verk. (>>Det verkade visst inte funka, men om ni trycker på länken längre ner kan ni se bilderna där:))
De nämde inte Mary-Kate i intervjun, men det tycker jag var jättebra! Kul att han får framgång som konstnären Nate och inte kändispojkvännen. Läs hela intrvjun HÄR, den var jättebra! Man märker på sättet han pratar att han är väldigt djup och konstnärlig, här ovan har jag ju bara översatt några citat. På bilden var han ju riktigt het också! Verkar som att MK hittat en bra kille :)
Vad tycker ni om hans verk förresten?

Sneak Peak på Mary-Kate och Ashley´s skokollektion!


Mary-Kate och Ashley har ju designat en skokollektion för Steve Madden, och nu finns en sneak peak att se på Woman´s Wear Daily.
Linjen består av en hel del Olseninspirerade stilar, som "rep"stiletter, metalliskt läder, 'pony hair' mockasiner och Viktorianska knappdetaljer. Många av skorna har 12-13 cm klackar, så de är höga!

Dock måste man vara medlem på WWD´s sida för att se bilderna. Då får man se bilder på två olika skor. Ett par bruna, höga, gladiatorinspirerade skor med stora spännen ovanför ankeln. De andra är ett par, också bruna, stiletter med veckade Victorianska knappar på baksidan av klacken. Båda paren skulle man kunna se MK och Ash i.
Det kostar typ 27 cent/dag att vara medlem, men jag har faktist inte registrerat mig.. Vill inte hålla på med det, även om jag jättegärna skulle vilja se skorna! Kan tänka mig att de är riktigt snygga! (Ursäkta svenskan på beskrivningarna, men det var rätt konstiga ord, hehe:P) Om ni vill se bilderna kan ni registrera er HÄR lite längre ner på sidan. Berätta gärna om skorna, om någon av er gör det!:)

Priserna på kollektionen kommer att ligga mellan 195-500 dollar, och kommer att finnas på varuhus som Bergdorf Goodman, Saks Fifth Avenue och Neiman Marcus nu i mars! Åh, det ska bli så spännande att se alla skor sen!!:)

Mary-Kate lämnar Saturday Night Live efter en fest



De här bilderna är från i lördags när Mary-Kate lämnade Saturday Night Live efter att ha festat där. (Trodde det var ett tv-program, men det kanske är en klubb eller nåt också? Någon som vet?) Hon hade samma kläder som HÄR, snyggt!:)

Dagens Mary-Kate look


>>Tack för alla som har lämnat tips om London! Är jättetacksam :)

Mary-Kate & Ashley style: MET Costume galan

MET Costume galan hålls ju varje år, och Mary-Kate och Ashley har varit där tre år i rad nu. Hoppas att de går i år också!:) I alla fall tänkte jag att jag kunde visa en bild från varje år. Vilket år tycker ni de klädde sig snyggast? Och vem av dem har lyckats bäst i allmänhet?

2006:

2007 (tryck på bilden för att se den större, jag har nämligen satt ihop två bilder för att de inte posade tillsammans det året):

2008:

Jag själv tycker att 2006 var det snyggast året för båda två. De såg fantastiska ut där:) 2007 var båda också snygga, men Mary-Kate såg bäst ut. Hennes klänning där är verkliigen maffig! Sen förra året var Ash riktigt snygg! Enkel och snygg klänning som satt perfekt på henne. Där gillar jag faktist inte alls MK´s look..

Dagens Ashley look


Gamla bilder: Mary-Kate och Ashley på MET Costume Gala (2006)




Älskar de här bilderna från när Mary-Kate och Ashley var på MET Costume Gala år 2006! De såg väldigt vackra ut tycker jag:)


Annat: London!


Wihoo! Jag är så himla glad!!:D Jag ska nämligen åka till London i vår! Det ska bli så sjukt roligt, har velat åka dit jättelänge :)
Så, ni som har varit där, berätta gärna! Bombardera mig med era bästa tips på shopping, sevärdheter, restauranger, allt! Det skulle verkligen uppskattas:)

Dagens Mary-Kate look


Mary-Kate & Ashley style: Quiltad jacka


Den här quiltade jackan som Mary-Kate hade nu senast på Saks, har både hon och Ash setts i tidigare :) Jag vet inte säkert, men jag tror den kommer från JMary. HÄR kan ni se en liknande fast i kort modell från det märket.
Tycker den är jättesnygg! På bilden under har MK en annan quiltad jacka. Snygg den också :)

Mary-Kate på Saks Fifth Avenue Contemporery Space Opening


Mary-Kate var en av många kändisar som kom på Saks Fifth Avenue´s Contemporary Space Opening, alltså en ny avdelning med moderna märken. Den nya avdelningen på det stora varuhuset i New York ska användas till deras 15 nyaste märken. Dessa designers var speciellt utvalda av affären för att hjälpa till att skapa en mordernare framtid. De 15 märkena är Clu, Geren Ford, Gryphon, Hanii Y, Haute Hippie, Helmut Lang, Organic, Rachel Comey, Rag & Bone, See by Chloe, Superfine, systrarna Miller´s Twenty8Twelve, Vena Cava, What Comes Around Goes Around och Mary-Kate och Ashley's Elizabeth & James.
"Dessa designers har potential att bli framtidens största försäljningskälla," sa Joseph Boitano. "Vi valde dem inte bara för att de alla har en smakfullhet, utan snarare för att de alla har sin egen unika look. Varje märke har möjlighet att nå ut med sitt egna budskap."
Många modeller och kändisar var på plats under lanseringen, bla Lauren Bush, Rag and Bone's Marcus Wainright och David Neville, Helmut Lang's Nicole och Michael Colovos, Geren Ford och modellerna Coco Rocha och Ali Stevens.

Mary-Kate såg jättesnygg ut i byxor från The Row, quiltad jacka (som hon haft tidigare), nya favoritväskan från Alexander Wang, scarf och skinnhandskar. Är skorna hennes Balenciaga? Ser inte riktigt tyvärr.. Hon såg skitsnygg ut i alla fall!:)Kul också att Elizabeth & James är ett av dessa märken som ska säljas på Saks!


Annat: Dagens låt


A Camp - I can buy you

Dagens Ashley look


Mary-Kate style: Väska från Alexander Wang


whowhatwear.com (älskar sidan!) har de skrivit om några olika kändisar och deras handväskor. Bland dem fanns Mary-Kate med sin snygga väska med nitar som vi sett några gånger! Den kommer alltså från Alexander Wang, och är från höstkollektionen 2009. Den finns inte att köpa ännu, men WWW tipsar om den HÄR väskan från 7 for all Mankind istället:)
Jag älskar MK´s väska! Riktigt snygg. Det förvånar mig verkligen inte att det är Wang som har designat den..:P
Om ni vill läsa om de andra väskorna på bilden ovan, kan ni göra det HÄR.

Mary-Kate och Nate ute i New York


Här är Mary-Kate och Nate ute tillsammans i New York. Som ni kan se kysstes dom öppet :) Synd bara att de båda röker..
Mary-Kate hade ännu en gång sin snygga väska, som jag nu vet kommer från Alexander Wang! Mer om det i nästa inlägg:)


Dagens Mary-Kate look


Fashion Magazine Canada scans



Här är två scans från Fashion Magazine, som Mary-Kate är med i nu i marsnummret:) Dock går det inte att få dem så stora att det går att läsa, och dessutom är det taggar på som ni kan se. Hoppas att det snart kommer bättre scans!
Bilderna är i alla fall jättefina! Gillar den översta :)

Mary-Kate och Ashley släpper herrklädskollektion för The Row!


Kommer ni ihåg att jag har skrivit om att Ashley ska designa herrkläder för Elizabeth & James? Det var felaktigt, för nu har det kommit ut att Ashley och Mary-Kate designat en kollektion med herrkläder för The Row! Och den är klar!:D Än sålänge är det såklart lite "hemligt", men Elle UK hat fått en liten Sneak Peak och de är väldigt imponerade!

Linjen har hämtat inspiration från vad de manliga toppdesignerna gör idag och från historiens bäst klädda män. Linjen är chic, klassisk och fokuserar på skräddarsydda plagg, vilket kan kopplas samman med kläderna för tjejer från The Row. Elle UK tror att många modemedvetna män och killar kommer att synas med kläder från The Row framöver. Kollektionen är för a/w2009 och kommer alltså ut i butik i höst.
 
Ahh vad roligt! Ska bli så himla spännande att se vad de har gjort för herrar!:) Kan tänka mig att det kommer vara en hel del snygga plagg, som också tjejer kan ha;) Hoppas att vi får se Nate och Justin supportra sina flickvänner lite också!


Dagens Ashley look


Annat: Dagens låt


Franz Ferdinand - Ulysses

Gamla bilder: Mary-Kate och Ashley på en konstshow (2004)



Tyckte att de här bilderna var lite söta! Har inte sett dom tidigare.. MK och Ash är på en konstshow med två kompisar:)

Mary-Kate och Ashley med på lista över kändisar med små bröst


Mary-Kate och Ashley är tydligen med på The Obtuser´s lista över 14 kändisar med små bröst (...). Mary-Kate och Ashley kom på 12:e plats. Tydligen "släpper" de ett nummer på listan varje dag, och den är inte klar än. Den 13e februari är det nummer 1.
Gud vilken töntig lista, men jag kände ändå att jag kunde posta den. Här under är listan iaf:

14. Emmy Rossum
13. Claire Danes
12. Mary-Kate och Ashley Olsen
11. Milla Jovoich
10. Kiera Knightly
9. Gwen Stefani
8. Diane Kruger
7. Selma Blair
.
.
Den hemsidan kan inte ha mycket att skriva om hehe..:P

Dagens Mary-Kate look


WWW style: Runda glasögon


Mary-Kate är med på WWW´s hemsida där de skrivit om runda glasögon. Mary-Kate´s på bilden kommer från Marni :)
Vi har ju sett MK i en hel del olika, har bloggat om det tidigare faktist HÄR. Senast tillkommen i samlingen är ju ett par blå. Vilka av alla tycker ni är snyggast? De från Chanel där glaset är "avdelat" eller det andra paret där det står Chanel Paris (se nedan), de mörka "bruna", de från Marni eller de blå?



Gamla bilder: Mary-Kate och Ashley hos David Letterman 2004 (+video)



Det var en läsare som skickade länk till en video från när Mary-Kate och Ashley var hos David Letterman i maj 2004, så jag tänkte att jag kunde posta den! Tack :) Jag har faktist inte sett den tidigare. Videon går inte att lägga in här tyvärr, men del 1 kan ni se HÄR och del 2 HÄR. Det var en bra intervju tycker jag!
Jag kommer ihåg när MK alltid hade lite rödbrun ögonskugga sådär under ögat! (Som ovan också.) Jag var väl i 11-12-års åldern då och tyckte att det såg så häftigt ut! Haha, lite trashigt sådär :P Ashley var i alla fall snäppet snyggare här tycker jag.


Mary-Kate på omslaget av kanadensiska Fashion Magazine mars 2009


Wihoo! Mary-Kate är på omslaget till mars 2009 nummret av den kanadensiska tidningen Fashion!
"I can´t stand looking like everybody else" står det på omslaget som ni kan se, och det är det, + jobbet med Elizabeth & James och The Row, som intervjun handlar om. Alltså Mary-Kate´s unika stil och att hon inte bryr sig om vad andra tycker om hur hon klär sig. Intressant! Ska bli kul att läsa intervjun :)
Photoshooten ägde rum i New York nyligen, och MK har på sig en klänning från Stella McCartney och kofta från Alexander Wang.

Jag älskar omslaget! Jättesnygg styling med smink hår och kläder! Det enda är leendet.. Jag vet inte, men jag känner inte riktigt igen det hehe:P Detta var himla roligt i alla fall! Skitsnyggt tycker jag!:) Längtar efter photoshootbilderna och intervjun såklart! Vad tycker ni om omslaget?

Dagens Mary-Kate look


Ashley och Justin ute i West Village


Kul med mycket nya bilder! Både MK och Ash har ju legat lite lågt nu i januari, men det kan ju vara skönt att starta året så:) Nu hoppas vi på lite events och sånt!
Dessa bilder är i alla fall från igår, då Ashley och Justin var ute i West Village. Ser ut som att de har köpt mat eller liknande:)


Vanessa Hudgens och Jennifer Garner i Elizabeth & James


Både Vanessa Hudgens och Jennifer Garner har synts ute med toppen från Elizabeth & James på bilden ovan.


Vanessa matchade med svarta smala jeans, skor från Louboutin och väska från Chanel när hon var ute med Zac på sin födelsedag.


Medan Jennifer Garner matchade den med mörka utsvängda jeans, spetsiga skor och en brun väska när hon var ute och åt lunch i Brentwood.

Vem tycker ni bar toppen bäst? Jag tycker helt klart Vanessa! Det var en fullträff! Toppen är fin tycker jag, och Vanessa matchade den jättesnyggt! Gillar skorna:)
Det är en "Tokyo Top", och finns att köpa HÄR för 275 dollar.

>>Spana förresten in Elizabeth & James på shopbop HÄR. Finns en hel del nya och riktigt snygga plagg! Jag gillar den HÄR klänningen och den HÄR kavajen. DESSA Harem byxor var snygga också (vad tycker ni förresten om den trenden?), och så gillar jag de HÄR. Det finns verkligen mycket snyggt! Skulle vara kul att köpa någonting :)

Ashley och Justin lämnar en konsert i New York



I torsdags kväll var Ashley och Justin ute tillsammans. De var på Kings of Leon´s konsert på Madison Square Garden i New York. Efter konserten försökte de ta sig ut utan att bli upptäckta genom en bakdörr, men fotograferna var där.
Jag gillar Ashleys skinnjacka! Snygg modell:)

Dagens Ashley look


Mary-Kate och Ashley lämnar lunchmöte i Soho

I fredags eftermiddag var Mary-Kate och Ashley på en affärslunch tillsammans med några kollegor på The Soho House Hotel i Meat Packing distriktet i New York. MK och Ash både kom dit, och åkte därifrån, separat.


Ashley hade liknande kläder som hon haft den senaste tiden. De ljusa utsvängda jeansen, kappa och mc bootsen från Miu Miu. Lite tråkigt.. Men hennes grå väska gillar jag! Den kommer från Maia N.



Det här var samma dag som MK var ute med Lizzie, så hon hade i stort sett samma kläder på sig. Hon hade bara satt på sig en scarf och bytt skor :)

Undrar vad mötet handlade om. Kanske var det Elizabeth & James, eller kanske något om deras skorkollektion för Steve Madden? Skulle vara kul att höra lite mer om det, och se bilder och så snart!:)

"I ate Mary-Kate" t-shirt


Rosenmunns är en designer från San Francisco som har hållt på sedan 2007 ungefär. Hon har nu designat en t-shirt med texten "I ate Mary-Kate". Den ironiska, oversizade och lite "lådliknande" tröjan är menad att ge ett intryck av en stor kroppsbyggnad, då Mary-Kate skulle få plats under t-shirten typ..
Jag vet inte riktigt vad jag tycker.. Vad tycker ni? Är den rolig eller bara töntig?
Den finns att köpa HÄR för 92 dollar om någon skulle vilja ha den:)

Mary-Kate lämnar en byggnad på Manhattan



Här lämnar Mary-Kate en byggnad på Manhattan tillsammans med sin syster Elizabeth. Hon såg snygg ut i kappa, svarta jeans och sina Balenciaga boots. Jag gillar väskan! Den var riktigt grym! Skulle vara roligt att veta var den kommer ifrån, ska försöka hitta det:)


Mary-Kate och Nate äter middag i New York


People Magazine såg Mary-Kate och Nate ha det mysigt tillsammans på restaurangen Indochine i New York nu i veckan. Det är restaurangvecka i New York nu, men MK och Nate verkade inte alls ta skada av att det var stressigt, utan hånglade glatt - omedvetna om att folk såg.

Visste inte att det fanns något som hette restaurangvecka faktist, men det låter ju trevligt!:)

Dagens Mary-Kate look


>>Nu är jag hemma igen!:) Har haft det jätteskönt, och det har varit kanonväder! 
Som ni kanske har märkt valde jag att koppla bort allt som har med bloggar att göra nu i veckan. Det var skönt, men nu ska det bli kul att komma igång igen! Hehe;)

RSS 2.0