The Boston Globe intervjuar Ashley


The Boston Globe gjorde en kort intervju med Ashley i torsdags. Här under har jag översatt den:)

Fråga: När började du först fästa uppmärksamhet vid designers?
Svar: Jag gick på min första Fashion Week när jag var 17. Jag tror jag gick på Calvin Klein, Oscar de la Renta, och jag var fullständigt bortblåst.

F: Du är fokuserad på mode, tror du att du vill gå tillbaka till skådespeleriet, eller kombinera dem båda?
S: Jag gillar att bygga upp märken, så för mig är det att bygga upp märkena jag och min syster jobbar på, som är Elizabeth & James och The Row. Om jag har mer tid någon gång, ska jag känna efter vad jag skulle vilja göra. Det är helt klart många saker jag vill göra, srudera och fortsätta lära mig om. Men just nu är det här något jag tror jag verkligen kan fokusera på. Jag har inte tid att gå iväg och jobba på en film.

F: Kan du ibland tycka att det är skadligt för din mode karriär att du är en Olsen tvilling?
S: Det öppnade många dörrar i början. Folk är nyfikna, så det hjälpte. Men automatiskt vill folk skriva vad de vill skriva. Det var hårt först. När vi startade The Row, sa jag: "Jag vill inte att någon ska veta att jag ligger bakom det," men du kan inte ljuga för dem du ska sälja till.

F: Hur inblandad är du i linjen? Är det båda två som skissar och designar?
S: Vi har ett väldigt litet team, så vi är alla så inblandade som vi kan. Vi jobbar med det varje dag.

F: Tjänar båda två lika mycket på det?
S: Det är olika. Det beror på våra scheman och på vad vi fokuserar på för tillfället. Den senaste tiden har jag varit lite mer inblandad i The Row, vilket är baserat på våra scheman.

F: Var du förvånad över umgänget du hade med designers som Karl Lagerfeld för er bok Influence?
S: Jag var inte helt säker på vem som skulle svara, men i stort sätt var alla vi ville nå fram till intresserade av att bli inblandade. För oss var det fantastiskt. Boken förändrades faktist med tiden; vi gick igenom flera olika koncept. I slutändan fick alla sin egen sektion.

F: Jag har hört rykten om en återinspelning av Full House. Snälla säg att det går igenom! Jag tror att Kimmy Gibbler är tillbaka i toppsändningstid.
S: Nej, tyvärr. Det finns alltid rykten. Men jag träffar alla dem hela tiden. De är som en andra familj, men det kommer inte att bli någon återinspelning än.

Tycker det var en bra intervju! Låter bra att Ash fokuserar på klädlinjerna nu, och gör vad hon känner för senare. Kan tänka mig att hon kommer plugga vidare eller så :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0