Dagens Mary-Kate look


Kommentarer
Postat av: Betty

sv: joo jag ska väl läsa vidare såsmåningom. Men vet inte vad exakt, så mkt jag är intresserad av, fast i samma område kan man väl säga ungefär. Jag har ju planer på att dra till LA till våren och läsa på college där typ, men jag får se hur det blir med det. Jag tar dagen som den kommer.

Jag ska ju läsa upp matte A, är skitkass på matte... Men det är ju grundläggande för att komma in på någon högskoleutbildning, vilket är konstigt egentligen om man väljer en utbildning som inte ens har med matte och sånt att göra. Men det är kraven dom har tyvärr...

Shit, jag vet inte mina poäng exakt:S får kolla det. Men jag vet att jag har så att jag kan söka vidare om jag får G i matte iallafall.

Vad är dina planer efter gymnasiet då? vad är du intresserad av att syssla med?

2009-08-23 @ 22:00:37
URL: http://ultimatenicole.webblogg.se/
Postat av: Betty

Om du har lust så kan du lägga till mig på msn?!

samma adress som den som står på bloggen, [email protected].

Vi har ju följt varandras bloggar nu i några år liksom:)

2009-08-23 @ 22:07:20
URL: http://ultimatenicole.webblogg.se/
Postat av: Betty

sv: Jaha, så du är intresserad av att bli läkare! Kan förstå det, att verkligen kunna hjälpa människor och känna att man gjort något viktigt. Men ja, det krävs ju att man har riktigt bra betyg (MVG i alla ämnen vad jag har hört också) och så är det lång utbildning. Men om det är det du brinner för så är det ju säkert värt att kämpa för det! Jag tycker helt klart att du ska utbilda dig utomlands, England eller USA ja. Eftersom man pluggar så många år också så är det ju kul att kunna bo i en annan kultur och land samtidigt. Plus om det är lättare att komma in också.

Joo pengarna är alltid problemet tyvärr... Det är ju inte billigt att resa precis. Men det vore ju kul om man hade ett yrke där man fick möjligheten att resa lite då och då. Vore så trist att ha ett 9-5 jobb och bara ha typ fem veckors semester per år, som många har. Du har inte funderat på att jobba som volontär eller så efter gymnasiet? Jag har funderat på det litegrann faktiskt.

Men ja, det finns ju många olika alternativ att välja bland, men bara man gör något som man tycker är kul och är intresserad av:)

2009-08-26 @ 17:45:20
URL: http://ultimatenicole.webblogg.se/
Postat av: Betty

sv: Ja,om du känner att du kan uppnå dom betygen och om det är läkare du vill bli så tycker jag absolut att du ska kämpa för det! Har du någon annan fundering vad du vill bli annars? Men ja, att ha bra betyg lär ju löna sig oavsett om du blir en läkare eller inte i slutändan. Det är ju aldrig fel om man så säger:)

Alltså eftersom jag gärna vill åka till LA så finns det ju faktiskt många olika voluntärmöjligheter där faktiskt. Dom har jättemkt sånt där, jag har kollat upp det litegrann så det finns många alternativ att välja mellan. Du hade tänkt typ Afrika eller Asien eller nåt sånt eller? För jag vill ändå känna att jag är på ett ställe som jag trivs på och att det inte är helt in the middle of nowhere hehe... Men jag kan absolut förstå om man vill åka till fattiga länder och hjälpa till efter en naturkatastrof och liknande genom läkare utan gränser, det är ju jättebra! Sånt behövs ju alltid. Men jag skulle faktiskt kunna tänka mig att starta någon slags välgörenhetsorganisation i framtiden, eller samarbeta med någon, det skulle passa mig bättre att göra nåt sånt arbete isåfall:)

2009-08-28 @ 13:45:33
URL: http://ultimatenicole.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0