Mary-Kates intervju med Movies.ie

Översättningen kom inte riktigt den dagen jag skrev att den skulle komma, men här är den i alla fall :) Det var en ganska bra intervju. Länka gärna till mig om ni använder intervjun! :)

Inte många 21-åringar är ägare av mångmiljons affärer med sina namn på allting från parfymer till tidningar och mobiltelefoner. Och är ändå inte nöjd med sitt affärsimperium värt miljoner, tvillingen har också börjat utveckla seriöst skådespeleri.
Mary-Kate, som tillsammans med sin syster har varit på tv-skärmen sedan hon var 9 månader gammal, tog sitt första steg mot en självständig karriär med rollen som Tara i tv-serien Weeds. Nu går den unga damen över till den stora bio duken med att spela Union i The Wackness.

F: Berätta om The Wackness. -Har du inte en kysscen med Sir Ben Kingsley?
S:
The Wackness är en komedi som utspelar sig i New York 1994. Jag spelar en tjej som heter Union. Hon är en individualist som börjar använda droger. Och ja - det är en scen med Sir Ben, men du får titta på filmen om du vill veta mer!

F: Var det konstigt att kyssa någon som är 42 år äldre än du?
S:
Det är en del av att vara skådespelerska. men jag hade sån respekt för Ben så jag var mer nervös för att spela mot honom än för kyssen.

F: Din karaktär i Weeds, Tara Lindman, gick också på droger. Vad fick dig att ta den rollen?
S:
Det är en så bra show; den är välskriven och personerna har sån talang! Karaktären var rolig - hon är lite konstig och det var kul att spela henne. Jag är så glad att jag får vara med i serien! 

F: Är det jobbigt att bli fotograferad hela tiden? 
S: Jag går vanligtvis inte till platser där jag vet att jag kommer att bli fotograferad eller förföljd. Oftast går jag till Starbucks - det är de ända gångerna jag blir fotograferad. Eller när jag går till kontoret. Tidningarna skriver alltid "shoppas på Maxfields", när jag egentligen går till jobbet. Det är nästan bara då jag lämnar huset eller går ut ur min bil då jag ska någpnstans.

F: Är det någonting du skulle vilja göra - men som du inte kan pågrund av all uppmärksamhet du skapar?
S: Jag skulle älska att kunna simma i havet i Malibu. Men det är som att fråga efter en bikinibild. Det är en inbjudan till någonting jag inte vill ska ske. Jag vill inte hamna på listor över smala, feta, hälsosamma eller icke ätande personer.

F: Blir du arg när de följer efter dig för att få en bild?
S:
Jag har varit i rampljuset i hela mitt liv. Folk känner igen mig från Full House, de känner igen mig som modeikon, de känner igen mig som "en av olsen tvillingarna". Hela min barndom är Full House och många minnen är inspelade. Om man växer upp i tv och med media är det lättare att hantera det. Jag blev aldrig inkastad i processen vilket jag kan tänka mig måste vara väldigt svårt.

F: Blandar folk ihop dig och Ashley mycket?
S:
inte så mycket, nej. Men ibland om jag är ute säger jag att jag är Ashley, eller om jag ska boka ett bord använder jag hennes namn istället för mitt! det gör jag faktist oftast.

F: Blir du ofta igenkänd på gatorna av fans?
S:
Då och då kommer de fram, men ibland säger jättekonstiga saker ibland. Häromdagen frågade en om han fick göra tomatsoppa till mig! Och vet du? Jag blev lite förvånad, men jag tittade på honom och sa "Jag älskar tomatsoppa".

F: Vart går dina gränser? Vad skulle du aldrig kunna göra?
S:
Jag kommer aldrig att vara på framsidan av Maxim - aldrig! Jag gör bara vad jag känner mig säker med.

F: Vad tror du att du gör om tio år - när du är i 30-årsåldern?
S:
30-årsåldern.. Är det bröllops tider? Jag vet inte; jobbar och är framgångsrik. Jag och min syster har några saker som vi jobbar på.

F: Skapade du och din syster avsiktligt ett affärsimperium?
S:
Vi var så unga när det först började och det har bara växt när folk ville köpa våra saker. Folk köpte produkterna och vi gjorde dem tillgängliga. Du vet inte riktigt att det händer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0