Fler bilder från New York Times




Förutom den här bilden som jag postat tidigare, finns dessa bilder från Mary-Kate och Ashleys photoshoot med New York Times:) Den andra och den tredje bilden är samma, bara att den är olika mycket inzoomad och redigerad.

Star Magazine om Mary-Kates viktuppgång


Star Magazine har skrivit en artikel om Mary-Kate, där de påstår att hon gått upp i vikt efter att hon sett lite rundare ut än vanligt på bilder då hon var ute i New York nyligen. Detta kan vara tecken på en massa olika saker; jet-lag, trötthet, sjukdom, dålig kameravinkel men ja, även viktuppgång.

Star har såklart valt att skriva om viktuppgång. Enligt tidningen väger Mary-Kate nu 59 kg, 9 kg mer än vad hon brukar. De menar att hennes överdrivna festande tar skada på hennes kropp. Stor alkoholkonsumtion kan orsaka viktuppgång, dålig hy och att man svullnar upp.
Hur som helst tar Mary-Kate uppenbarligen tag i problemet. "Mary-Kates viktuppgång gör helt klart att hon flippar ur," säger en källa. "Det kom som en chock för alla, ingen trodde att hon kunde gå upp så mycket i vikt! Men nu försöker hon lösa problemet genom att dra ner på festandet, så hon är snart back on track."

Okej att Mary-Kate kanske har gått upp lite, men so what?! (9 kg tror jag förresten inte att hon har gått upp..?) Jag väntade bara på att en sån här artikel skulle dyka upp, och det förvånar mig inte ett dugg att det är Star Magazine som skrivit det! Jag förstår verkligen inte hetsen kring vikt och kändisar, det är så uttjatat.. Blä.

>>Det är rätt svårt att läsa artikeln, men tryck på bilden för att se den större.

Dagens Ashley look


Mary-Kate & Ashley style: Öron från Maison Michel


Öronen som Mary-Kate och Ashley hade på öppningscermonin av det nya köpcentret i Tokyo, kommer från Maison Michel som är en fransk designer. Öronen var en del av hans kollektion för hösten 2009.
Ashleys är ett Mickey Mouse Ears Lace Hair-band och finns här för 295 euro. Mary-Kates finns här, och det är ett Rabbit Ears Lace Hair-band. Även dom kostar 295 eoro.
Vad tycker ni om öronen?:)

Mary-Kate och Ashley på en öppningscermoni i Tokyo




Igår var Mary-Kate och Ashley på en öppningscermoni för ett nytt varuhus som ska öppna i Tokyo, där en The Row-butik kommer finnas!
Både Mary-Kate och Ashley körde på solglasögon och diadem med öron på! Annorlunda, men kul! Jag gillar det:) Ashley hade en knälång svart klänning från The Row, en beige kappa över det och hennes Prada skor. Glasögonen kommer från Ralph Lauren. Jag gillar väskan också! Mary-Kate hade en svart långärmad klänning med lite vorlanger och även hon skor från Prada. Vad tycker ni om deras outfits? Det är nästan lite Lady Gaga över det hela med öronen och glasögonen!:)

Mary-Kate och Ashley landar i Tokyo!









Olsens Obsessive

Mary-Kate och Ashley är i Tokyo!:) Bilderna är från i fredags då de landade på Narita International Airport i Chiba. De verkade inte alltför glada över alla paparazzis, men det är ju fullt förståeligt efter en så lång resa.
De är i Tokyo för att promota The Row (bilder i nästa inlägg) som öppbar en butik i Shibuya nästa vecka!

Mary-Kate och Ashleys outfits på Holt Renfrew


Mary-Kate:
-Skor från Miu Miu, 750 dollar här
-Örhängen från Elizabeth & James

Ashley:
-Tröja från The Row(?)
-Shorts från Elizabeth & James, 245 dollar här (svart)
-Skor från Prada, 720 dollar här
-Ring från Elizabeth & James

>>På Shopbop har de förresten rea på lite smycken från Elizabeth & James, kolla här.

Mary-Kate och Ashleys outfits på Much on Demand


Mary-Kate:
-Kappa från Elizabeth & James, 495 dollar här
-Skjorta från Elizabeth & James, 264 dollar här
-Skor från Prada, 482 dollar här (rea)

Ashley:
-Byxor från Elizabeth & James herr
-Skor från Prada, 720 dollar här

Vems outfit gillar ni bäst?:)

Mary-Kate och Ashley ute i Toronto



Olsens Obsessive

Här är Mary-Kate och Ashley ute i Toronto. Det var tidigare/senare samma dag som de besökte Much on Demand:)

Mary-Kate och Ashley går till Holt Renfrew-eventet i Toronto




Här lämnar Mary-Kate och Ashley troligtvis sitt hotell i Toronto för att gå till eventet på Holt Renfrew där de promotade Elizabeth & James.

Video: Mary-Kate och Ashley på Much On Demand


Nu finns videon frå Much Music att se! Det går tyvärr inte lägga in den på bloggen, så jag länkar. Just nu finns de (det är tre delar) på startsidan under What´s New & Hot. Annars går det klicka sig in på Shows och sen Much on Demand och där finns det också:)
Jag ska titta på intervjun nu!:)

Mary-Kate och Ashley i New York Times


Idag publicerade The New York Times en artikel om Mary-Kate och Ashleys framgångar som seriösa designers. Det står om utvidgningen av The Row, de osannorlika framgångarna i dimman av lågkonjunkturen och hur de har fått en kändislinje att gå runt i en industri som är mätt på just sådana.

Både Elizabeth & James och The Row är väntade att växa snabbt det kommande året. Dessa framgångar har fått experter inom industrin både häpna och förvirrade, men alla; köpare, kritiker och andra designers har en enorm respekt för vad Mary-Kate och Ashley har gjort.
De har byggt upp inte bara en, utan två framgångsrika klädlinjer, märkta med deras namn, som inte bara lockat kunder som är stora fan av tvillingarna.

"Kunderna som köper kläderna vet nästan aldrig att vi är inblandade," säger Ashley.

Butiksägare håller med: "Jag tror inte någon egentligen bryr sig om att det är Mary-Kate och Ashley´s kollektion," sa Julie Glhart från Barneys New York. "De köper det för att de gillar det."

Det var en jättebra artikel, ni kan läsa hela här. Bilden här ovan är också tagen för artikeln, I like it! De ser väldigt seriösa oh proffisionella ut hehe! Tryck på bilden för att se den lite större.

Mary-Kate och Ashley på Much on Demand i Kanada!









Igår var ju Mary-Kate och Ashley på Much Music´s Much on Demand i Kanada! Jag har inte sett någon vdeo än, men postar det när jag hittar den!:)
Mary-Kate och Ashley såg jättebra ut här! Speciellt Ashley måste jag säga, hon strålar! Älskar hennes page! Hon hade på sig ett par grå lösa byxor som hon rullat upp lite där nere, med en rosa istoppad blus. Till det hade hon samma skor som här, och de kommer från Prada. 
Mary-Kate såg också bra ut i en stor kavaj med en vit och grå-randig skjorta under, båda från Elizabeth & James. Ett bälte i midjan och hennes Pradaskor i ormskinn. Det ska bli väldigt kul att se videon sen!

De gick genom någon dörr ut till alla fans som stod där, och så svarade de på lite frågor. Här nedan är tre bilder tagna av ett fan:

Video: Ashley med i reklam för Fashion´s Night Out


Ashley är med några korta snuttar här i en reklamvideo för Fashion´s Night Out där Mary-Kate och Ashley ska vara bartenders på Barneys!:)
Jag gillar videon! Kul med många kända ansikten:) Ashley såg jättebra ut också!

>>Videon verkar visst inte funka.. Ska se om jag kan lösa det!:)

Dagens Mary-Kate look


>>Jag la in två bilder till i inlägget nedan!

Mary-Kate och Ashley promotar Elizabeth & James i Toronto






Igår var Mary-Kate och Ashley på Holt Renfrew i Toronto, Kanada, för att promota deras linje Elizabeth & James. Holt Renfrew har sålt Elizabeth & James tidigare, men de säljer nu också herrkläderna som är nytt för linjen nu i höst.
Kul med ett nytt event! Jag tycker båda såg jättesnygg ut här! Ashley i ett par vita shorts och en stickad tröja som jag tror är från The Row, snyggt! Älskar skorna också! Mary-Kate hade en siden"kavaj" med ett bälte i midjan och de här Miu Miu-skorna fast i en version med klack. Också snyggt!:)



>>Jag la in två bilder till!

Quotes från Marie Claire


"I think you´re either born with a sense of style or you´re not. And we love fashion."
-Om hennes och Mary-Kates sinne för mode

"I don´t know if I´ll be running this collection forever. A couple of years from now I´m sure I want to do something else, and I´m not going to shy away from that. What if I just want to go build furniture? What if I just want to be an artist, of if I want to go bck to acting? Which is not in the cards, but if I wanted to do that?"
-Om framtiden

"I swear to you, it´s brought out this whole new thing in me. I can be a very serious person and I take my job very seriously, but at the end of the day, I need a break."
-Om Wii-spelet Rock Band som hon spelar minst två timmar varje kväll.

Det finns många bra quotes från Ashleys intervju med Marie Claire, men här ovan är tre jag gillade:) Här har jag postat en tidigare också.

Mary-Kate och Ashley på Much Music i Canada imorgon!

Mary-Kate och Ashley ska göra ett andra besök på Canadas Much Music, för imorgon ska de vara gäster på MuchOnDemand!

De kommer att prata om deras intresse för design, Elizabeth & James Fall 2009 som inkluderar en kollektion med damkläder, en med herrkläder och även en skokollektion, och de kommer att besvara frågor från livestudions publik. 
De kommer också att prata om Mary-Kate´s kommande skådespelsprojekt och deras personliga stil.

Gud var roligt! Ska bli väldigt kul att se videon sen, tydligen kommer den upp på Much Music´s hemsida dagen efter:) De var på Much Music i Canada senast 2006, men jag kan inte minnas att jag sett någon video ifrån det tyvärr.. Ska se om jag hittar det, annars kan jag posta lite bilder!

Dagens Ashley look


>>Tydligen är Mary-Kate också med i det här projektet! Missade det, hehe, men har ändrat nu:)

Ashley style: Lila väska i mocka från Hérmes






Mary-Kate i senaste Star Magazine


Länge sedan MK eller Ash var med i någon skvallertidning, men nu är Mary-Kate är med på en sida i senaste Star Magazine. Tryck på bilden för att se den i större format!

Mary-Kate och Ashley ska medverka i stort projekt av AnOther Magazine!

AnOther Magazine ska para ihop 28 designers som förändrat mode de senaste 20 åren med 28 kvinnor som definerade stil under samma tidsperiod. Listan med kvinnor och designers är en salig blandning av mode och olika stilar. En bild av varje par ska tas, och den ska vara en symbol för en speciell tid inom mode.

Jefferson Hack, chefredaktören av AnOther, tror att det här projektet är viktigt för att fira de senaste 10 årens mode. Till Dazed Digital sa han:
"Vid slutet av det här årtiondet ska det firas hur långt design och mode har kommit, för alla fantastiska nya röster som har dykt upp och 'the reinventions' som har undgått vissa. Jag är överlycklig att så många ofattbara kvinnor medverkade i det här projektet; en chans att resa sig över de nuvarande ekonomiskt skadade tiderna och ge mode den riktiga kreativiteten det förtjänar."

Några av de designers som medverkar är Alaia, Calvin Klein, Marc Jacobs, Stella McCartney och Versace. Några av kvinnorna är Ashley och Mary-Kate, Blake Lively, Eva Mendes, Diane Kruger, Winona Ryder och Tilda Swinton.
Fyra olika tjejer ska pryda fyra olika omslag av tidningen, och de är Natalie Portman, Kate Moss, Katie Holmes och Vanessa Paradis. Alla som medverkar och omslagen kan ni se här!
Nummret kommer ut i amerikanska butiker 17 september. Listan med vilka par det blir har inte släppts ännu, men det gör den snart!

Gud vad spännande! Det ska bli riktigt kul att se vilka de parades ihop med! Jag undrar vilka..? Vad tror ni? Antingen några designers de ofta bär kläder av, tex Calvin Klein, men det skulle också kunna bli någon helt oväntad. I vilket fall var det bara stora kända designers med, så jag tror nog det blir bra! Ah, jag längtar tills vi får se bilderna!
Jättekul för Ashley att hon får medverka i lite såna här projekt! Det är nog det sättet att synas i media på som passar henne bäst. Projekt där det finns en tanke bakom:)

>>Mary-Kate skulle visst vara med också, hehe!:) Kul!

Mary-Kate och Ashley på John Stamos Twitter


I fredags postade Full House-kollegan John Stamos den här söta bilden på Mary-Kate och Ashley på sin Twitter. Han skrev: "only cause it’s friday – how much you think those mickey hats are worth now…"

Jaa.. Vad tror ni? Hur mycket är hattarna som MK och Ash har värda idag?:P

Ashley ska medverka i en diskussion om mode i framtiden!


92nd Street Y i New York ska ha en del diskussioner angående konst- och design den här hösten.

Den 21:e oktober, ska Ashley vara med och prata om "The Future of Women´s Fashion"! Hon ska sitta i en panel tillsammans med Liz Claiborne, Isaac Mizrahi och Washionton Post-journalisten Robin Givhan. Panelen ska ledas av Glamoure´s chefredaktör Cindi Leive.

Eventet kommer att äga rum på The Kaufmann Concert Hall på 1395 Lexington Avenue, klockan 8 på kvällen. (Biljetter finns att köpa för 27 dollar om någon skulle råka befinna sig i New York då!)
Diskussionen kommer att fokusera på hur modets roll i kvinnans liv ändras, den nuvarande situationen med kvinnor i ledningen av modeindustrin, "Michelle Obama-effekten", hur kvinnor ändrar sättet att shoppa på mm.

Det här låter riktigt intressant tycker jag! Kul att Ashley får vara med på såna här saker! Hoppas att det kommer någon video eller så från den här diskussionen, för det skulle jag gärna se:)

Dagens Mary-Kate look


Mary-Kate ute i New York





De här bilderna är från i torsdags då Mary-Kate var ute i New York. Det ser ut som att det skulle kunna vara vid hennes lägenhet:) Här ser man tydligare att hon kanske gått upp lite, men jag tycker hon ser bra ut!

Mary-Kates skor


De här bruna sandalerna med stenar i olika färger på som Mary-Kate hade häromdagen, kommer från Miu Miu. De finns att köpa på Barneys, här, för 650 dollar. Vad tycker ni om dem?:)

Gamla bilder: Ashley lämnar en kontorsbyggnad (2007)





Jag fick ett önskemål om att publicera fler bilder från det här tillfället, och här ovan är alltså några. Det är inga bra bilder tyvärr, och de är taggade.. I vilket fall är de från maj 2007 då Ashley lämnade en kontorsbyggnad efter att ha besökt sin rep. i LA.
Hon har en väldigt enkel och snygg outfit här! En svart tröja, svarta tajta jeans och ett par blå leopardmönsrade Louboutins. Till det hade hon Chanelglasögonen och hennes Fendi väska. Snyggt!

Dagens Ashley look


Mary-Kate och Ashley ska medverka under Fashion´s Night Out som bartenders!

Den 10 september ska den världsomfattande modegemenskapen samlas för ett av de största events mode någonsin skådat. Fashion´s Night Out är ett stort globalt initiativ skapat för att upprätta säkerhet hos konsumenter och för att fira ungt, nytt och kreativt mode. 

Den 10 september, då det stora eventet äger rum, kommer fyllas av storbildsskärmar, musikframträdanden, en massa kändisar, makeovers med mera. 

Mary-Kate och Ashley kommer att vara delaktiga i detta stora event. De är planerade att vara bartenders på Barneys! Medverkande på Barneyseventet kommer också att vara Alexander Wang som ska ge runwaylektioner, Juan Carlos Obando som ska lära ut salsa och det kommer att vara en speciell visning för Rodarte. Rag & Bone, Waris Ahluwalia, Narciso Rodriguez, Proenza Shouler, Isabel Toledo och Thom Browne kommer också att vara där. 
På Fashion´s Night Out´s hemsida kan man läsa om allt som händer och var, för det är inte bara i New York det händer grejer! Kika gärna in där:) 

Det här tycker jag låter som ett jätteroligt initiativ! Spännande att MK och Ash ska vara bartenders! Det lär ju bli långa köer hehe:P Ska bli kul att de bilder och så från det här!:) 

Mary-Kate lämnar ett yogapass i Soho





Äntligen lite nya bilder! Här lämnar Mary-Kate ett yogapass i Soho som hon var på igår. Hon ser lite annorlunda ut på något sätt. Det kan vara en osmickrande bild bara, men på den andra bilden ser hon nästan ut att ha gått upp lite, eller vad säger ni? Men som sagt, det kanske bara var en dålig bild för jag tycker inte att hon ser större ut på de andra bilderna..? 

>>Nu har jag försökt ladda upp alla scans från Marie Claire på min gamla dator där det inte är några problem med blogg.se, och det funkar inte. Måste vara att de är så stora eller något.. Ni får helt enkelt läsa intervjun och så på Olsensobsessive, här

Taylor Momsen i Elizabeth & James


Här är Taylor Momsen förra veckan då hon var på plats i Brooklyn för att spela in nya scener till Gossip Girl. Den lila klänningen är från Elie Saab, och till den hade hon ett par skor från Elizabeth & James! Det är ett par Elastic Wedge Sandals, och finns här för 325 dollar.
Jag älskar de här skorna! De snyggaste från höstkollektionen enligt mig:) Taylor såg jättesnygg ut också! Hennes hår är grymt snyggt nu:)


Elizabeth & James: Love Letter Tee

Hittade den här t-shirten från Elizabeth & James på Bloomingdales. Det är en kärleksdikt skriven av Mary-Kate och Ashley på:) Kika närmare på den här! Det går att läsa lite av den i början om man zoomar in, men sen blir det lite krångligare då texten är en bit bak på ryggen och tyget veckar sig och så, men jag tycker den är fin! Den kostar 95 dollar, och ni kan köpa den på den sidan jag länkade till längre upp:) 

>>Jag har alla scans från Marie Claire nu, men de går inte ladda upp! Jag vet inte om det är för att filerna är för stora eller så, men jag har aldrig haft det problemet förut! Ni som använder Mac och bloggar på blogg.se, använder ni Safari eller Firefox? Har ni några problem med uppladdning av bilder? 

WWW: Handväskor till hösten

Who What Wear har skrivit lite om vad Mary-Kate, Leighton Meester, Kate Moss och Kate Bosworth skulle välja för typ av handväska nu till hösten. Såhär har de skrivit om Mary-Kate: 

"Som trogna följare av Mary-Kates klädval har vi märkt att modeentusiasten inte är rädd för lite tuffa detaljer. Oavsett om det är en hård Balenciagastövlett eller ett nitat bälte från Matthew Williamson for H&M, använder den lilla trendskaparen ofta spännen, metallringar och andra spikliknande detaljer till hennes dagliga utstyrslar. Hittills har hon alltid klarat av att bära dessa downtown-detaljer, och det var därför vi tyckte att Yves Saint Laurent´s Sac Y-Rock Bag (1895 dollar) skulle bli Mary-Kates nästa val av väska. De platta silvernitarna ger IT-väskan en bikerchic look i kontrast till den hittills underskattade stilen med de enkla dubbelhandtagen. Vill du fortfarande göra en investering är Tory Burch´s Studded Satchel (595 dollar) ett bra val. Den har en liknande kompakt modell och något fräcka accenter i form av guldiga pyramidformade nitar."

Dagens Mary-Kate look


Ashley


Olsens Anonymous

>>Idag började jag skolan vilket en del av er säkert också gör nu snart. Jag började i ettan och ska läsa det naturvetenskapliga programet. Det jag ville kommer till är att jag inte är säker på hur mycket tid över till bloggen jag kommer ha nu framöver. Troligtvis kommer jag hinna med bloggen nästan som vanligt, men de dagar jag inte gör det kommer jag inte förklara mig och så. Jag kommer alltså uppdatera när jag har tid över. Jag vet att det kommer perioder som är jobbigare än andra men det är jag inställd på! Ni som går i skolan vet troligtvis hur det är? Ni har kanske inte alltid tid att sitta vid datorn så mycket..? Eller?;)
Jag hoppas i alla fall att ni förstår och att ni fortsätter läsa min blogg som vanligt!:)

Quote

"Mary-Kate and I are very aware of trends and style, but at the end of the day, we don't even think twice about it. It's just, What do I feel like wearing today, and how do I want to put it together?" 

-Ashley till Marie Claire september 2009

Sneak Peak: The Row Resort 2010

De här bilderna har läckt ut och de ska vara från The Row´s Resort 2010-kollektion! Tydligen har The Row en ny Creative Director, Alex Hawgood, och han har varit med i skapandet av denna Look Book. De valde en mörk modell, och hon heter Ataui Deng. 
Jag tycker det blev jättebra! Kläderna framhävdes väldigt bra på en mörk modell:) De kör också vidare på samma stil: klassiskt, stilrent med mycket basplagg. Jag ser fram emot att få se fler bilder från den här kollektionen, och så att The Row´s hemsida kommer igång snart!:) 
Vad tycker ni om det vi har fått se av Resort 2010-kollektionen hittills?

Mary-Kate och Nate festade på The Jane Hotel i helgen

People.com såg Mary-Kate med pojkvännen Nate Lowman på The Jane Hotel i helgen. Det nya heta utestället lockar många kändisar, och samtidigt som Mary-Kate var bland annat hennes vän, The Beautiful Life-stjärnan, Mischa Barton på plats. 
Enligt ett vittne var Mary-Kate och Nate som fastklistrade, och dansade, drack, skrattade och hånglade hela kvällen.

Dagens Ashley look


Nytt från Elizabeth & James på Shopbop

Shopbop.com har fått in lite nyheter från Elizabeth & James höstkollektion. Här nedan är några plagg och lite nya smycken. Jag tycker det är fina saker! Armbanden gillar jag:) Enkla och fina!
De har också fått in fem exklusiva plagg i olika neonfärger. De är tydligen också en del av höstkollektionen, men de såg vi ju ingenting av bland kampanjbilderna? Måste vara att det är något exklusivt utöver den vanliga kollektionen. Det är i alla fall plaggen nedan.
Ni hittar allting, plus en massa annat, här!

Bilder på Ashley

Här är två bilder som inte publicerats tidigare. Jag vet inte exakt när de är tagna, men det kan vara backstagebilder från en fotografering av en portfolio till The Row. Det är heller inte säkert att det är Ashley, men det tycker jag det ser ut som! Eller vad tror ni?:) 

>>Se den första bilden större här!

Gamla bilder: Ashley på Fendi´s Halloween Party (2005)

2005 var Ashley på ett Halloweenparty som Fendi ordnade. Jag tycker hon var väldigt snygg häri en enkel svart klänning, armband och en väska från Fendi såklart! Älskar håret!:) 

Dagens Mary-Kate look


Mary-Kate och Ashley på dubbeldejt med Nate och Justin

Page Six rapporterar att Mary-Kate och Ashley hade en trevlig dubbeldejt häromkvällen. 

Mary-Kate och hennes konstnärspojkvän Nate Lowman sågs på Strip House tillsammans med Ashley och hennes Justin Bartha. 
De firade Justins födelsedag, och avslutade kvällen på The Jane Hotel, där "Mary-Kate och Nate hånglade och kittlade varandra som 5-åringar," sa deras källa. 

Källan berättade också att paren avslutade kvällen kedjerökandes på hotellets privata balkong till 4 på morgonen. 

Kul att de kan umgås alla fyra!:) Skulle vara kul om det kom några nya bilder nu snart också! Det var ett tag sedan;) 

Rumi i Elizabeth & James

Rumi, tjejen som driver bloggen Fashiontoast.com, hade nyligen på sig ett par örhängen från Elizabeth & James! Det är dessa: http://www.shopbop.com/trinity-dagger-earrings-elizabeth-james/vp/v=1/845524441843883.htm?folderID=2534374302155490&fm=browse-brand-shopbysize, Trinity Dagger Earrings, och de är på rea på Shopbop. 136.50 dollar kostar dem:) 
Vad tycker ni om dem?:) 

>>Jag kan inte klistra in några länkar! När jag markerar texten och sen trycker på Skapa länk kommer bara en vit ruta upp.. Hjälp?

Annat: Bloggen 2 år!


Idag är det två år sedan jag startade den här bloggen om Mary-Kate och Ashley! Det har gått otroligt fort, men jag tycker det är lika roligt fortfarande! Och det är just därför jag driver den här bloggen, för att det är kul! 
Jag hoppas att ni läsare hänger kvar här och fortsätter kommentera, för då har jag inte planer på att sluta än på ett tag hehe:) 

>>Jag har precis bytt ut min gamla sega dator mot en Mac Book och jag har inte hunnit vänja mig vid den än. Det är mycket nytt att lära sig, hehe! Sen har jag inga bilder kvar heller, eller jo mina privata men inga på MK och Ash osv. Jag har fortfarande möjlighet att föra över alla men jag tror nog inte jag ska det. Kan vara skönt att börja om på nytt, för jag hade mycket onödigt! Men så länge tills det kommer lite nytt om tvillingarna sitter jag nog och pillar lite med datorn!:D Tips och sånt från er med Mac mottages gärna!

Update: Tips på bildredigeringsprogram?! Något enkelt, gratis.. Inte photoshop alltså:) 

Ashleys Marie Claire omslag


September 2007

September 2009

Ashley har prydit omslaget av Marie Claire två gånger som ni kan se:) Vilket av omslagen gillar ni bäst?
Jag själv gillar det första bäst! Jag älskar hennes hår och sminkning där, och så är det väldigt snygga färger på omslaget. Det är kul att hon har fått pryda septemberomslaget två gånger nu! Det är trots allt en stor tidningsmånad där mycket höstmode och annat visas upp!:)

Dagens MKA look


What Would She Wear: Scarlet Johansson


Jag hittade det här kollaget på WWW, där de har satt ihop lite prylar som påminner om Scarlet Johanssons stil! Och skorna, som är ett par Open-Toe Ankle Boots, kommer från Elizabeth & James höstkollektion:)  Såhär skrev dem om skorna:

"Scarlet Johansson är känd för sin förföriska stil och hennes föråmga att ha på sig vågade modeplagg på ett seriöst sätt. Det är alltså utan tvekan vi tycker dessa underklädesinspirerade stövletter från Elizabeth & James skulle passa perfekt för skådespelerskan/sångaren. Den vassa, metalliska spikklacken ger skon en snygg kontrast till den söta spetspanelen och den skulle matchas snyggt med en enkel klänning eller till och med ett par stuprörsjeans!"

Gamla bilder: Mary-Kate går till en fest i Hollywood Hills (2007)





De här bilderna är från september 2007 då Mary-Kate var påväg till en fest i Hollywood Hills. Killen hon går med heter Carlos Lopez, och är en god vän till henne. Han är också vän till Nicole Richie, Mischa Barton, Lauren Conrad mfl.
Jag gillar det MK har på sig här! Nagellacket och smyckena gillar jag, och sen tycker jag att skorna är väldigt coola! På henne då hehe:) Vad tycker ni om skorna?

Dagens Ashley look


>>Har lite på gång nu de närmaste dagarna, och kommer inte kunna uppdatera förren tidigast på söndag kväll.

Ashleys Marie Claire Photoshoot








Här är Ashleys photoshoot för Marie Claire som hon pryder omslaget av nu i september! Jag älskar bilderna! De var inte alls som jag trodde de skulle vara efter att ha sett första bilden (se nedan). Jag älskar miljön som bilderna ovan är tagna i, och de känns sådär gammeldagsa och vackra! Ashley ser jättebra ut:)
Det ska bli kul att se vilka bilder de valde till tidningen och så sen när någon scannar sidorna! Intervjun kan ni läsa på Marie Claires hemsida, här. Det är inte hela, men den kommer:)


Annat: Dagens låt


Empire of the Sun - We are the People

Ashley i septembernummret av Marie Claire!



bilder: Olsens Obsessive

Ryktena om att Ashley skulle pryda omslaget av septembernummret av Marie Claire, stämmer!:)
Tidningen menar att Ashley kommer att avslöja en del hemligheter. Det är två år sedan hon var med i Marie Clarie, och under de två åren har hon hunnit ändras väldigt mycket. Idag är hon en framgångsrik affärskvinna och modedesigner med många projekt pågång hela tiden. Ser fram emot att läsa intervjun!
Tidningen kommer tydligen ut i butik den här veckan, så snart får vi nog se de andra bilderna också:) Bilden ovan var snygg, men känns lite stel kanske.. Ska bli kul att se de andra bilderna som sagt! Vad tycker ni om omslaget?:)

Ashley i Harper´s Bazaar september(?) 2009!





Jag har hittat de här nya bilderna på Ashley och uppgifter om att de är från Harper´s Bazaar! I övrigt är det samma bilder som i Hamptons Magazine som Ash var med i tidigare i sommras.
Jag väntar på mer info om det här, för Harper´s Bazaar borde väl inte ha bilder från samma photoshoot som Hamptons? Och samma omslag? Och kommer det någon ny intervju med Ashley? Hm..

Dagens Mary-Kate look


>>Igår visades Mary-Kate och Ashleys film It Takes Two (Två ska man vara) på Tv4. Jag hade tänkt tipsa er om det innan jag åkte, men hann aldrig på morgonen.. I alla fall, var det någon av er som såg den? Eller har sett den tidigare kanske? Jag har inte sett den. Har knappt sett några filmer med MK och Ash:P Inte Full House heller.. Jag har sett Holiday in the Sun, Switching Goals och New York Minute. Sen har jag sett några avsnitt av So Little Time. Och jag vet ärligt inte om de var något att hurra för hehe;) Såg dem bara för att det var just MK och Ash. Men de är säkert uppskattade av yngre!
Vilka filmer/serier med Mary-Kate och Ashley har ni sett?:)

Annat: U2 i Göteborg, efteråt (OBS! Långt:P)

>>Det här blev väldigt långt och "personligt" vilket kanske inte var meningen, det hör ju kanske inte hemma i den här bloggen.. Men nu blev det så iaf:P Det är frivillig läsning, hehe!

Ja, jag vet inte riktigt var jag ska börja.. U2 på Ullevi var det, utan tvekan, häftigaste jag sett! (I konsertväg i alla fall.) Det var fantastiskt bra!
Jag fick biljetterna av min mamma när jag fyllde år tidigare i sommras. Jag blev jätteglad såklart, men förstod nog inte riktigt då hur stort det var, hehe:P Bara några dagar innan hade jag sagt att det vore kul att gå, och att man kanske kunde hitta biljetter på blocket eller liknande, så jag blev väldigt överraskad!
När mamma skulle boka vid andra biljettsläppet fanns det bara platser på VIP-läktaren kvar, så det fick det bli! När vi kom dit blev vi välkomnade av personalen som pekade ut vilken våning vi skulle sitta på och allting. Det fanns en bar, toaletter, och vi satt i sköna stolar med armstöd och grejer, haha! Det var verkligen en upplevelse i sig;)

Snow Patrol var förband, och de var jättebra! De hade himla många bra låtar utöver Chasing Cars som måste vara en av deras största låtar?
Aja, det hann bli mörkt och någon gång efter halv 10 började U2! Allt skriveri om scenen (the Claw) har säkert inte undgått någon, och den var verkligen gigantisk! Måste vara ett himla jobb att bygga upp och ned den varje gång, och sen krävs det väldigt mycket för transporten också. All koldioxid som släpps ut under hela turnén motsvarar tydligen en resa till Mars (och tillbaka..?)! Jag minns inte riktigt, men det är ju såklart inte alls bra..:/

Konserten var i alla fall makalöst bra! U2 har ju så många bra låtar alltså. Och det var ju de äldre största låtarna som Beautiful day, One, Sunday Bloody Sunday, Pride (In the Name of Love), City of Blinding Lights, Vertigo och With or Without You, för att nämna några, som var de bästa! När de spelade One släcktes scenen ner och alla tände sina mobiltelefoner. Det var verkligen magiskt.
Här är några bilder jag tog:


Snow Patrol




U2!

Det var galet mycket folk alltså! Tror det var 58 500 eller något!
Tyvärr var det ena "benet" (eller klon då:P) lite ivägen för den plats The Edge oftast stod på.. Men han rörde ju på sig och så hade vi ju skärmarna! Jag måste också säga att det är ju inte alls samma känsla att sitta ned på läktaren på en konsert som att stå i publiken och hoppa. Det är obeskrivligt. Men samtidigt såg vi väldigt bra och fick en helhet med publiken och allting!

Dock blir det nog väldigt svårt för dem att göra något bättre och ännu häftigare nästa gång. (Om det blir någon nästa gång såklart..) Det här bygget och hela arrangemanget är nog väldigt svåröverträffat!

Nu blev det somsagt väldigt långt, men men! En otrolig upplevelse:) Jag tror inte riktigt jag har fattat än att jag faktist sett Bono, The Edge, Adam Clayton och Larry Mullen, aka U2, in real...!

RSS 2.0