Mary-Kate äter lunch med några kompisar (2005)



Jag tycker att de här bilderna är så härliga! De är från 2005 då Mary-Kate åt lunch tillsammans med några kompisar. Visst ser de så sommriga ut?! :)

Mer info!

>>Mary-Kate kom hem från Dubai nu i veckan! Hon har alltså varit kvar där ett tag, och haft semester kan man ju tro då :) Bilderna från JFK´s flygplats jag postade HÄR, är alltså från när hon kom hem från Dubai.

>>Ashley var ju ute och letade efter en lokal att öppna en klädaffär i nu i veckan. Det gjorde hon inte i New York som jag skrev, utan i Los Angeles på Melrose Avenue, nära Maxfields. Det låter bra tycker jag!

Dagens Ashley look


Mary-Kate för Entertainment Weekly (2007)



Här är två bilder från Mary-Kate´s photoshoot hon gjorde med Entertainment Weekly 2007. Hon är så söt på dessa bilder :)

Mary-Kate´s livvakt berättar


I nästa nummer av Star Magazine, som kommer ut den 8:e december, berättar ju olika livvakter om vad deras klienter gjort och så.
De pratade bland annat med Mary-Kate´s livvakt, och tydligen brukade Mary-Kate byta till nya kläder som hon köpt direkt i baksätet på bilen. Ibland, beroende på underkläderna, betyder detta att MK ibland var naken.
Mary-Kate var också beroende av att hennes livvakter tog hem henne säkert efter en kväll då hon festat och druckit. Om hon somnar i baksätet, ska chauffören vänta med henne tills hon vaknar upp innan han och/eller livvakten tar in henne.

Jag tycker inte att det här är några skandaler precis.. Angående den andra saken har man väl som livvakt uppgiften att ta hem sin "kund" säkert?! Skulle vilja läsa hela artikeln!


Dagens Mary-Kate look


Annat: Ny design!

Jag har ändrat lite design på bloggen nu. Kändes som att det var på tiden! :) Paulina har gjort headern, precis som förra gången! Tack :) Hennes blogg hittar ni HÄR.
Jag kommer nog att ändra designen lite oftare nu, för jag börjar lära mig hur man gör och så. Ska försöka göra en egen header också hehe ;)

Mary-Kate & Ashley style: Scarves


Jag hittade det här kollaget som någon gjort. Det är lite olika scarfs som Mary-Kate och Ashley har haft :) De använder scarf ganska mycket faktist. Men det är ju kul! En scarf kan ju verkligen piffa upp en hel outfit :)

Mary-Kate på JFK flygplats


Här är Mary-Kate på flygplatsen i New York. Hon kom troligtvis från LA :)

>>Angående vorlang klänningen som MK har i You Magazine, vet jag tyvärr inte var den kommer ifrån.. Men jag ska fortsätta leta och jag gör ett inlägg om den om jag hittar det :)

>>Jag la in några fler bilder i det HÄR inlägget.

Candace Cameron om att ha tappat kontakten med Mary-Kate och Ashley


Candace Cameron som spelade den äldsta systern DJ i Full House medgav igår till Miami Herald att hon och Mary-Kate och Ashley inte längre har kontakt med varandra. "De är de enda jag har tappat kontakten med."
Hon menar att när det kommer till kritan är MK och Ash väldigt upptagna och de är inte på samma nivå i livet. Med tre små barn som springer omkring, skulle inte tjejerna ha så mycket att prata om. Trots det är Candace optimistisk till att det kommer att fortsätta vara så, och att de istället i framtiden kommer att hitta tillbaks till varandra när det blir aktuellt. "Just nu är de inte så barnvänliga. Vi väntar ett tag."
HÄR kan ni läsa hela artikeln.

Ashley letar efter lokal till klädbutik


Nu i veckan var Ashley ute i New York (tror jag). Hon letade efter en lokal att öppna en klädbutik i! Troligtvis för Elizabeth & James, eller kanske The Row :) Gud vad roligt om de skulle öppna en butik! Hoppas att hon hittade något bra!

Dagens Ashley look


>>Ledsen att det inte blev några uppdateringar igår..

Mary-Kate på framsidan av Star Magazine


Mary-Kate är med i ännu en skvallertidning denna vecka. Nu är det nya nummret av Star Magazine där kändisars livvakter har berättat! Roligt! :) Hoppas att få läsa artikeln. Även om en väldigt liten del är sann, är det ju ganska roligt att läsa, hehe ;)  

Gamla bilder: Mary-Kate på standen i Malibu med en kompis (2005)



Hittade de här bilderna på Mary-Kate. De är nog inte opublicerade, men jag har inte sett de tidigare, har ni? De är från november 2005, och Mary-Kate är ute på stranden i Malibu tillsammans med en kompis. De var inne på någon affär också ser det ut som.
Mary-Kate såg mysig ut med en stor filt/lång kofta (?) svept omkring sig och en gullig mössa :)

Elizabeth & James


Elizabeth & James finns att köpa på Net-a-Porter bland annat, och nu finns några plagg från deras Holiday kollektion uppe där. Spana in de HÄR. Klänningarna ovan är mina favoriter :)
HÄR finns två klänningar på rea också, men de är inte från den nya kollektionen.

Elizabeth & James finns också att köpa på Intermix, HÄR. Där finns många nya plagg och även smycken från Robert Lee Morris kollektionen. Det finns även på Shopbop HÄR, Pink Mascara HÄR och på Chic Downtown HÄR.

Det är roligt att titta lite på kläderna från Elizabeth & James! Även om man inte köper någonting är det bra inspiration :)

Video: Mary-Kate och Ashley hos Oprah (hela intervjun)


Det har ju inte gått att se hela intervjun som Mary-Kate och Ashley gjorde med Oprah, men nu finns den igen. Dock inte på YouTube.. Det är fyra delar, och del 1 går att se HÄR. Sen trycker ni bara på nästa :)


Song of the Week


>>Det finns ingen officiell hemsida, så det här är en hemmagjord :P

Dagens Mary-Kate look


Mary-Kate och Ashley på lanseirngen av Victor & Rolf för H&M (2006)


När H&M lanserade Victor & Rolf´s kollektion, var Mary-Kate och Ashley på lanseringsfesten! Och här ovan är en bild från det som ni ser :)
Båda såg jättesnygga ut tycker jag! :)

Polaroidbilder på Ashley från Mango eventet



Här är två snygga polaroid bilder på Ashley från Mango eventet hon var på! Jag gillar dem :)

Rösta på Ashley som bäst klädda stjärnan 2008!


Teen Vogue ska utse den bäst klädda stjärnan under 2008, och det är ni som får rösta. Ashley är nominerad!
Bara genom att rösta (man måste vara medlem på sidan, men det går jättefort att fixa) har man chans att vinna en Harajuku Lovers bag. Du får inte rösta mer än en gång per dag, men du får rösta i hur många dagar efter varandra du vill.
De andra som är nominerade är Emma Watson, Leighton Meester, Rihanna, Vanessa Hudgens, Miley Cyrus, Taylor Momsen, Natalie Portman, Emma Stone, Kasia Struss, Rachel Bilson, Anne Hathaway, Emma Roberts, Daisy Lowe, Chanel Iman, Christina Ricci, Zoe Kravitz, Camilla Belle, Maria Sharapova och Selena Gomez.
De nominerade är kanske inte de jag skulle utse som bäst klädda under detta år.. Men men ;) Rösta på Ash nu! Det gör ni HÄR.

Ashley shoppar på Hermes i Beverly Hills


Igår besökte Ashley Hermes butiken i Beverly Hills för att shoppa lite. Kanske julklappar? :) Hon hade på sig tröja från The Row, jeans, skor från Jill Sander, Chloe glasögon, kavaj och så hade hon sin Fendi väska. Kul att hon hade den igen, det var ett tag sedan. Den är ju så snygg! :) Enkel och snygg outfit i övrigt.
Det finns en video från det här tillfället, se längre ner. Paparazzina är verkligen jobbiga! På slutet av videon är det Ashley som skriker lite åt dem.

 

>>Jag la in några fler bilder som det är lite bättre kvalitet på :)

Dagens Ashley look


Mary-Kate för You Magazine (2007)


Tänkte att jag skulle posta Mary-Kate´s photoshoot med You Magazine som hon gjorde 2007. Jag älskar verkligen bilderna! De är så fina och MK är riktigt söt :) Omslaget är väldigt vackert också!




Quote


"It´s nice to be recognised for my fashion, but I don´t consider myself a trendsetter. I just try to have fun with fashion and dress to fit my mood."

-Mary-Kate till You Magazine 2007.

Ashley´s klänning


Klänningen som Ashley hade på Mango eventet, är en Tulipa dress som är designad, i begränsad upplaga, av Penélope och Mónica Cruz för just Mango. Den finns att köpa på den svenska Mango sidan för 899 kronor. Det går inte att kopiera länken till sen sidan, men tryck HÄR och välj Sweden. Sen trycker ni på Limited Ed. där uppe och sen finns klänningen på den andra sidan, på raden längst ner, längst till vänster ;)
Den är jättesnygg tycker jag! Inte ofta Ashley bär klänningar under tusenlappen.. :)

Dagens Mary-Kate look


Mary-Kate´s outtakes för Italienska Vogue



Mary-Kate var ju med i italienska Vogue 2006, och de bilderna som släppts ifrån den photoshooten är dessa två:
http://theolsentwins.webblogg.se/2008/september/mary-kate-for-italienska-vogue-2006.html#comment (gick inte klistra in där jag skulle göra en länk..) som jag postat tidigare. Men nu har jag hittat 6 st till! Och de är jättesnygga!! Konstigt att de inte publicerats tidigare, eller har ni sett dem?
MK ser i alla fall skitsnygg ut! Älskar stilen på bilderna :)


Dagens Ashley look


>>Jag la in tre bilder till i det HÄR inlägget :)

Annat: Lite svar på frågor


När jag frågade er om vad ni ville se mer av i bloggen var det några som ville ha mer fakta om Mary-Kate och Ashley. I sommras skrev jag några såna inlägg faktist, HÄR är ett inlägg med fakta. (Något annat än det som finns med som ni vill veta?)
Sen skrev jag två inlägg om Mary-Kate och Ashley´s pojkvänner, och om ni missat dem kan ni se de HÄR och HÄR :)
Jag har också skrivit ett inlägg om deras familj HÄR.
Jag har ju fått en del nya läsare sedan jag flyttade bloggen, så det är inte så konstigt om ni missat dessa inlägg. Men om ni inte har något speciellt för er kan ni ju kolla igenom alla gamla inlägg, kanske på min gamla blogg också: http://www.olsentwinsnews.blogspot.com :) Jag har trots allt bloggat i ett år 3 månader nu :)

SaraP: Vart man kan köpa Influence har jag länkat till ganska många gånger, men den finns i alla fall att köpa på Adlibris HÄR :)

Pälsföretag vill att Mary-Kate och Ashley fortsätter bära päls


Fox News rapporterar att några pälsföretag är så trötta på att PETA konstant trakasserar Mary-Kate och Ashley, att de gjort något åt det. Ett onämnt pälsföretag i Alaska har skickat tjejerna gratis pälsar för att fortfarande hålla dem modeintresserade och villiga att bära päls.

Jag vet inte om det här är sant, men det låter ju konstigt. Det är som att PETA och det här pälsföretaget kämpar om vems sida Mary-Kate och Ashley ska stå på. Varför inte bara släppa allt det här? MK och Ash använder inte så mycket päls längre ju. Fast pälssäsongen kanske inte har kommit igång än..

Mer från National Enquirer: Mary-Kate har gått upp i vikt

Enligt den här veckans National Enqirer har Mary-Kate gått upp över 9 kilo, och tidningen spekulerar i att det beror på att hon är gravid. De meddelar inte det här rakt ut och menar inte att det egentligen är sant, utan spekulerar bara om att det kan vara en möjlighet eftersom att Mary-Kate ser hälsosammare ut - hennes vikt är uppe i 46 kilo - och hon är angelägen om att starta familj med Nate.
Det blev tydligen sporrat av Heath Ledger´s död, för att Heath berättade för Mary-Kate att ha blivit pappa var en av de bästa och mest givanda sakerna han någonsin gjort.
Den nyheten går dock emot vad Mary-Kate sa i en intervju i Influence; att hon hellre blir en cool moster eller gudmor.

Jag tror absolut inte att Mary-Kate varken väntar eller vill vänta barn. Och att hon har gått upp i vikt är ju bara bra! Alla är så vana vid att se hennes pinnsmal och anorektisk, men de senaste åren har hon ju blivit frisk och sett hälsosammare ut, och direkt börjar rykten om att hon är gravid och sånt. 46 kg kanske inte låter sådär jättemycket, men i förhållande till hennes vikt (≈157cm) är ju det normalt. Sen ser ju MK mycket gladare ut nuförtiden också! :) Hoppas inte att hon tar åt sig av allt skvaller bara, det kan ju inte vara speciellt kul att läsa överallt att man är gravid och har gått upp i vikt..

Ashley´s örhängen


Örhängena som Ashley hade när hon gästade David Letterman, kommer från Fred Leighton. De är jättesnygga tycker jag! Väldigt maffiga, och jag kan tänka mig att de kostar en hel del..
Fred Leighton´s smycken går inte att köpa via internet, utan man måste besöka någon av butikerna (som finns i New York och Las Vegas). Men om någon är intresserad av inspiration finns en hemsida, HÄR. Som sagt tror jag inte att det är några billiga smycken precis :P Men fina är de!

Justin flyttar in hos Ashley!


Enligt In Touch, har Ashley frågat pojkvännen Justin Bartha om han vill flytta in i hennes 1,6 miljoner dollars hus i Hancock Park i Los Angeles. En kompis säger till tidningen: "De är i ett förhållande där de provar på lite. Justin har haft nycklar ett tag, men nu bor de tillsammans, och det funkar bra, så nästa steg är väldigt likt ett äktenskap."
Nyligen gick det rykten om att Ashley och Justin var förlovade och planerade bröllop, men det nekade Mary-Kate och Ashley´s rep till.

Vad roligt att Ashley och Justin bor tillsammans nu! Hoppas att det håller länge mellan dem:) Ashley verkar ju lycklig i alla fall, och det är bra att de inte går för fort fram.

Ashley på öppningspartyt av Mango´s butik i Soho




Samma kväll som Mary-Kate var på Atlantis festen i Dubai, var Ashley på öppningsfesten av Mango´s nya flagship butik i Soho. Mango designas av Penelope Cruz och systern Monica.
Ashley såg jättesnygg ut här, eller vad säger ni? :) Snyggt med helsvart. Klänningen var väldigt enkel, men supersnygg! Håret och sminket var också så himla fint! Ashley passar verkligen i lockigt hår sådär. Hon hade också sina platåskor från YSL.

Dagens Mary-Kate look


Mary-Kate på öppningsfesten av nya Atlantis i Dubai!



Mary-Kate har åkt till Dubai, för att igår vara med på 'världens största fest' som den kallats. Det var öppningsfesten av Atlantis, som är ett hotell (/resort) på en konstgjord ö. Ni har säkert hört om det tidigare. Partyt kostade över 20 miljoner dollar, och väldigt många kändisar var där. Lindsay Lohan, Mischa Barton, Oprah Winfrey, Blake Lively mfl. mfl. Kylie Mignoe uppträdde, det bjöds på fyverkerier och på efterfesten DJ:ade Samantha Ronson.
Det var nog ingen dålig fest, hehe!
Mary-Kate var fin, men jag fick inte någon wow-reaktion när jag såg första bilden.. Hon har helt klart varit snyggare. Bilen på henne och Mischa var jättesöt! Vad tycker ni om Mary-Kate´s klädsel?
D
et kommer nog fler bilder sen, så jag uppdaterar såklart! :)


>>Jag la in tre bilder till :)

Dagens Ashley look


Annat: Fullt upp..


Den här eftermiddagen och kvällen har jag suttit med skolarbete, och har inte haft tid för bloggen. Det blir inga fler inlägg i dag heller tyvärr..
Annars vill jag säga att det är jätteroligt att så många uppskattar bloggen! Jag får jättemycket snälla kommentarer och det är kul att ni delar med er av åsikter osv :) Fortsätt med det! Det gör bloggningen så mycket roligare. Jag tycker såklart fortfarande att det är jätteroligt, men just nu tar skolan upp väldigt mycket av min fritid och jag prioriterar det före bloggen.
Sen undrar jag om ni har några tips på hur ni tycker att jag ska förbättra bloggen? Är det något ni saknar eller har ni något speciellt ni skulle vilja läsa om? Eller kanske några frågor om Mary-Kate och Ashley? :) Tell me!

xoxo

Det har Mary-Kate och Ashley i sina väskor


2007 hade australienska Cosmopolitan en artikel om vad Mary-Kate och Ashley har i sina handväskor. De sa också lite om accessoarer för tillfället.
Det är roligt med såna här artiklar tycker jag! :) Tryck på bilden för att se den i större format.
Vad har ni i era handväskor?:)

Mary-Kate på framsidan av National Enquirer


Mary-Kate är med på framsidan av det nya nummret av National Enquirer. De har skrivit om hennes vikt (?!) och att hon döljer en hemlighet. Nämligen att hon är gravid..
Jag har inte hittat den här artikeln än, men jag postar den sen när jag gör det.

Hm, tror inte att det här är sant. Vad tror ni? :)

Mary-Kate lämnar restaurang i LA



I lördags var Mary-Kate och åt middag på restaurangen Guys i Los Angeles, och här lämnar hon alltså den. Hon hade sin Stella McCartney klänning på sig :)

Dagens Mary-Kate look


Mary-Kate och Ashley i samma tröja


Den här randiga tröjan har både Mary-Kate och Ashley använt. MK i sommras, och Ash nu för några dagar sedan. Vem tycker ni bar den bäst?
Jag måste nog säga att jag tycker Mary-Kate. Hon matchade den snyggast!

Dagens Ashley look


Annat: Victoria´s Secret Fashion Show 2008









Nu har årets Victoria´s Secret Fashion Show varit, och denna gången i Miami Beach! Jag älskar verkligen den showen! Så maffigt :) Glittrande catwalk, snygga modeller, vingar, vackra underkläder.. Skulle verkligen vilja se showen någon gång! :P
Jag trodde inte att Alessandra Ambrosio skulle vara med i år, med tanke på att hon har fött barn, men titta på henne! (den 7:e av de stora bilderna.) Det syns ju knappt att hon har varit gravid för 3 (?!) månader sedan!
Usher var artisten i år i alla fall. Showen brukar visas på tv här i Sverige i december/januari, men den finns nog redan på YouTube. Ska kolla lite :)
Vad tycker ni om årets show?

Ashley i kläder från The Row


Den grå tröjan som Ashley har på bilderna ovan kommer från The Row :) Faktist kommer hela outfiten på den nedre bilden från The Row. Tröjan kostar i alla fall 350 dollar och kan beställas HÄR. Skinnkjolen och den långärmade, hm "tröjan" har jag inte hittat att köpa någonstans dock..
Men det är roligt när de klär sig i sina egendesignade kläder!


>>HÄR kan ni titta på lite andra kläder från The Row :)


Song of the Week


Mary-Kate och Ashley skriver i bloggen

Nu har Mary-Kate och Ashley skrivit ett litet tackinlägg i bloggen :)

"Hej alla,
Tack till er alla för att ni har kommit och stöttat oss och Influence på våra boksigneringar i New York och Los Angeles. Det var fantastiskt att få träffa så många av våra fans och att höra era åsikter om boken. Vi uppskattar all kärlek och stöttning!

xx
Ashley och MK"

Ashley och Justin köpter kaffe i LA



I lördags var Ashley och Justin ute i Los Angeles igen där de köpte kaffe. Kaffet köpte de på samma ställe som när de var ute några dagar tidigare, HÄR :)

Gamla bilder: Mary-Kate och Ashley på ett Teen Vogue party (2006)



På vintern 2006 var Mary-Kate och Ashley på ett Teen Vogue party. Det var precis när Ashley hade färgat håret brunt. Troligtvis trivdes hon inte så bra som brunett, för som jag minns det färgade hon tillbaka till det blonda bara någon månad senare.
I alla fall tycker jag att båda var väldigt snygga här! Speciellt Ashley! Supersnygg klänning hade hon. Fint när brunetter har röda läppar också:) Vad tyckte ni om Ashley som brunett?


Ashley´s väska från YSL


Ashley´s blå väska på bilden ovan kommer precis som jag trodde från YSL :) Den kostar 1195 dollar och finns att köpa HÄR. Dock finns den inte i den färg som Ashley har, utan bara i grått och en lite turkosare blå.
Jag tycker den ät jättesnygg! 

Dagens Mary-Kate look


Ashley och Justin köper kaffe i LA



Samma dag som Ashley var ute i Hollywood, se lite längre ner på sidan, var hon också och köpte kaffe tillsammans med Justin :)

Videos: Mary-Kate på Samantha Who?


I måndags var ju Mary-Kate med i Samantha Who? och det har jag ju skrivit en hel del om. Här ovan är i alla fall MK´s alla scener i avsnittet. Jag tycker att hon gjorde bra ifrån sig! Det är kul att hon har gjort lite gästroller och varit med i en film utöver klädlinjerna och så.
Vad tycker ni om Mary-Kate´s insats i Samantha Who? Och skulle ni vilja se MK (eller Ash) i någon annan seire? I så fall vilken? :)

Mary-Kate och Ashley lämnar boksigneringen


Här är lite bilder från när Mary-Kate och Ashley lämnade boksigneringen i LA. PETA var där vid utgången också, och mycket fotografer som vanligt..

Det hade Mary-Kate på sig


Här kommer lite info om Mary-Kate´s kläder på bilden ovan :)

*Jackan från Elizabeth & James S/S 09, tillgänglig i februari - 485 dollar.

*Izzy Black Leggins från Rock & Republic - 98 dollar. En annan variant är American Apparel´s disco pants HÄR.

*Medium Tobacco Suede Bag från Proenza Shouler - 1595 dollar. En liknande finns på Urbanoutfitters för 68 dollar, HÄR: den bruna. 
 
Tyvärr vet jag ingenting om scarfen, glasögonen eller tröjan hon har under.

Ashley ute i Hollywood


I torsdags sågs Ashley ute i Hollywood. Kan tänka mig att hon varit på kontoret eller så :) Köpte kaffe gjorde hon också.
Enkel och snygg outfit. Inget speciellt, men väskan gillar jag! Den tror jag kommer från YSL, med tanke på det stora Y:et ;) Ska titta upp det ordentligt!

Dagens Ashley look


Mary-Kate & Ashley bildspel


Teen Vogue har satt ihop ett bildspel på hur Mary-Kate och Ashley har utvecklats stilmässigt under åren. Med bilder från när de var små tills nu :) Detta har de gjort främst i samband med att Influence har släppts!
Spana in bildspelet HÄR. Många fina bilder där! :)

Mary-Kate ute i New York



Här var Mary-Kate ute i New York. Kan tänka mig att det var någon dag innan de åkte till Los Angeles :)

PETA protesterar utanför boksigneringen


Precis som när Mary-Kate och Ashley hade boksignering i NY, var PETA och protesterade utanför boksigneringen i LA i onsdags. De hade på sig "trollsens" maskerna (Hairy-Kate och Trashley), och bar skyltar med texterna "Trollsens: Fur hags from hell" och Hairy-Kate and Trashley Olsen: Fur tramps". Översätt själva, ni förstår nog vad det betyder..
Tryck på bilden nedan för att se en video från det här tillfället.

Jag har skrivit det tidigare, och jag skriver det igen: Jag tycker det PETA gör är överdrivet. Inte att de protesterar mot pälsindustrin, men att de gör såhär mot just två personer. Masker, hemsidor och protester riktade mot bara två personer. Visst, de är väldigt kända och det här når ju ut till många, men det är ändå lite överdrivet tycker jag!

Dagens Mary-Kate look


November Hip Pick´s


Nu har MK och Ash gjort Hip Pick´s igen! :)

Mest tacksam över
MK:
Hopp
Ash: Förändring

Konsert plats i NY
MK:
The United Palace Theatre i Harlem
Ash: Madison Square Garden

Jeans favorit
MK:
Current/Elliott
Ash: Earnest Sewn

Moderåd
MK:
Ta risker och ha kul med mode
Ash: Less is more

Dryck just nu
MK:
Vita Coco Coconut vatten
Ash: Engelskt frukostte


Bob Saget godkänner Mary-Kate och Ashley´s pojkvänner

People pratade med Bob Saget, som spelade Mary-Kate och Ashley´s pappa i Full House, och de frågadade honom vad han tycker om tvillingarnas pojkvänner. Mary-Kate´s Nate Lowman och Ashley´s Justin Bartha.
"Jag godkänner vem som helst som gör mina vänner lyckliga, och de blir mina vänner. Jag är skyddande över de jag älskar."

Bob är ju en väldigt god vän till MK och Ash eftersom att de växte upp med honom som sin "pappa". Många år spelade de in Full House tillsammans. Jag tycker det var bra sagt av honom! :)

>>Uppdaterar mer om en stund:)

Mary-Kate och Ashley signerar Influence i Los Angeles



Igår hade ju Mary-Kate och Ashley signering av Influence i LA! :) Den hölls på bokaffären Borders i Westwood.
De ser jättesöta ut! Så roligt med sånna här bilder! :) Jag gillar bådas kläder, men Ashley´s mest tror jag! Båda hade underbara skor i alla fall. Ashley´s kommer ju från YSL och de har vi sett tidigare. Tycker ni om vad de hade på sig?

Dagens Ashley look


Ladda ner Samantha Who? på Isohunt

En anonym tipsade om att Samantha Who också går att ladda ner via sidan Isohunt.com. Där finns avsnitt från säsong två :) För er som är intresserade! Tryck HÄR.

Mary-Kate´s klänning från Stella McCartney


Den här "klänningen" som Mary-Kate har haft två gånger nu, är en Stella McCartney Velvet Kimono Dress. Ärligt tycker jag inte att det der ut som en klänning på MK hehe ;) Men vad tycker ni om den? Jag gillar dn inte. Har inte riktigt fastnat för den här sammettrenden, och det är ser ju ut lite som sammet (/plysch?).
Den finns i alla fall att beställa genom net-a-porter för 1495 (!) dollar. HÄR.

Mary-Kate och Ashley på LAX flygplats



Igår sågs Mary-Kate och Ashley på LAX flygplats. Dock inte tillsammans, utan Mary-Kate anlände flera timmar tidigare än Ashley. De flög från New York för att de nu idag ska signera Influence i Los Angeles! :) Ska bli roligt att se de bilderna imorgon sen! :)


Dagens Mary-Kate look


>>Att jag har uppdaterat bloggen mindre och senare de senaste dagarna, beror på att jag har mycket i skolan just nu. Och jag prioriterar det före bloggen, men det förstår ni nog :)

Mary-Kate´s glasögon från RayBan


Glasögonen som MK hade när hon åt lunch med Nate förra veckan kommer ifrån RayBan och kostar 120 dollar. De kan beställas HÄR :)

>>Angående Samantha Who? så vet jag inte riktigt om det är säsong 1 eller 2 som finns på Tankafett.se.. Bilden som finns när man trycker på ett av avsnitten är från den 2:a säsongen men det står att det är den första. Jag tror att det är säsong två eftersom att det finns 10 avsnitt och det är så många som visats, men jag vet inte. Någon som har laddat ner avsnitt 10 där MK är med? Jag ska titta och leta lite så kanske jag hittar någonstans man kan ladda ner det :)

Video: Mary-Kate och Ashley på Much Music i Toronto (2005)


Det fanns visst en video från det tillfället jag postade bilder från igår! :) Nämligen när MK och Ash gästade Much Music i Toronto 2005. Dock är det väldigt dålig kvalitet, men bättre än inget!
Tack Josefin! :)

Dagens Ashley look


Helt klart en favorit! :)

Ladda ner Samantha Who?


Parre kommenterade att Samantha Who? går att ladda ner på Tankafett.se :) Så ni som är intresserade av att se hela seäsong två kan kolla in det HÄR. Jag är dock så himla dålig på nedladdning och sådant, så alla siffror och bokstäver bara förvirrar mig.. Om den står E01-02 är det både första och andra episoden då? Det verkar ju som att 10:e avsnittet finns att ladda ner, men det visas ju imorgon? Haha ;)

Gamla bilder: Mary-Kate och Ashley på Much Music i Toronto (2005)


I augusti 2005 besökte Mary-Kate och Ashley Much Music i Toronto i Canada.
Jag älskar såna här bilder! Jag hade gärna sett en video från det här också, men jag tror inte att det finns tyvärr.. MK och Ash var i alla fall sjukt snygga här tycker jag! De var båda jättefina i håret, och det är kul när de matchar varandra lite med kläderna:) MK´s brillor är ju grymma också!


Mary-Kate Quiz!

I brist på nyheter och så, tänkte jag att ni kanske vill göra ett Quiz om Mary-Kate? Det finns att göra HÄR på TeamSugar´s hemsida, och det är 8 frågor.
Jag hade alla rätt, hehe! Såklart! :P Berätta gärna vad ni hade? :)

Mary-Kate på Samantha Who? ikväll!


>>Ikväll visas avsnittet av Samantha Who? där MK är med! Jag länkar dit man kan ladda ner det imorgon om jag hittar det! :)

Dagens Mary-Kate look


Mary-Kate i klänning från Dolce & Gabbana


På denna bilden ovan, som är från Mary-Kate´s photoshoot med Tank Magazine, har hon en klänning från Dolce & Gabbana på sig.
Den är väldigt maffig ju, och jag tycker den passar perfekt till stilen på bilderna MK tog! På hennes bild har de nästan fått den att se lite trashig ut, men jag gillar det! :)

Jag har förresten inte hittat bilderna från hela photoshooten, jag har bara de från tidningsuppslagen än.. Den ovan är den enda jag hittat dock.

Quote


"I really love old-school beauty. I love the twenties. I love the thirties. And I´m really simple. I don´t like to wear a lot of jewelry. I just have two necklaces on. People always talk of me wearing accessories, but lately I don´t wear really much."

-Ashley till Vogue 2006.

Mary-Kate på Proenza Shouler´s lanseringsparty



Mary-Kate var på ett lanseringparty för Proenza Shouler´s nya väskkollektion i torsdags. Det var anordnat av Barney´s New York, och hölls på Il Buco. Andra kändisar som var där var Chloe Sevigny, Vanessa Traina och Amy Greenspon.
Hennes klänning kommer just från Proenza Shouler, vad tycker ni om den? Jag är lite tveksam faktist.. Gillar inte färgen, och sedan tycker jag faktist inte att den satt så bra på henne. Men skorna är snygga!

Dagens Ashley look


>>Ledsen att jag inte uppdaterade bloggen igår, men jag kände att jag behövde en bloggfri dag.. :)

Mary-Kate & Ashley style: Mössor


Jag satte ihop lite bilder där MK och Ash har mössor på sig :) Har ni någon favorit bland dessa ovan?

>>Se bilden i större format HÄR.

Mary-Kate äter lunch med Nate i NY


Igår åt Mary-Kate och Nate lunch tillsammans på restaurangen Vini Spiriti i New York :) Lite ovanligt att se Mary-Kate på en uteservering.. Fast man kan ju samtidigt förstå att hon inte tycker att det är så kul.
Hon ser glad och söt ut i alla fall! Hoppas att hon och Nate har det bra tillsammans :)

Dagens Mary-Kate look


Mary-Kate på en "utställning" under valet

Mary-Kate har faktist aldrig riktigt pratat om vad hon tycker och tänker politiskt, så man kan ju undra lite om hon röstade på Obama eller McCain..
Igår kväll såg i alla fall ett antal bloggare henne tillsammans med Nate (som är konstnär) gå in på Gavin Brown galleriet i West Village, för att titta på en "utställning" under valet av Jonathan Horowitz med namnet "Obama '08'"

Den 'interaktiva utställningen' presenterade hundratals människor som tittade på CNN och Fox i ett rum fyllt med bilder på presidenter, med de som tittade på CNN på en blå matta, och de som tittade på Fox på en röd. När Obama tillslut var klar som vinnare, hängde Horowitz ett porträtt av Obama precis vid en på George Bush.
På övervåningen fanns ett mindre rum där olika kändisar inom konstvärlden var samlade. De tuggade på chili, drack öl och väntade på att resultatet skulle komma.
>Se bilder från detta HÄR.

Det låter som att det var en trevlig kväll! Jag tror att MK höll på Obama. Vad tror ni? Kul att han vann förresten! Hejade på honom ;)

Videos: Preview på Mary-Kate´s Samantha Who? avsnitt


Här är två nya preview videos från avsnittet av Samantha Who? som Mary-Kate är med i. Det visas nästa vecka, den 10:e november!
MK´s karaktär heter Natalie och hon är en "bad girl". Samantha kommer i kontakt med henne när hon jobbar med samhällstjänst som hon fått.
Mary-Kate ser jättesöt ut här :) Länkar dit man kan ladda ner det här avsnittet sen. Är det förresten någon som laddar ner avsnitten från den andra säsongen som går i USA nu?

Ashley nekar till bröllopsryktena


Ashley har nu förnekat att hon planerar ett bröllop med pojkvännen Justin Bartha (som jag skrivit om HÄR och HÄR).
"För att säga emot ett antal tidningsartiklar, är Ashley Olsen inte förlovad och ska inte gifta sig," sa Ashley´s rep. Nicole Caruso till People. "Ashley dejtar Justin Bartha, och de är jättelyckliga."

Vad bra att Ashley sa emot och klargjorde att detta inte stämmer, för oftast när rykten sprids och det inte kommer någon kommentar tror ju de flesta att det faktist stämmer. Jag är glad för Ashley i alla fall! Att hon är lycklig med Justin :) Sedan tror jag faktist att Ashley vill vänta med bröllop. Hon och Justin har ju trots allt bara barit tillsammans i sju månader.. Ash är nog klokare än att binda sig så tidigt.

Dagens Ashley look


Stillbilder från tv-intervjuerna

Tänkte att jag skulle posta lite stillbilder från Mary-Kate och Ashley´s tv-intervjuer :)

Hos Oprah Winfrey,

Ashley på Good Morning America,

Ashley hos David Letterman,

Mary-Kate hos Conan O´Brian.

Dagens Mary-Kate look


Ashley på WWW


Ashley är med på WWW´s hemsida, där de skrivit om vita blusar. Såhär skrev dem om Ashley:
"Vi gillar den lätta proffesionella looken Ashley åstadkom på signeringen för hennes bok, Influence, förra veckan då hon bar en dubbel-fickad Chloe blus uppknäppt över The Row´s Motorcycle pants (1700 dollar) och ett par grå mocka YSL Pumps." 

Jag tycker det är skitsnyggt med vita blusar! Väldigt enkelt, men passar till allting och går att bära på så många olika sätt :) Ashley matchade ju väldigt snyggt! Älskar skorna också!

Från Influence: Intervju med Karl Lager

Jag har hittat några urdrag från Mary-Kate och Ashley´s intervju med Karl Lagerfeld som finns med i Influence. Så jag översätter några saker :)

Om att han hatar långa och unga modeller..
KL: Nu för tiden börjar du modella för att du är ung. Nu är tjejerna sexton, sjutton, femton och ryska. De är som från en annan planet.
AO: De kan se väldigt bisarra ut!
KL: Jag hatar alla dessa långa kvinnor. De är alla som jättar.
MKO: Om jag bara kunde vara lite längre - det skulle göra mig glad!
KL: Du är en och femtioen. Är du längre än det?
AO: Vi är 160 cm.
KL: Oh, jag tror att mitt kontor sa att ni var 150cm eller något. Inte för att det spelar någon roll. Vad ni behöver är ett ansikte. Om ni har ett ansikte behöver ni inte längd eller en röst. Modeller vet det; det är därför de riktigt duktiga inte pratar så mycket.

..och manliga modeller
 KL: Jag gillar att jobba med modeller en längre tid. Ibland ändrar sig tjejer, men vissa jobbar jag med år efter år. Det är annorlunda med manliga modeller. Jag hatar att jobba med manliga modeller.
AO: Ah, män kommer och går.
KL: Och jag hatar att göra castings och att säga sådana saker som "nej, du är inte rätt" - det är hemskt att säga till någon. Jag gör aldrig castings. Andra gör dem och sedan ser jag resultatet av castingen. Det är förödmjukande för modellerna.

Prat om barn:
KL: Vill ni gifta er? Barn? Två perfekta mammor, ja?
[Mary-Kate och Ashley tittar på varandra]
KL: Ah! Oroa er inte, ni har tid. Ni är unga. Vill ni inte gifta er?
MKO: Jag känner inte att jag behöver gifta mig. Men Ashley vill ha barn. Jag blir en perfekt moster eller gudmor.
AO: Till mitt barn.
KL (till Ashley): Planerar du?
AO: Nej, jag har inte ens en pojkvän. Man måste planera det först, eller hur? Klura ut det först?
KL: Om du får en pojkvän betyder inte det det. Idag kan du ha en baby först! Om du vill. Jag har aldrig gillat hela iden med familjer alls. Om det är en kvinna - är det mer kul för kvinnan!

Det ska bli roligt att läsa hela den här intervju och alla andra också såklart! :)

Annat: Dagens låt


Sara Bareilles - Love Song

Musikvideon gick inte att ta, så se den HÄR.

Ashley i klänning från The Row


Den svarta klänningen som Ashley hade när hon gästade David Letterman, kommer från The Row. Den kostar 525 dollar och går att beställa från Barneys New York HÄR.

The Row har verkligen snygga kläder! Väldigt enkla men som sagt snygga :) Synd att det är så dyrt bara.. Titta gärna på de andra plaggen från The Row som finns på Barneys HÄR.

Dagens Ashley look


>>Jag la in två bilder till på MK ock Nate från Halloween partyt i det HÄR inlägget :)

Gamla bilder: Mary-Kate och Ashley gästar MTV TRL (2004)


År 2004 gästade Mary-Kate och Ashley MTV på programet TRL. De var då 18 år. Tycker att de här bilderna är så söta på dem! De ser så glada ut! Håller ni inte med? :)
Tyvärr tror jag inte att det går att hitta någon video från det här.. Hade varit roligt att se.


Mer info: Ashley och Justin är förlovade?!

Ni kommer säkert ihåg det HÄR inlägget där jag skrev om att Ashley och Justin har förlovat sig och planerar ett bröllop.. Jag har hittat lite mer info:

Även om det inte är säkert att Justin faktist friat till Ashley, är bröllopet planerat till nästa sommar på den franska rivieran. Hon planerat att det ska vara ett frikostigt, elegant och förvånande tacoinspirerat bröllop.
"Hon vill att vigseln ska ske under ett tak av exotiska vita blommor medan solen går ner bakom henne vid det superexlusiva Hotel du Cap Eden Roc. Den platsen är för de obeskrivligt rika och de tar bara emot kontanter - inga kreditkort." sa National Enquirers källa.
Ashley kommer att betala 150 000 dollar för ett privatplan som hennes familjemedlemar och vänner ska flyga med, och sedan ytterligare 400 000 dollar för tre nätter med en deluxe överenskommelse för dem. Blommorna, som Moe´s Flowers i West Hollywood ska stå för, blir till ett pris av 100 000 dollar, och Ashley kommer även betala 100 000 dollar för en middag med tacos, enchiladas och guacamole från den mexicanska restaurangen Dos Caminos i New York.
En annan källa sa: "Ashley vill också att några av sina favoritgodisar, som är Twizzlers, Tootsie Rolls, Sour Patch Kids och Sour Worms, ska vara utspridda i reseptionen för gästerna att tugga på."

Jag vet inte om det här bara är påhittat eller pm det verkligen stämmer?! Det är ju väldigt mycket detaljer (och mycket pengar!), så tänk om Ashley faktist ska gifta sig!? Så himla roligt i så fall! :D Hon och Justin kanske känner sig så lyckliga ihop att de vill gifta sig! Bara de inte gör något "förhastat". Vad tror ni egentligen?


Mary-Kate på Halloween partyt 'The Day of the Dead'


Mary-Kate var på ett Halloween party nu i helgen! Hon och hennes kompis var på partyt The Day of the Ded som var anordnat av Somer, Quirarte, Kliegman och Creed, hehe.. 
De var utklädda till sol och måne? :P Ser ut så iaf! Mary-Kate såg söt ut! :)



>>Jag la in två bilder till. Killen i vitt är ju Nate som ni kanske ser :) MK har satt i löshår också! Like it?

Dagens Mary-Kate look


Quote


"I didn´t know that I actually loved acting and that it was what I wanted to do until I got to step away from it and make the choise myself. When I went away to college, I went back and studied acting and realised that I just want to be challenged."

-Mary-Kate till Tank Magazine november 2008

Bilder från MTV TRL


Jag hittade den här bilden/bildera som är från när MK och Ash gästade MTV TRL år 2004! Så söta! :)
Jag kom på nu att jag kan posta alla bilder från det tillfället, men det gör jag imorgon. Look forward to that! :)

Fler stillbilder från Samantha Who?


Här är lite fler bilder från MK´s gästinhopp i Samantha Who?. Hennes avsnitt sänds den 10 november :)
Mary-Kate ser jättesöt ut!


Dagens Ashley look


Video: Mary-Kate hos Conan O´Brian


Igår kväll gästade Mary-Kate Conan O´Brian, och här ovan är videon från det :)
Man ser det inte så bra, men hon hade ett par röda skor till den svarta känningen. Snyggt!

Det var roligt att få se lite olika tv-intervjuer med MK och Ash! :) Här under har jag länkat till alla för er som kanske har missat alla videos:
*Mary-Kate och Ashley hos Oprah Winfrey (där part 2 tyvärr är borta.. tråkigt!) HÄR fick de intervjua varandra också.
*Ashley på Good Morning America
*Ashley hos David Letterman
Och så MK hos Conan O´Brian här uppe, som var den sista för den här gången :) Tycker alla intervjuer har varit bra! De har ju verkligen gjort reklam för Influence!
Ashley´s hos Letterman eller den hos Oprah tycker nog jag var bäst :) Vilken tycker ni?

Fler bilder från Influence

Jag har hittat lite fler bilder som är scannade från Influence! :) Roligt roligt!
Har någon av er beställt Influence än, och kanske fått hem den? Den går som sagt att beställa på adlibris HÄR. Jag skulle faktist beställa den tidigare idag men då gick det inte eftersom att jag är under 18, så jag ska prata med någon av mina föräldrar. För hoppningsvis kommer det inte dröja allt för länge innan jag beställer den:) För er som kanske inte vill ha den själva är det ju en perfekt julklapp! Jag skulle bli jätteglad för en sån present :) Mycket roligt med privata bilder och intervjuer och annat!





Annat: Dagens låt


Aimee Mann - Pavlo´s Bell

>>Jag la in fler bilder i det HÄR inlägget.

Mary-Kate i brittiska Tank Magazine










Mary-Kate är med i det nya nummret av den brittiska tidningen Tank! Lite annorlunda bilder, men jag gillar dem! Det var snygg styling, och MK ser riktigt bra ut! Läs gärna intervjun :) Jag postar såklart photoshootbilderna sen när jag hittar dem!
Vad tycker ni om bilderna?

>>Om ni vill läsa den första texsidan i större format kan ni göra det HÄR :)

Dagens Mary-Kate look


>>Jag har uppdaterat det HÄR inlägget med mer information om bilderna, och det HÄR inlägget med nya bilder utan taggar :) Spana gärna in det!

RSS 2.0