Annat: Dagens låt


The Sounds - No One Sleeps When I´m Awake

Ashley på Fleetwood Mac konsert i Los Angeles

I torsdags hade bandet Fleetwood Mac en konsert på the Staples Center i Los Angeles. Ashley var en av många kändisar som var där, och hon gick dit med Justin. Andra kändisar på plats var Nicole Richie, Christopher Mintz-Plasse, Michelle Branch, Mischa Barton, Natalie Maines från Dixie Chicks och Elisa Dushku.
Det finns tyvärr inga bilder på Ash och Justin från det här tillfället.

Gammal bild: Ashley med Paris Hilton


Här är en bild på Ashley och Paris Hilton:) Jag kommer tyvärr inte ihåg var den är ifrån, men någon fest iaf. HÄR är en annan bild på MK och Ash från det eventet. Skulle varit kul att se några bilder framifrån hehe, men de verkade inte vilja vara med på bild den kvällen;)
MK var ju kompis med Paris (Ash också kanske?) innan allt det där med Stavros ju! Tror dock inte att de stod varandra så nära, men ändå..

Mary-Kate ska medverka i ny film!

Igår bekräftades det att inspelningarna av indiefilmen Meskada ska börja den 8:e juni i Catskill, New York. Och listad bland medverkande? Mary-Kate Olsen!!

Meskada handlar om Noah Cordin, en småstadsdetektiv som försöker att lösa ett barnsligt mord som hände under ett inbrott. Staden samlas kring den avlidnes familj, men då utredningen avslöjar mer och mer hemligheter om staden och dess invånade, blir det allt mer oklart vilka offrena är.

Andra på listan över medverkande är Penn Badgley från Gossip Girl, Kellan Lutz som spelar Emmet Cullen i Twilight filmerna, Vincent D'Onofrio från Law & Order: Criminal Intent och Cynthia Nixon från Sex and the City.
Filmen produceras av Aliquot Films, och Meskada är deras andra projekt. Den första var Knucklehead.
Josh Sternfeld heter författaren och han kommer också regissera filmen. Josh är en relativt okänd författare och regissör, och hans mest kända verk är Winter Solstice från 2004.
De söker förresten arbetare (om någon intresserad bor i New York eller kommer ha möjlighet att vara där i sommar, hehe:P) som en Art Director eller några hår/smink assistenter mm. Se HÄR.

Vad roligt att få se Mary-Kate i en ny film igen! Den verkar spännande!:) Hon kör på samma typ av fimer igen. The Wackness var ju också lite indie:) Det verkar vara en lite annorlunda inspelning också, lite "lättsam" nästan om ni förstår:P Nytt produktionsbolag, relativt okänd regissör och arbetarna de sökte kunde de inte betala. Ja man måste ju börja någonstans. Ändå har de fått med en del kul skådespelare! Kul med många kända ansikten! Ska bli väldigt roligt att se vad det blir av det här. Hoppas det blir bra så att fler får upp ögonen för både skådespelarna, regissören och filmbolaget! Undrar vad MK har för roll?:)

Dagens Ashley look


>>Vilket underbart väder det är! Jag har njutit av solen och värmen hela helgen, ni också?:) Love it!

Mary-Kate på JFK och LAX




HÄR flög Mary-Kate till New York, där hon bara var en snabbis, för igår flög hon tillbaka till Los Angeles igen:)

WWW: Kändisars klänningstrender


Här är sex olika klänningstrender hos kändisar som Who What Wear har skrivit om. Mary-Kate är med för klänningen hon hade HÄR.

"Schalfåll
Mary-Kate Olsen är alltid bland de första att bära de ledande klädtrenderna, så när hon valde en Oliver Theysken for Nina Ricci scarf-style klänning till en Chanel middag på Tribeca Film Festival, noterade vi det. Klänningsdesignen, hänvisar vi tillgivet till, då schalfållarna exprimenterar med proportioner, volym och genomskinligt material för att skapa en dramatisk och förtrollande look - som ett glamouröst Stevie Nicks inspirerat val! Oavsett om du dras till de vida kimonostils ärmarna eller de ojämna fållarna, finns det många sätt att bära den här typen av klänningar på. Vi rekommenderar Mara Hoffmans Kimono Mini Dress (385 dollar) för en kortare variant, eller prova Jill Stuarts Arlenis Dress (1047 dollar) för en längre look."

Gillar ni den här typen av klänningar som Mary-Kate hade?:)

Dagens Mary-Kate look


Ashley på en öppningsfest (2004)



Hittade de här två bilderna på Ashley som är från en öppningsfest 2004. Gillar frisyren hon hade här! Enkel och slarvigt uppsatt tofs, I like it! Inte ofta Ashley hade uppsat hår innan hon klippte page, men hon passar i det tycker jag!:)

Quote


"I don´t blog. I don´t read any of that. I have no idea of what´s going on in that world beacuse it´s just so destructive, and it´s been so destructive to so many industries."

-Ashley till V Man Magazine

Ashley ute i Midtown Manhattan


De här bilderna är från den 20e maj, då Ashley var ute i Midtown på Manhattan i New York. Hon hade på sig ett par lösa vita byxor och en svart kavaj:) Får hoppas att det kommer fler och bättre bilder sen!

Mary-Kates photoshoot med Derek Kettela














När Mary-Kate var med i Fashion Magazine i vintras, gjorde hon en stor photoshoot med fotografen Derek Kettela. Alla bilder från photoshooten publicerades inte i tidningen, men här ovan är alla! Visst är de snygga?!:) Mary-Kate ser jättebra ut!

Mary-Kate på LAX



Här är Mary-Kate på Los Angeles flygplats LAX, iförd stråhatt och paljettjacka hehe:P Undrar om hon bara skulle resa till NY, eller någon annan stans?:)

Dagens Ashley look


>>Nu kan jag äntligen slappna av lite! I början av nästa vecka sätts slutbetygen, och idag var sista dagen av den här sista jobbiga perioden. Bitvis har det varit väldigt påfrestande, men som jag har skrivit tidigare hoppas jag att ni har fårståelse för det!:) Alla prov, nationella prov, inlämningsarbeten och redovisningar är klara nu, och det känns så otroligt skönt. Snart är det sommarlov!:)

Mary-Kate på Chateau Marmont






I söndags var Mary-Kate på restaurangen Chateau Marmont i Los Angeles. Hon hade samma klädsel som när hon shoppade några dagar tidigare:)

Ashleys hårklippning i Marie Claire


Här är en scan på den lilla spalten i Marie Claire där bilderna från Ashleys hårklippning är med!:)

>>Verkar som att Ashley inte alls kommer vara på omslaget av juninummret av Marie Claire som jag skrev HÄR. Det är ju Beyoncé informerade någon mig om:) Antingen är det alltså ett falskt rykte eller så är det någon senare upplaga hon ska vara med i? Vi får vänta och se helt enkelt.

Mary-Kate lämnar Rite-Aid




Här lämnar Mary-Kate Rite-Aid där hon hade köpt två grillar för Memorial Day som var igår i USA. Ser ut som att hon har sitt snygga bälte från Balenciaga. I like it!:)

Dagens Mary-Kate look


Mary-Kates sandaler


Sandalerna som Mary-Kate hade när hon var ute och shoppade i förrgår, kommer som jag skrev från Sigerson Morrison. De finns att köpa HÄR för 695 dollar. Vad tycker ni om dem?:)

>>Tryck på bilden för att se den större!

Annat: Dagens låt


U2 - Magnificent

Mary-Kate shoppar i Los Angeles







I fredags var Mary-Kate ute och shoppade i Los Angeles. Hon besökte Maxfields och även vintage butiken Sielian´s. Ser ut som att hon fick med sig en del hem, hehe:P Många påsar från Maxfields!
Jag gillar det hon hade på sig! Svart långkjol, rutig skjorta, sandaler från Sigerson Morrison och väska från Hermés. Hon såg jättesnygg ut. Älskar glasögonen också! Snygg modell på dom:) Ska se om jag hittar var de kommer ifrån!

Dagens Ashley look


Sarah Michelle Gellar i Elizabeth & James


Här har gravida Sarah Michelle Gellar på sig en långklänning från Elizabeth & James. Det är en Tulip Dress och finns att köpa HÄR för 495 dollar.
Långklänningar verkar vara en favorit hos gravida! Nicole Richie är ju väl känt en riktig sucker för långklänningar:P Men jag förstår dem, det måste vara ett väldigt bekvämt plagg att ha som gravid. Snyggt är det ju också! Ska försöka hitta någon härlig nu till sommaren:) 
Den här klänningen från Elizabeth & James tycker jag är jättefin. Älskar mönstret, och chiffontyget ser så härligt ut!

>>Tryck på bilden för att se den större!

>>Imorgon åker jag till Göteborg över dagen:) Är tillbaka igen med uppdateringar på söndag!

Ashley i V Man Magazine juni 2009









Här är alla scans från juninummret av V Man Magazine som Ashley är med i:) Älskar bilderna verkligen. Ashley ser jättesnygg ut! Kul att hon hade mycket kläder från The Row på sig! Antagligen var hon med och bestämmde lite:)

>>Tryck på bilderna för att se i större format och för att kunna läsa.

Dagens Mary-Kate look


Nya klänningar från Elizabeth & James


Här är fyra nya klänningar från Elizabeth & James jag tycker är fina! Den korta svarta var snygg. Alla finns att köpa HÄR. HÄR finns en snygg beige blazer också!

>>HÄR hittade jag en skinnjacka som är rätt lik (tror inte det är samma) den som Mary-Kate och Ashley har, som jag skrev om HÄR. Väldigt dyr är den dock. Närmare 2000 dollar!

Priserna höjdes under en Elizabeth & James rea?

Enligt modebloggen The Racked, var det nyligen en Elizabeth & James rea på Savvy. Eller, det var vad kunderna trodde.

Uppenbarligen skulle priserna sedan höjas i kassaregistret. Anledningen? Lägre priser skulle skada linjens rykte.
"Savvy och Elizabeth & James rep höjde priserna mer och mer då avslutningen närmade sig," berättade en källa för bloggen. " 'Ja vi packade upp de här lådorna igårkväll så den här jackan är inte den vi menade. Den här ska kosta 200 istället för 85.' (ett citat från en anställd alltså) Vah???"

Det här verkar konstigt. Undrar om det stämmer.. Jag är tveksam faktist. Vad tror ni? Höjdes priserna på Elizabeth & James rean bara för att "inte skada linjens rykte"?

Ashley ska vara på framsidan av tidningen Hamptons

Enligt Fashionista, ska Ashley pryda omslaget av livsstilstidingen Hamptons i sommar!

Tidningen kommer ut varje vecka under sommaren, och i det nummret Ashley är på framsidan av, ska de fokusera på The Row. Något som passar perfekt för de läsare som lever en lyxig livvsstil i New York.

Det ska bli roligt att se! Hoppas hon tar några bilder för tidningen och gör en intressant intrvju:) Kul att de marknadsför The Row mer nu!

>>Ashley ska också pryda omslaget på juninummret av Marie Claire!! Gud vad roligt! Hennes förra photoshoot med den tidningen är ju underbar! Ska bli sjukt roligt att se resultatet den här gången. Det borde ju komma snart:) Looking forward to that!

Lauren Conrad i Elizabeth & James


För någon vecka sedan var Lauren Conrad på en middag för Rebecca Minkoff's nya kollektion (läs på laurenconrad.blogg.se HÄR), och då hade hon en skjorta från Elizabeth & James på sig! Det är en Cohen Shirt och finns att köpa HÄR för 225 dollar. 
Jag gillar skjortan, och Lauren matchade den väldigt snyggt!:)

>>Tryck på bilden för att se den större

WWW älskar skorna från Elizabeth & James


Nu finns några skor från Elizabeth & James tillgängliga på Shopbop! Se HÄR:) Från den 2 juni kan man köpa dem.
Who What Wear har pratat med Mary-Kate och Ashley om hemsidans favoritskor, och de har berättat lite om hur man kan matcha och så. Se vad de sa ovan, och läs gärna lite mer HÄR.

Elizabeth & James skorna är alltså designade av Mary-Kate och Ashley, och producerade av Steve Madden, så han är troligtvis inte all särskilt inblandad i själva designen. De har bara gjort ett samarbete, för kollektionen heter ju Elizabeth & James, inte Steve Madden for Elizabeth & James. Smyckena heter ju Robert Lee Morris for Elizabeth & James, så där samarbetar ju MK och Ash med honom under designen. Ville bara reda ut det lite:)

Mary-Kate och Ashley åt brunch "helt svettiga"

E! Online såg Mary-Kate och Ashley när de tillsammans avnjöt en brunch efter ett yogapass.

Tjejerna var med några vänner, och de stannade på ett lunchställe direkt efter yogaclassen. Detta gjorde inte andra gäster på restaurangen glada, och några tipsade E! om var de befann sig.
"De kom in helt svettiga i träningskläder med sina yogamattor," sa deras källa.

Dagens Ashley look


Mary-Kates bälte


Det här bältet som Mary-Kate hade på Matthew Williamson for H&M partyt, kommer ju just från den kollektionen. Tänkte bara posta en bättre bild på det. Undrar om bältet såldes här i Sverige? Det är skitsnyggt tycker jag! Ett brett bälte med nitar kan nästan inte bli fel ju:)
Är det någon av er som har köpt något från Matthew Williamson for H&M förresten?:)

>>
Tryck på bilden för att se den större.

Stylingtips från WWW


Who What Wear har gett lite stylingtips till hur man kan få MK´s stil. De har utgått från vad hon hade på sig HÄR.

"Skaffa ett par kilklackar i trä till din garderob
När det kommer till accessoarer, vet Mary-Kate alltid åt vilket håll vinden blåser. Om hennes senaste outfit från Women of Distinction Awards Luncheon i New York visade några tecken, så var det att kilklackar i trä kommer att bli nästa gå-och-köp-direkt stil på skor. Olsen hade på sig ett enkelt par skor från Chloe för att komplettera henens outfit, som inkluderades av en Bandage Skirt från H&M, skinnjacka från The Row och en vintage clutch. Vi hittade några stadiga par skor i samma anda som Olsen´s skoval, tex Pointter Wedges från Steve Madden, hennes egna Haley Wedge Sandals från Elizabeth & James eller Wedge Mule Pumps från Rick Owen som dock är lite dyrare."

Vad tycker ni om såna här skor?:)

Mary-Kate och Ashley på LAX







Mary-Kate och Ashley stannade bara några dagar i Los Angeles, och åkte därifrån igen i söndags. Undrar om de ska tillbaka till New York igen eller om de ska utomlands eller något?:)
Båda hade sina vanliga "flygkläder": Ashley i beige manchesterbyxor och tröja, och sandalerna från Jill Sander. Väskan från Bottega Veneta. Mary-Kate hade den bruna koftan, clubmasters och den bruna väskan är från Proenza Schouler.


Dagens Mary-Kate look


Mary-Kate kolliderade nästan med en annan cyklist

När Mary-Kate var ute och cyklade med Nate den 29 april, körde hon på en annan cyklist, enligt National Enquirer. Mary-Kate och Nate körde mot trafiken istället för med, och när hon mötte någon körde hon nästan på den.

"Andra cyklister körde med trafiken, medan Mary-Kate och Nate cyklade mot trafiken, så det var de som skulle väjt undan,"
berättarett vittne. "Men det gjorde de inte, och Mary-Kate kolliderade nästan med en cyklist som åkte åt andra hållet."

Nate ska ha varit arg på Mary-Kate efteråt, och enligt källan ska han ha skrikit: "Du är galen Mary-Kate! Du dödade oss nästan!"

Är tveksam till det här hehe. National Enquirer skriver till största delen bara skit, så troligtvis ligger det ingen sanning bakom detta. Eller vad tror ni? Om det nu skulle ha hänt så gör alla misstag.. Det är lätt hänt. Fast jag tror inte att Nate skrek sådär. Varför skulle han då cykla mot trafiken m han visste att det var farligt?


Mary-Kate och Ashleys jacka


Den här skinnjackan som både MK och Ash synts med kommer från det egna märket, The Row. Colton Short Jacket och den har tidigare funnits att köpa på Barneys hemsida. Den är dock slut nu. Jag gillar den! Enkel och snygg modell:)
HÄR hittar ni andra kläder från The Row.

Dagens Ashley look


Test: Mary-Kate eller Ashley?


PopSugar kan man testa sig på hur bra man är på att skilja Mary-Kate och Ashley åt. Gör testet HÄR om ni vill:)
Det var inte alls speciellt svåra bilder. De kunde tagit med bilder från när de var yngre då det var svårare att se skillnad på dem.. Berätta gärna vad ni fick! Jag fick 50/50, hehe:P

Mary-Kate och Ashleys hår genom åren


















Jag låter bilderna tala för sig själva:) När tycker ni Mary-Kate respektive Ashley har varit som snyggast i håret? Vilken färg? Frisyr?:)
Eller ska de kanske satsa på någon av dessa nedan?:P

Mary-Kate och Ashley på LAX


Nu är Mary-Kate och Ashley i Los Angeles. De reste dit tillsammans från New York i torsdags. Undrar om de har något speciellt pågång i LA eller om de bara vill vara där ett tag nu efter att ha varit i NY några veckor:)

Dagens Mary-Kate look


Elizabeth & James fall 2009 Look book (preview)





Här är en liten preview på Elizabeth & James Look book! Den är inspirerad av Peter Pan, och modellerna startar i London och slutar i Neverland. Vad tycker ni om bilderna? Sådär tycker jag.. Känns aningen tråkiga faktist. Min favorit av look booksen är den för hösten 2008:)  

Mary-Kate och Nate ute i New York





Igår var Mary-Kate och Nate ute tillsammans i New York där de köpte något att dricka. Mary-Kate hade på sig en skinnjacka och något som hängde ner under, jeans från Earnest Sewn, väska från Proenza Schouler, skor från Carol Christian Poeller och så en hatt:)

Behind the Scenes: Ashleys hårklippning






Här är några bilder från när Ashley klippte av håret. Bilderna är tagna med Ashleys mobil, och de togs för tidningen Marie Claire. I love it! Ash är så snygg i sin page:)

Dagens Ashley look


>>Gud vad skönt att den här skolveckan är över nu. Det har varit riktigt stressigt, och kommer vara det de sista veckorna nu. Det märker ni säkert av här på bloggen, men det har jag ju berättat tidigare:)

Mary-Kates outfit


Who What Wear har skrivit här vad Mary-Kate hade på sig på Matthew Williamson for H&M partyt:

Klänning - H&M
Jacka - vntage
Väska - Miu Miu (den har några år på nacken dock)
Bälte - Matthew Williamson for H&M

Ashley för VMAN Magazine sommaren 2009







YES! Det här har jag längtat efter så länge! Ashley har gjort en ny photoshoot och är med i sommarnummret av VMAN Magazine!:) Bilderna är underbart fina tycker jag. Love it!  Ashley looks really hot! Snyggt med svartvita bilder, och Ash ser snygg ut i brun peruk. Sebastian Faena heter fotografen.
Ashley gjorde också en liten intervju med tidningen, och här nere har jag översatt vad hon sa.

Om att göra en "kändislinje":
"Som jag ser det hade jag en karriär som barn. Jag hade en karriär i en branch där median är lite... de är besatta av hela grejen med unga tjejer. Men när jag fyllde 18 flyttade jag till New York, och jag har inte riktigt gjort något för att vara en kändis. Jag har övergått från att skådespela som barn till att göra något som jag valt själv - att vara en del av modebranchen. Uppfattningen utifrån är väldigt annorlunda eftersom att det finns kändislinjer. Människor som Jessica Simpson och Kimora Lee Simmons har sina kändismärken för att deras namn står på dem."

Om att jobba med Mary-Kate:
"The Row är verkligen något som jag gör medan min syster fortfarande vill fokusera på skådespel. Hon är min partner i The Row, men hon litar på mig. Jag menar, jag träffar henne ungefär tio gånger per dag."

Om att vara annorlunda från sin syster:
"När jag var 14, 15, 16, 17 var det jobbigare eftersom att vi båda var väldigt lika. Vi fick jobba genom vad som är speciellt med oss, och sedan fick media jobba genom det.. Jag ar aldrig varit någon som talar ut i media om att jag är annorlunda. Jag gjorde faktist motsatsen och jag blev helt sluten. Jag bara, "See y'all!". Jag vill vara i bakgrunden, och jag vill inte att människor ska veta något om mitt privatliv. Jag har ett jobb, jag tar det väldigt seriöst och jag jobbar riktigt hårt."

Ashley är verkligen smart! Jag beundrar henne så mycket för vad hon gör och att hon faktist är lite "tillbakadragen". Att hon började skådespela 18 månader gammal öppnade såklart dörrarna till vad hon gör idag, men det var inget hon valde själv och idag har hon valt bort skådespelet för något hon verkligen älskar. Att hon vill ha ett privatliv är också något jag absolut accepterar och har stor förståelse för. När hon väl gör fotograferingar och går på events gör hon det bra, och det får oss ju att längta ännu mer till nästa gång, right?;) Ashley har satsat helt rätt tycker jag. Kul!

Dagens Mary-Kate look


Elizabeth & James rea


På Elizabeth & James hemsida kan man signa upp sig om man vill ha nyhetsbrev i mailen, och idag damp detta ner i inkorgen. Elizabeth & James ska alltså ha en rea på "72 Wooster Between Spring/Broome" den 15, 16 och 17 maj. Vet inte riktigt vart det ligger, hehe, men i Los Angeles skulle jag väl tro:)

Lo Bosworth i Elizabeth & James


Den här bilden på Lo Bosworth är någon månad gammal, och den är från en Paley fest i LA. Den svarta klänningen är från Elizabeth & James. Jag har inte hittat just den, men lite andra snygga svarta klänningar hittar du HÄR, HÄR, HÄR, HÄR och HÄR. Eller den HÄR från The Row, HÄR finns en one-shoulder också:) Vad tycker ni om Los outft?

Zac Posens favoritpresent är från Ashley

På det eventet som Ashley sågs lämna HÄR för ett tag sedan, fick de kändisar och designers som var där en fråga om vilken deras favoritpresent i form av smycken de hade fått var. Designern Zac Posen sa att det var "two lion claws" som han fått av Ashley.

Ashley och Zac blev vänner när hon tjänstgjorde för honom 2005. Hon studerade på The Gallatin School of Individualized Study på New Yorks Universitet. Det specialprogramet uppmuntrar eleverna att söka praktik på ställen de är intresserade av. Ashley sökte till praktiken hos Zac precis som alla andra kandidater, och hade turen att få den.

Video: The Row spring/summer 2009


Här är en video för The Rows vår/sommarkollektion 2009. Lauren Hutton, som är linjens ansikte utåt, är med i videon och pratar lite om kvinnors styrka och mod. Videon är delvis filmad på en strand, väldigt vackert. Jättefint tycker jag:) Snyggt filmad också!
Vad tycker ni om videon?
Det är alltså den här som ligger uppe på The Rows hemsida. Kul att det händer lite i The Row nu, och att de marknadsför linjen lite mer. Ska bli spännande att se kollektionen sen!

Ny hemsida för The Row!




Äntligen har Mary-Kate och Ashley sett till att The Row också får en hemsida! Det var verkligen på tiden:) Än finns inte mycket uppe, bara en video (nästa inlägg) och ställen man kan köpa The Row på. Förhoppningsvis kan vi se fram emot lite mer bilder på kollektioner och så senare! HÄR hittar ni The Rows hemsida. Sidan har de fått till snyggt tycker jag! Stilren och enkel, precis som linjen.

>>Elizabeth & James hemsida finns HÄR för er som kanske inte visste det:)

Dagens Ashley look


Ellen Pompeo i Elizabeth & James


Gravida Ellen Pompeo sågs häromdagen ute i en skjorta från Elizabeth & James. It´s the one I saw in London:)  Den har funnits att köpa HÄR, men är tyvärr slut. Jag tycker inte att den är så jättesnygg faktist.. Vad tycker ni?

Dagens Mary-Kate look


Nya smycken från Elizabeth & James


Här är lite nya smycken från Elizabeth & James som har kommit in på Shopbop:) De kör på samma stil med ormar, "daggers" (=dolkar..) och så lite peacemärken. Jag gillar det! Snygg och enkel stil på smycken:)
Av dessa ovan gillar jag ormarmbanden, både det smala och det bredare, och ormhalsbandet bäst:) HÄR finns alla smycken att köpa.

Mary-Kates klänning från Herve Leger


Den rosa klänning som Mary-Kate hade HÄR, kommer alltså från Herve Leger. Det är en Isabelle Dress i färgen Rose Red. I like it! Fin färg:) Den finns att köpa HÄR för 1450(!) dollar.

Mary-Kate och Ashley på Bungalow 8

Efter att Mary-Kate och Ashley varit på Costume Institute Galan, åkte de till efterfesten som hölls på Bugalow 8. Ett kändistätt uteställe i New York:) Dessa bilder är alltså från när de skulle åka dit.
Ashley hade samma kläder som på galan, men MK hade bytt till en annan klänning.  

Mary-Kates klänning från Top Shop


Den här klänningen Mary-Kate hade ute i New York nyligen, kommer från Top Shop. Den långa versionen har tyvärr sålts slut på hemsidan, men det finns en kort tröja med samma mönster. HÄR finns den för 32 pund.
Jag gillar klänningen som MK har! Snyggt mönster:) Fast jag skulle nog inte köpa den korta tröjan. Den längre var snyggare, eller vad tycker ni?

>>Se bilden större HÄR

Dagens Ashley look


Ashleys skor


De här snygga skorna som Ashley hade på Women of Distinction Awards förra veckan, kommer från Azzedine Alaia. Det är ett par Strappy Sandals, och de finns att köpa HÄR för 650 pund. Dock finns de bara i färgen på bilden, inte i svart som Ashley har.

Ashley går till ett gym i New York


Här går Ashley till ett gym i New York, där det verkar vara sämre väder nu.. Hoppas att det kommer fler bilder snart:)

Gamla bilder: Ashley på Naked Heart Foundation Benefit









Här är lite fler bilder från december 2004 då Ashley var på the Naked Heart Foundation Benefit. Hon hade sin Missonikjol på sig, en blå kofta knuten i midjan, grå tröja under, svart Balenciaga väska och så några fina halsband:) Hon var väldigt söt här tycker jag!
Hon posade en hel del med vackra modellen Natalia Vodianova som ni kan se. Hon jobbar ju faktist en del med välgörenhet, vilket är mycket bra! Hon är en väldigt framgångsrik tjej. Och otroligt vacker. Haha, titta vad mycket hon fick böja på benen för att vara i Ashleys längd!:P

Förbeställ skor från Elizabeth & James

De här första skorna från Elizabeth & James var ju ingen supersuccé kanske, men de finns i alla fall snart att förbesälla på Nordstrom. De planeras vara tillgängliga för att shippas utomlands i slutet av månaden.
HÄR kan ni förbeställa dom:) Priserna ligger mellan 270 och 325 dollar. Hoppas på att få se lite snyggare skor i övriga kollektionen senare!

De har också fått in några klädplagg från pre-fall kollektionen! Se HÄR.
Den HÄR klänningen tycker jag var fin, och den HÄR skjortan såg bekväm ut:)

Dagens Mary-Kate look


Bilder på Elizabeth & James pre-fall 2009 skokollektion!


Här är bilder på några par av skorna Mary-Kate och Ashley har designat för Elizabeth & James! De två översta har vi ju sett på en tidigare preview, och de svarta gladiatorsandalerna har MK använt några gånger nu den senaste tiden. Så vad tycker ni?:) Jag gillar de två högst upp, gladiatorsandalerna och så var kilklackarna snygga. Men de andra vet jag faktist inte.. Ärligt var de faktist inte så snygga. Men vi får hppas på fler och snyggare skor senare!:)

Mary-Kates glasögon


De snygga glasögonen Mary-Kate hade igår när hon var ute i Soho, kommer från Chanel. Det är ett par Round Tortoise Sunglasses. Älskar fomen på dom. De är inte helt runda á la Elton John, utan de är lite mer ovala. Så snygga:)

>>Se bilden större HÄR.

Mary-Kate ute i Soho




Igår eftermiddag sågs Mary-Kate lämna sin lägenhet i Soho för att göra några ärenden. Hon såg snygg ut i Kavaj, jeans, boots från Carol Chrstian Poell (inte Vivienne Westwood) och en röd väska. Undrar om det är en Chanel? Ser inte så ut med tanke på axelbandet.. Hade varit kul med fler bilder. Hennes solglasögon var snygga också! De har jag inte sett tidigare:)

Sminktips från Mary-Kate


Who What Wear har de postat ett inlägg med sminktips från Erin Wasson, Leighton Meester, Nicole Richie och May-Kate. Och så här har MK sagt:
"Jag använder Dior´s s-Color Eyeshadow i färgerna 'Goldfever' för att framhöva mina kindben och hörnen av ögonen."

Det är så snyggt med ögonskuggor i guldiga/beiga/bruna nyanser! Hur brukar ni sminka er till vardags?:)


Mary-Kate och Ashley lämnar MET Costume Institute Galan



Här är två bilder från när Mary-Kate och Ashley lämnade Costume Institute Galan på Metropolitan Museum of Art. Jag älskar MKs skor! Ska försöka ta reda på var de kommer ifrån:)

Dagens Ashley look


Mary-Kate på Rodartes Met Ball After Party


Här är en bild på Mary-Kate från Rodartes Met Ball After Party (efter Costume Institute) som hölls på SubMercer i New York. Undrar vem som tagit bilden?:)

Mary-Kates klänning


Klänningen som Mary-Kate hade på Costume Intistitute galan är som sagt en Christian Lacroix Haute Couture dress. Jag är fortfarande tveksam till den. Den är häftig på något sätt, men nja.. Den ser lite trashig ut. Fast det kanske är meningen iofs, hehe:P Vad tycker ni om den?

Dagens MKA look


Ashley syns tyvärr inte så mycket på några bilder från detta tillfälle, men ändå:)

Långkjolar från Elizabeth & James


Shopbop har de fått in de här snygga långkjolarna från Elizabeth & James! Modellen heter Angelina Skirt och finns i svart, grå och så en mönstrad rosa. (Tryck på bilden för att se den större!)
Den svarta och den grå finns HÄR för 275 dollar, och den rosa HÄR för 375 dollar.
Jag tycker det är jättesnyggt med långkjolar! Den rosa är supersöt, och enkelt att matcha med bara en vit t-shirt:) I like it!

Ashley lämnar Harry Jogh´s Spring Fling Party


I lördags var Ashley och Justin på kändisstylisten Harry Josh's Spring Fling Party på the Gramercy Park Hotel i New York. Andra kändisar där var bland andra Gisele Bundchen, Tom Brady, Sarah Paulson, Marc Jacobs, Liv Tyler och Kate Hudson.
Ashley hade på sig manchesterbyxor, grå tröja, kavaj och mössa, och så hade hon sin väska från Bottega Veneta:)

Mary-Kate och Ashley på MET Costume Institute Gala 2009









Igår var som sagt den årliga Costume Institute galan på The Metropolitan Museum of Art i New York. Årets tema var "The Model as Muse: Embodying Fashion" som uppmärksammar museets utställning med samma namn. Utställningen fokuserar på modellens roll i modet. Som modell, musa mm.
Många kända personligheter var på plats på galan, och i år hade Ashley med sig pojkvännen Justin Bartha.
Ashley såg väldigt vacker ut i en lång vit klänning med en snygg djup ryggurringning. Hon hade också ett smycke i form av en ödla som hängde ner längs ryggraden. Snyggt! En kul detalj:) Sen ser hon ju så sjukt bra ut i sin page! Mary-Kate valde en silvrig klänning från Christian Lacroix Couture. Jag vet inte riktigt vad jag tyckte om den.. Inte det snyggaste jag sett på MK, men hon bar upp den bra ändå! Hon hade extensions i och så silverspray som hon haft förut. (Bla på förra årets gala.)
Ja, denna gången tycker jag att Ashley såg bäst ut. Vem tycker ni? Mary-Kate eller Ashley?:)

Dagens Ashley look


Mary-Kate och Ashley på Bright Lights New York City presenterat av The Art of Elysium





Här är Mary-Kate och Ashley på ett event där The Art of Elysium presenterade "Bright Lights New York City". Ikväll är den stora Art of Elysium galan dit massor av kändisar kommer, så vi kan ju hoppas på att MK och Ash ska dit! Vore jättekul! Ashley var på den galan förra året.
Här tycker jag de båda såg bra ut. MKs skor skulle jag verkligen inte tacka nej till. De var riktigt snygga! Dock är jag lite tveksam till Ashleys byxor..

Mary-Kate & Ashley style: Missoni skirt


Den här kjolen Mary-Kate hade för några dagar sedan när hon skulle presentera vinnaren av kategorin Best Narrative Short under Tribeca Film Festival (som slutade igår). Den kommer från Missoni och Ashley syntes i samma kjol i december 2004 på ett välgörenhetsevent kallat Naked Heart.
Jag gillar den här kjolen! Snygga färger och långkjolar är riktigt snyggt! Vem tycker ni matchade den bäst? Jag tycker Ashley:) Kan posta fler bilder på Ash från det tillfället senare!

>>Se bilden större HÄR.

Annat: Dagens låt


Embassy - State'08

En till låt hehe, men den här är så skön!:)

Dagens Mary-Kate look


Annat: Dagens låt


Keri Hilson ft. Timbaland - Return the Favor

Ashley lämnar Cartiers efterfest i New York





I fredags, den 1a maj, var Ashley på efterfesten av Cartiers 100de Anniversary Party i butiken som ligger på Fifth Avenue. Andra kändisar där var bland andra Anne Hathaway, Demi Moore, Eva Mendes, Kate Hudson, Justin Timberlake och Patti Smith.
Ashley såg snygg ut i en svart klänning i något sidentyg och samma skor som hon hade HÄR. Undrar vad som låg i goodiebagsen? Kanske några smycken då Cartier är ett franskt smyckesmärke:)

Dagens Ashley look


Mary-Kate och Ashley på Women Of Distinction Awards lunch








Äntligen nya bilder på Mary-Kate och Ashley tillsammans! Och Ashley på ett event!:) Igår var de båda på en lunch, anordnad för 16de året i rad, kallad Women of Distinction.
Ashley såg helt fantastisk ut här tycker jag! Helsvart klädsel, väldigt enkelt och klassiskt, men hon strålar ändå. Håret är skitsnyggt, page passar hon verkligen i! Hon och Justin är verkligen söta tillsammans också:) MK hade samma outfit som HÄR, och det rosa är en klänning från Herve Leger. Snygg!


Mary-Kate på Tribeca Film Festivals Awards Night Party





Ett annat event Mary-Kate var på igår, var Tribeca Films Festivals Awards Night Party. Där presenterade hon och Debra Messing, som var en av hennes jurykollegor, vinnaren av kategorin 'Best Narrative Short'. Den vinnande filmen blev The North Road (La route du Nord) av fransmannen Carlos Chahine.
Såhär sa juryn om sitt val: "Vi valde till sist vinnaren för dess poetiska, ärliga och osentimentala porträtt av en förvisads återvändo hem där han får faderns död 20 år tidigare att göra med. Regissören, Carlos Chahine, porträtterar det absurda och det motsägelsefulla i hur vi tar hand om sorg genom humor, fräschhet och vakenhet."
Mary-Kate såg snygg ut i mönstrad långkjol, som Ashley haft tidigare, skinnjacka och samma clutch som HÄR. MK såg söt ut:) Hade gärna sett en video från det här!

Mary-Kate på Women´s Filmmaker Brunch under Tribeca Film Festival





Igår, den 30e april, var Mary-Kate på inte mindre än tre events. Först ut var en brunch för att hylla kvinnor i filmer och som filmskapare. Brunchen hölls på The City Hall i New York, och några som var där var Debra Messing, Julianna Margulies och Parker Posey.
Mary-Kate hade på sig skinnjacka, en kort rosa kjol, de svarta korna med kilklack och en brun (?) clutch:) Jag tycker MK har klätt sig väldigt bra när hon har varit på alla events den senaste veckan! Mycket färger och varierande outfits!:)

Ashley och Justin köper kaffe i New York


Många bildinlägg på rad nu hehe, och det blir fler!:) Alltid kul med nya bilder. Här har Ashley och Justin köpt kaffe på Joes. De ser inte ut att uppskatta paparazzina.. Vilket är fullt förståeligt.
Det var visst inte Los Angeles Ashley åkte till som jag skrev här, utan New York:) Har fler snygga bilder att visa er. Bland annat på MK och Ash tillsammans!

Mary-Kate och Nate ute i New York





I onsdags var Mary-Kate och Nate ute i Tribeca på morgonen för att äta frukost. Därefter strosade de runt i ungefär en timma.
Mary-Kate såg snygg ut i klänning från Top Shop, gladiatorsandaler, Ray Bans och så två väskor. Jag gillar hennes fransväska! Den måste vara ny:)

Mary-Kate på ett Matthew Williamson for H&M Party







Här är Mary-Kate på ett Matthew Williamson for H&M Party. Det hölls på The Majesty Yacht Cornucopia i New York i tisdags. Mary-Kate posade med Matthew him self och så modellerna Lily Donaldson och Daria Werbowy.
Mary-Kate var klädd i ett enaxlat fodral med en lila "kofta", mönstrad väska och ett par snygga klackar. Bältet i midjan kommer från just Matthews sommarkollektion. Jag tycker att hon såg jättesnygg ut här! Snygg matchning, och jag gillar håret och sminkningen!:)



Ashley på LAX



Nu har Ashley åkt hem från New York där hon varit ett tag till Los Angeles, och här är hon på flygplatsen LAX. Saknar verkligen bilder på Ashley.. Men troligtvis har hon fullt upp med Elizabeth & James, The Row och så herrkollektionerna nu, så då är det ju förståeligt om man inte orkar gå på events och så.. Hon ser bra ut i sin page i alla fall! I like it:)

RSS 2.0